P. Diddy aflyser Roskilde?
Fra : Andrew

Dato : 23-05-02 13:00

Hej

Er dette sandt???

Mvh Anders

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-05-02 13:15

Andrew skrev:

> Er dette sandt???

Man kan jo altid håbe ...

--
Mvh. Peter

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-05-02 13:14

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i news:acilk7$hdp$1@sunsite.dk:

> Hej
>
> Er dette sandt???
>
> Mvh Anders

Det er ikke sjovt at spøge med den slags. Nu går man her og bliver helt glad
og så ender det vel med at han dukker op alligevel
Men hvis han holder sin guldbehængte hip-hop røv væk fra Roskilde så bliver
der jo plads på plakaten til et godt stort Rocknavn. uha uha nu stiger
spændingen

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-05-02 13:38

Andrew wrote:
> Hej
>
> Er dette sandt???

Hvordan kan han aflyse Roskilde? Er det ikke kun Roskilde politi og dem, som
står for festivalen, som er i stand til den slags? Eller har Puffter-far
overtaget Lars Skovs job?

/Nikolaj

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-05-02 13:43

nikolaj borg wrote:

> Hvordan kan han aflyse Roskilde? Er det ikke kun Roskilde politi og dem, som
> står for festivalen, som er i stand til den slags? Eller har Puffter-far
> overtaget Lars Skovs job?

Hvis du mener Leif Skov, er han vist netop i år stoppet med sit arbejde
for Roskilde-festivallen.

/David

Fra : Troels

Dato : 23-05-02 14:03

> Hvis du mener Leif Skov, er han vist netop i år stoppet med sit arbejde
> for Roskilde-festivallen.

Jep, han er jo blevet afløst af Puff Daddy eller P. Diddy eller Puff Diddy
eller D. Puffy eller Daddy Diddy eller hvadhan nu kalder sig i denne her
uge.....

/Troels

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 23-05-02 13:43

nikolaj borg wrote:

> Hvordan kan han aflyse Roskilde? Er det ikke kun Roskilde politi og dem, som
> står for festivalen, som er i stand til den slags? Eller har Puffter-far
> overtaget Lars Skovs job?

Hvem er Lars Skov?
(Hint: Når man spiller smart, skal man have sine facts straight).

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-05-02 14:09

Karsten S. Jørgensen wrote:
> Hvem er Lars Skov?

Det er Leif Skovs onde tvilling. Det er ham, der reelt har siddet på magten
i alle årene.

> (Hint: Når man spiller smart, skal man have sine facts straight).

Det er vist almen viden her i gruppen, at jeg skriver væsentligt hurtigere
end jeg tænker

/Nikolaj

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 23-05-02 16:21

"nikolaj borg" skrev i en meddelelse

> Det er vist almen viden her i gruppen, at jeg skriver væsentligt hurtigere
> end jeg tænker

Det store spørgsmål er så, om det siger mest om den hastighed du tænker med
eller den hastighed du skriver med....

Kåre

Fra : Morten Holm

Dato : 23-05-02 17:50

Hvem er P.Diddy?

--
Mvh.
Morten

Fra : Astrid

Dato : 23-05-02 18:09

"Morten Holm" <miniholm@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er P.Diddy?

the Artist Formerly Known As Puff Daddy (tænk voldtægt af Stings "Every
breath you take").

/astrid

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-05-02 21:27

"Astrid" <astridity@nospam.tjaeh.org> wrote in message

> the Artist Formerly Known As Puff Daddy (tænk voldtægt af Stings "Every
> breath you take").

Ja, det er ufatteligt han slap ustraffet fra den ugerning.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-05-02 22:18

Kim Frederiksen skrev:

> Ja, det er ufatteligt han slap ustraffet fra den ugerning.

Til gengæld bliver han vel straffet for alt det andet gejl, han render rundt
og laver (våbenbesiddelse, narko osv.).

--
Mvh. Peter
"By the time they had diminished from 50 to 8, the other dwarves began to

Fra : Christian Muus

Dato : 23-05-02 18:05

> Hvem er P.Diddy?

Det er godt, du ikke ved det. Lad det endelig blive sådan! For dit eget
bedste

Christian

Fra : Christian Muus

Dato : 23-05-02 22:48

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er dette sandt???

Hvem er med på et attentat af en slags, hvis det viser sig at han spiller på
Roskilde?

Christian

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-05-02 07:18

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk>
> Hvem er med på et attentat af en slags, hvis det viser sig at han spiller på
> Roskilde?

