Telia roder
Fra : Dennis Lange

Dato : 23-05-02 11:00

Hej NG.

Til dem af jre der troede at Telia havde fået styr på deres opkrævninger og
regskabsføring kan godt tro om igen.
Vi har her i husstanden dags dato modtaget 4 (!) fakturaer fra Telia på -10
kr. Jep -10 kr. Det skal så lige nævnes at alle de fire abbonementer
fakturaerne knytter sig til blev opsagt i september 2001.

Men hvad står der så i fakturaerne? Jo der er først fem posteringslinier
hvor der opkræves 64 kr pr. måned i abbonement for perioden 1/1 2002 til
31/5 2002. Den sidste måned - som jo bekendt ikke er slut endnu - opkræves
der dog kun 56 kr.
Herefter følger der 5 posteringlinier med tilbageførsel for de 5 uretmæssige
opkrævninger, hver en tilbageførsel på 64 kr.

Som den opvakte læser nok har set er der jo noget galt, når man opkræver 56
kr. for en måned, og bagefter tilbageposterer den med 64 kr. Og ja, det
stemmer jo ikke. Men det rigtig sjove viser sig først når man ser, at maj
måned ikke er tilbageposteret, men derimod er januar tilbageposteret 2
gange! Dette giver summa summarum et total på -8 kr. før moms, altså en flad
tier.

Jeg sidder nu og overvejer om man skulle indkræve pengene fra Telia, de har
jo selv skrevet de skylder mig dem. Men det er da lidt skræmmende at tænke
på hvor mange ressourcer - alene i porto - der er blevet brugt på at sende
disse fakturaer ud. For det skulle da undre mig meget om jeg var den eneste
der har fået nogle sådanne...

Det er sandelig godt man kom væk fra Telia.

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 23-05-02 13:25

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> skrev

> [...]
uretmæssige
> opkrævninger, hver en tilbageførsel på 64 kr.

Præcis sådan en faktura har jeg også modtaget, selvom jeg troede at jeg for
længst var sluppet ud af kløerne på dem.
Utroligt, der ikke er mere styr på sagerne.

Jeg vil nu prøve at få de 10 kroner fra dem

mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 23-05-02 14:17

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev

> Præcis sådan en faktura har jeg også modtaget, selvom jeg troede at jeg for
> længst var sluppet ud af kløerne på dem.
> Utroligt, der ikke er mere styr på sagerne.
>
> Jeg vil nu prøve at få de 10 kroner fra dem

Det er nu prøvet, men de ville ikke uden videre sende mig en check under
henvisning til, at der var tale om en fejl. Hvorvidt jeg rent juridisk har
krav på mine 10 kroner er nok også tvivlsomt, idet jeg så at sige handler i
"ond tro" når jeg gør krav på dem. Men alligevel - tænk hvilke omkostninger
det ville have for Telia, hvis de måtte punge en tier ud til alle deres
kunder.

Sagen er nemlig den, at denne fejlagtige "regning" ifølge den supporter jeg
talte med i telefonen, var blevet sendt ud til alle nuværende og tidligere
Telia-kunder, som en følge af et skifte til et nyt EDB-system.

Men et hvor lang tid efter et abonnements ophør må Telia beholde
kundeoplysninger i deres system?!

mvh
Peter

Fra : Dennis Lange

Dato : 23-05-02 15:15

Chuke Mimergolf <spam@nej.for.pokker> skrev:

:: "Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev
::
::: Præcis sådan en faktura har jeg også modtaget, selvom jeg troede at
::: jeg for længst var sluppet ud af kløerne på dem.
::: Utroligt, der ikke er mere styr på sagerne.
:::
::: Jeg vil nu prøve at få de 10 kroner fra dem

Det har jeg også frsøgt. Og her bliver det så rigtig sjovt. På fakturaen
står der en mail-adresse man kan skrive til hvis man har spørgsmål
vedrørende fakturaen. Så det har jeg da gjort. Men det eneste jeg har fået
ud af det, er en fejlmeddelelse om, at adressen ikke eksisterer!
Det går s.... godt for Telia.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 23-05-02 22:03

> [...]

> vedrørende fakturaen. Så det har jeg da gjort. Men det eneste jeg har fået
> ud af det, er en fejlmeddelelse om, at adressen ikke eksisterer!

Jeg gætter på, at du har læst tif@telia.dk som tlf@telia.dk - ikke sandt? Kun
den førstnævnte virker.

mvh
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-05-02 16:50

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in

> [...]
> supporter jeg talte med i telefonen, var blevet sendt ud til
> alle nuværende og tidligere Telia-kunder, som en følge af et

Jeg har da ikke fået den...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 23-05-02 19:53

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev

> Jeg har da ikke fået den...

Næh, og det har min søster heller ikke - det skyldes nok bare lidt rod i
deres regnskaber

mvh
Peter

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-05-02 18:56

> Jeg har da ikke fået den...

Bare rolig - det kan du nå endnu.
Vores kom først i dag

Det tager jo tid at udskrive og sende X antal tusinde breve. Hvordan de
så kan gøre det uden nogen opdager det og gør noget ved det, er og
bliver en gåde.

--
Michael
http://www.vitsms.tk - GRATIS, daglige vittigheder på din mobil....!

Fra : **TRADS**

Dato : 23-05-02 14:39

Jeg har også fået det "fejl" brev/opkrævning
Men jeg har hele 20kr tilgode..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-05-02 15:52

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> kr. Jep -10 kr. Det skal så lige nævnes at alle de fire abbonementer
> fakturaerne knytter sig til blev opsagt i september 2001.

Hehe,, er også lige kommet hjem og åbnet netop et sådan brev

Jeg tænkte,, hvad har jeg NU i Telia..?

Jeg har da ikke haft det nummer i ca. 8 måneder...

Fra : JE

Dato : 23-05-02 17:56

> [...]
> kr. Jep -10 kr. Det skal så lige nævnes at alle de fire abbonementer
> fakturaerne knytter sig til blev opsagt i september 2001.

Jeg havde 8 kr. til gode, og det havde min mor også

Fra : Lars Bøgvad

Dato : 23-05-02 20:59

Fra : Benjamin Andersen

Dato : 24-05-02 15:42

On Thu, 23 May 2002 12:00:29 +0200, "Dennis Lange" <dblng@hotmail.com>
wrote:

>Det er sandelig godt man kom væk fra Telia.

Jeg har heldigvis aldrig været kunde hos Telia, men sjovt nok får jeg
af og til breve fra dem alligevel. Brevene er så ikke til mig, men til
en anden på adressen, men de sender til mit navn, hvor de så end har
fået det fra.
Vi har endda kontaktet dem, for at få det rettet, men det har stadig
ikke hjulpet....

Benjamin