Grimme streger i 3D spil
Fra : Chingachgook

Dato : 23-05-02 13:38

Hej

Jeg har et GF2 MX400 kort (64 mb ram) som her på de sidste laver grimme
streger i spil, den ødelægger næsten billedet.. Dette gør de n bl.a. i DoD
og CS (begge halflife mods) og Jedi Knight 2: Jedi Outcast.
Blæseren er pillet af grafikkortet fordi den larmer for vildt! Dette har den
været i alng tid nu. Driverne jeg bruger er Detonator 28.32 WHQL.

Jeg har prøvet at smide blæseren på igen for at køle GPU'en ned, men det
hjalp ikke. Er der nogen der har et forslag til det?

Mit system består af EPoX 8KTA3+Pro bundkort med en AthlonXP 1600+@1700+ (
har nedclocket den, men det hjalp heller ikke), 1gb PC133 Ram, 3 harddiske,
et realtek netkort, et SB Live! Value kort, et dvd drev samt et CDRW drev,
det hele monteret i et hightower kabinet med en 300W PSU.

//Chingachgook

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 23-05-02 13:53

Det er nok i stykker.

Mvh
Thomas

Fra : JRS

Dato : 23-05-02 16:07

"Thomas Strøm Larsen" <tholar29@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er nok i stykker.

> [...]

Kunne også forestille mig at GPU'en har taget skade af at køre uden køling i
så lang tid .. Grimme streger lyder jo egentligt som et tegn på at den har
det for varmt, men hvis det ikke hjælper at smække køleren på igen har den
sq nok taget skade ... :( (skal tages som en idé, er på ingen måde sikker)

MVH
JRS

Fra : Anders Lassen

Dato : 23-05-02 16:24

Har samme problem. Kan det passe at stregerne kun kommer i himlen i CS?
Kører selv med Daytona GF3 Ti-200 og er ikke videre imponeret.

Mvh
Anders

Fra : Anders Lassen

Dato : 23-05-02 16:25

Bruger samme version af detonator-driverne. Kan det være en årsag til
problemet?

Fra : Anders Lassen

Dato : 23-05-02 17:13

Skal selvfølgelig lige siges at jeg har samme problem med GF3 TI-200 fra
Palit.

Fra : Chingachgook

Dato : 23-05-02 23:24

> Skal selvfølgelig lige siges at jeg har samme problem med GF3 TI-200 fra
> Palit.

Jeg kørte med en tidligere version af driverne, mener det var 23.11, og der
var der også problemer. Der var ingen problemer da jeg kørte win2k. Dette
opstod da jeg skiftede over til winXP. Jeg har kørt med winXP siden det kom,
og i starten af måneden trængte min computer til at formateres, så der smed
jeg win2k på den i stedet. Og der kørte spillene optimalt (indtil jeg fandt
ud af at win2k havde problemer med mit bundkort-lydkort kombination).

Da jeg formaterede den igen, ca. efter 5 dage med win2k, så duede spillene
perfekt igen i winXP. Det er her de sidste dage at de irriterende streger er
kommet igen. Når jeg har mulighed for det (noget med noget server), vil jeg
starte med at opdatere/neddatere min driver til gfx kortet, for at se om det
virker.
Hvis det ikke hjælper, så vil jeg smide et GF2 MX200 i og et TNT2 i for at
se hvad der sker der. (GF2 MX200 er et gfx kort der sidder i en anden
computer som kører 100% ok, mens TNT2 bare ligger på hylden lige nu, men som
også virker 100%).

Men hvis du/I finder en løsning på stregerne, så sig til.... og jeg får
stregerne over det hele i CS/DoD/Jedi Knight, ikek kun i himlen

//Chingachgook