Forhåbentlig ingen. (Selv med en smiley kan jeg ikke se det sjove
i ovenstående...)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 24-05-02 09:38

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i

> "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er med på et attentat af en slags, hvis det viser sig at han
> spiller på Roskilde?
>
> Christian

Mener du et af den slags attentater som Sex Pistols blev udsat for?
Jeg kan godt donere nogle dåser og lignende hvis det skulle mangle

Fra : Christian Muus

Dato : 24-05-02 16:19

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du et af den slags attentater som Sex Pistols blev udsat for?
> Jeg kan godt donere nogle dåser og lignende hvis det skulle mangle

Ja, eller bare en uskyldig pibekoncert. Havde nu ikke tænkt mig at kaste
molotovcocktails eller lignende, som Peter nok troede jeg havde tænkt mig
*g*

Christian

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-05-02 17:06

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk>

> Ja, eller bare en uskyldig pibekoncert. Havde nu ikke tænkt mig at kaste
> molotovcocktails eller lignende, som Peter nok troede jeg havde tænkt mig

Okay, okay. Jeg har nu slået "attentat" op i en ordbog og fundet
ud af, at det kan betyde overfalds- og ikke kun drabsforsøg, som
jeg troede. Så det er i orden. Selvom det nu heller ikke ville være
særlig venligt at pibe af ham, hverken over for ham eller over for
de r&b/hiphop-fans, for hvem han er en af de få musikalske årsager
til at tage til Roskilde. Dét synes jeg godt lige, man kunne tage at
tænke lidt over

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Christian Muus

Dato : 24-05-02 20:42

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:aclp2c$2l2$2@sunsite.dk...
> [...]
> de r&b/hiphop-fans, for hvem han er en af de få musikalske årsager
> til at tage til Roskilde. Dét synes jeg godt lige, man kunne tage at

Grunden til at jeg tror, at folk er så utilfredse med at P. Diddy kommer på
festivalen, er ikke pga. han laver hiphop, men mere fordi at han er en
uoriginal "sellout", der musisk stjæler fra højre og venstre. Altså en stor
pengemaskine, hvis ånd ikke hører særligt meget hjemme på Roskilde
Festivalen.

Christian

Fra : Astrid

Dato : 24-05-02 21:27

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

stor
> pengemaskine, hvis ånd ikke hører særligt meget hjemme på Roskilde

.... som jo på ingen måde er en stor pengemaskine?

Hvem skal bedømme, hvis ånd der hører hjemme forskellige steder?

Der findes faktisk mennesker der kan lide det han laver. Jeg forstår det
heller ikke, men det er udelukkende et spørgsmål om smag.

For mig står Roskilde Festivallen som en slags eksponent for mangfoldigheden
indenfor musik og (ungdoms)kultur. Derfor synes jeg, det er dårlig karma at
dømme musikere ude, der ikke "passer ind" fordi de er kommercielle. Hvis vi
skal snakke om kunstnere, der reelt er pengemaskiner, som stjæler fra højre
og venstre og ikke lægger skjul på det, hvad så med at starte med Beck, som
er en dygtig og interessant kunstner, og som var et tilløbsstykke på
festivallen. Man er ikke nødvendigvis uoriginal, fordi man bruger værker,
andre har frembragt, i sit udtryk.

med venlig hilsen astrid

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-05-02 03:33

Astrid wrote:
> [...]
> er en dygtig og interessant kunstner, og som var et tilløbsstykke på
> festivallen. Man er ikke nødvendigvis uoriginal, fordi man bruger værker,

Ha! Hvornår har Roskilde Festivalen sidst puttet noget på som ikke var
kommercielt? Kig på de sidste 5 års hovednavne, og sekundære navne...
Ikke særligt progressivt...

/David

Fra : Astrid

Dato : 25-05-02 10:24

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Ha! Hvornår har Roskilde Festivalen sidst puttet noget på som ikke var
> kommercielt? Kig på de sidste 5 års hovednavne, og sekundære navne...
> Ikke særligt progressivt...

Men hvis du går ned i tertiær og kvartiær osv navnene skal du nok ryge ind i
noget du ikke lige har hørt i p3. Sådan var det ihvertfald i gamle dage, da
jeg syntes Roskilde var fedt. Desuden, kan noget så ikke være kommercielt OG
progressivt? Det tror jeg da godt, det kan.

mvh astrid

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-05-02 11:25

Astrid wrote:
> [...]
> noget du ikke lige har hørt i p3. Sådan var det ihvertfald i gamle dage, da

Det er rigtigt.

> jeg syntes Roskilde var fedt. Desuden, kan noget så ikke være kommercielt OG
> progressivt? Det tror jeg da godt, det kan.

Det tror jeg egentligt også, men det er langt tid siden at Roskilde har
gjort noget i den stil.

/David

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-05-02 23:31

> ... som jo på ingen måde er en stor pengemaskine?

Næh Roskilde Fonden som administrerer overskuddet fra årets Roskilde
festival donere hele balladen til velgørende formål.
Man kan kalde Roskilde festivallen meget men ikke en pengemaskine!!

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-05-02 23:45

Michael Petersen wrote:
> [...]
> festival donere hele balladen til velgørende formål.
> Man kan kalde Roskilde festivallen meget men ikke en pengemaskine!!

Set fra brugeren af festivalen er det stadig en pengemaskine, i den
forstand at der er "politiske" hensyn at tage for festivalen. Her tænker
jeg bl.a. på det her med at det kun er Carsbergs øl man kan købe inde på
festivalpladsen, til sindssyge priser. Argumentet er at hvis folk tager
deres egne flasker og dåser med, så går det galt (og det er da også
sket). Men det er tydeligt at man beskytter sin sponsoraftale med
Carlsberg meget kraftigt her.

/David

Fra : Lars B.

Dato : 26-05-02 09:05

In article <3CF01400.4060409@yahoo.com>, pinkfloydhomer@yahoo.com says...
> [...]
> deres egne flasker og dåser med, så går det galt (og det er da også
> sket). Men det er tydeligt at man beskytter sin sponsoraftale med

Roskilde er vel en pengemaskine, da de vel helst skal tjene så mange
penge til de velgørende formål de støtter, som muligt.

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-05-02 22:18

> [...]
> uoriginal "sellout", der musisk stjæler fra højre og venstre. Altså en stor
> pengemaskine, hvis ånd ikke hører særligt meget hjemme på Roskilde

Hvilket i og for sig er noget vås, fordi den holdning a) viser en
mangel for forståelse for hele den enorme tendens, som samplinger
er i elektronisk musik, hiphop etc. og b) viser en uvidenhed om
P. Diddy selv, som både som producer for andre og sig selv slet
ikke er så uoriginal endda.

PS. Jeg synes, hans "cover" af "Every breath you take" var frem-
ragende r&b-pop med god brug af Faith Evans' fine stemme.

PPS. At P. Diddy så på andre punkter (f.eks. navnet) fremstår
som en lattervækkende figur er en helt anden sag.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-05-02 03:36

Peter Brandt Nielsen wrote:
> "Christian Muus" <gergen@post.tele.dk>

> Hvilket i og for sig er noget vås, fordi den holdning a) viser en
> mangel for forståelse for hele den enorme tendens, som samplinger
> er i elektronisk musik, hiphop etc.

Giv os venligst din forklaring som vi tørster efter.

og b) viser en uvidenhed om
> P. Diddy selv, som både som producer for andre og sig selv slet
> ikke er så uoriginal endda.

Forklaring?

> PS. Jeg synes, hans "cover" af "Every breath you take" var frem-
> ragende r&b-pop med god brug af Faith Evans' fine stemme.

Hvad er "fremragende r&b-pop"?

> PPS. At P. Diddy så på andre punkter (f.eks. navnet) fremstår
> som en lattervækkende figur er en helt anden sag.

Gid det var så vel...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-05-02 08:10

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com>

> Giv os venligst din forklaring som vi tørster efter.

Du er ikke nem at diskutere med, når du blot beder om forklaringer
på mine forklaringer

Hvis man kritiserer P.Diddy for hans samplinger, er det da fordi
man har et problem med tendensen til at bruge samplinger. Det
er for så vidt også i orden, men så er problemet jo heller ikke
P.Diddy, men genren (hvor C.M. påstod det modsatte).

> Forklaring?

Gennem sin karriere har han skrevet og produceret for sig selv og et
hav af andre kunstnere, ofte med brug af samplinger, men i høj grad
også med originalitet. Han har sågar vundet sangskrivningspriser og
Grammyer.

Han har haft stor indflydelse på bl.a. Notorious B.I.G., Faith Evans,
Mase og 112's musik og har også skrevet og produceret for bl.a.
Aretha Franklin, Boyz II Men, Mariah Carey, TLC, SWV, Lil' Kim,
og Jay-Z og har på den måde som i høj grad har bidraget positivt til
r&b-genren.

> Hvad er "fremragende r&b-pop"?

Poppet r&b. Eller r&b-agtigt pop, vælg selv. "Fremragende" ved du
vel godt hvad betyder?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-05-02 11:32

Peter Brandt Nielsen wrote:
> [...]

> er for så vidt også i orden, men så er problemet jo heller ikke
> P.Diddy, men genren (hvor C.M. påstod det modsatte).

Men det kan jo være at man har lært at leve med og endda synes om at der
bruges samples, men at man samtidig synes at _han_ er totalt talentløs i
brugen af dem?

> [...]
> hav af andre kunstnere, ofte med brug af samplinger, men i høj grad
> også med originalitet. Han har sågar vundet sangskrivningspriser og

Grammyer er næppe udtryk for originalitet. Jeg synes personligt ikke at
han er en særligt interessant producer eller at han på nogen måde er
særligt original.

> [...]
> Aretha Franklin, Boyz II Men, Mariah Carey, TLC, SWV, Lil' Kim,
> og Jay-Z og har på den måde som i høj grad har bidraget positivt til

Det er vel smag og behag...

> Poppet r&b. Eller r&b-agtigt pop, vælg selv. "Fremragende" ved du
> vel godt hvad betyder?

Jo men det er sjældent jeg hører noget af det. Meget moderne r&b skylder
en masse til f.eks. Stevie Wonder og Prince, som jeg har den højeste
respekt for. Prince har lavet ting man kunne kalde poppet r&b, men som
alligevel har originalitet og dybde. Så jeg forstår godt hvad du mener.
Jeg synes bare ikke at "P. Diddy" (*shudder*) har bidraget med noget
godt til den genre. Hans "cover" af "Every breath you take" er for mig
et rigtigt godt eksempel på hvor ligegyldig og defekt han er. Men det er
bare min personlige mening.

/David

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-05-02 14:35

> [...]
> Men det kan jo være at man har lært at leve med og endda synes om at der
> bruges samples, men at man samtidig synes at _han_ er totalt talentløs i

Ja og ja!

Egentlig svarer jeg jo mest på C.M.'s indlæg om, at P. Diddy er
en "uoriginal "sellout", der musisk stjæler fra højre og venstre.
Altså en stor pengemaskine", hvilket jeg måske forstod som
handlende mere generelt om samplinger, end det var ment.

"I'll be missing you" (Puff Daddy, Faith Evans og 112's cover/
sampling af Sting) indeholder glimrende rap og glimrende sang og
er efter min mening godt sat sammen til en vellydende helhed.
Nemt? Måske, men teksten er dog ikke den originale, og stilen
er da helt anderledes. Derfor har jeg stadig en fornemmelse af,
at det her i virkeligheden bare er et spørgsmål om, hvilke genrer
vi hver især kan lide, snarere end om originalitet og kommercialitet.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Christian Muus

Dato : 25-05-02 15:29

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:aco435$gtt$5@sunsite.dk...
> Derfor har jeg stadig en fornemmelse af,
> at det her i virkeligheden bare er et spørgsmål om, hvilke genrer
> vi hver især kan lide, snarere end om originalitet og kommercialitet.

Nej, det vil jeg ikke sige. Jeg har aldrig haft noget mod hip hop og
samplefænomenet. Har endda har pænt mange hip hop- og rap-cd'er. Men jeg
synes nu bare ikke, at P. Diddy er en særlig god repræsentant for genren.

Vh Christian, der helt sikkert skal stå forrest, når Malk De Koijn spiller
på festivalen

Fra : Christian Muus

Dato : 25-05-02 10:30

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:acmbbi$mh7$2@sunsite.dk...
> [...]
> er i elektronisk musik, hiphop etc. og b) viser en uvidenhed om
> P. Diddy selv, som både som producer for andre og sig selv slet

Jeg har ikke sagt jeg har noget imod samplinger generelt. Dem har jeg såvidt
ikke noget imod, især ikke, når de bruges på en ny og anderledes måde
(tænker eksempelvis på Prodigys "Poison" hvori der er blevet samplet fra
"James Bond"-temaet. Men Puff Daddys brug af dem har ofte været pinlige og
ikke særligt nyskabende. Nærmere rip offs. Og her tænker jeg især på hans
version af "Every breath you take" som var en særdeles billig og let måde at
score et hit på.

Christian

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-05-02 11:34

Christian Muus wrote:
> [...]
> version af "Every breath you take" som var en særdeles billig og let måde at

Dette er den obligatoriske "Jeg Er Helt Enig (TM)"-post.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-05-02 03:31

Christian Muus wrote:

> [...]
> uoriginal "sellout", der musisk stjæler fra højre og venstre. Altså en stor
> pengemaskine, hvis ånd ikke hører særligt meget hjemme på Roskilde

HAAAHAAHAHHAHHAHHHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAHA!!!!!!!!!!!!!
HAAAAAAAAAAAAAAAAHAHA!
HAHAHAHAH!!!
HAHAH!!....
Heh....

*snøft* *tørrer øjnene*...

Heh....

HEHEHEH....
HAHEHAHAHAAAHAAHAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
HAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHA
HAAAAAAAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Good one...

/David