Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Winfast GeForce2 MX - godt køb?
Fra : Snifty

Dato : 08-02-01 04:10

Hej

Jeg har seriøst overvejet at købe nyt AGP-grafikkort til min maskine, da jeg
pt. køre med et Winfast TNT1 kort med 16 Mb ram + et Woodoo2 kort med 8 Mb
ram. Og det er jo ikke rigtig nok, når man gerne vil spille UT og Quake og
den slags...

Mit valg er faldet på GeForce2 MX - men spørgsmålet er så, hvilket mærke?
Creativ med DDR-ram eller Leadtecks Winfast med SD-ram?

Umiddelbart vil jeg foretrække Winfast - del pga. mine erfaringer med
TNT1-kortet dels pga. den har køling, det har Creativs ikke (efter hvad jeg
kan forstå).

Hvad er jeres erfaringer? Jeg har stort set ikke kunne finde nogen indlæg om
Creativs kort her i gruppen - er det fordi der ikke ER problemer med kortet,
eller fordi ingen gider eje det?

Kan jeg overhovedet kører et Geforce2 kort på min maskine - den har kun AGP1
slot (tror jeg nok)

Er prisen jeg har set ok - 1299,- (DataCentrum)?

Min maskine er:

Intel celeron 400 Mhz
Asus P2B-F med Bios rev. 1013A
256 Mb pc100 ram
Winfast TNT1 m. 16 Mb ram
Orchid Woodoo2 m. 8 Mb ran
SB-Live 5.1
LG Flatron 795-plus @ 1600x1200, 75 Hz
Windows 98

I øvrigt - hvordan bliver 2D i forhold til det jeg har nu? Dårligere?

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 08-02-01 06:42

jeg har haft begge kort til test, og hvis jeg skulle vælge ville mit valg
helt klart falde på leadtek (winfast).
Creative kortet virker slet ikke gennemført på samme måde som Leadtek
kortet. Som er et virkelig lækkkert kort.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Torben Philipsen

Dato : 08-02-01 11:40

hmm, det ser ikke ud til den post jeg sendte tidligere er kommet her
Hvis I andre kan se den gamle også, så undskyld ulejligheden.

Mit spørgsmål går på drivere:
Har begge producenter (Creative, leadtek) samme kvalitet drivere ?
Med mit gamle Creative banshee kort, skete der underlige ting med notepad og
andre små "tekstprogrammer" hvis jeg kørte med 3dfx's drivere, men Creatives
kører perfekt.
Er der lignende småproblemer med de forskellige drivere til mx kortene ?
Jeg spørger, fordi jeg har/havde planer om at købe et creative kort, men der
er jo ikke nogen grund til at købe et "dårligere" kort, vel ?

nåh, ja: Sniffy: er du tilfreds med din skærm (LG flatron) ? jeg har en drøm
om at købe en magen til nemlig

/Torben

Fra : Snifty

Dato : 09-02-01 04:12

"Torben Philipsen" <foam@worldonline.dk> skrev

> nåh, ja: Sniffy: er du tilfreds med din skærm (LG flatron) ? jeg har en
drøm
> om at købe en magen til nemlig

Absolut! Det er en kanon-god skærm!

Dog skal du lige vænne dig til, at det næsten virker som om den buger
indad - fordi den er så flad (i skærmbilledet - altså)

Præcis alle pengene værd!

--
VH Snifty
snifty@get2net.dk

Fra : Jakob Hansen

Dato : 08-02-01 17:15

On Thu, 8 Feb 2001 06:42:01 +0100, "Lasse Stig Thomsen"
<mrslayer@retelnospam.dk> wrote:

>Creative kortet virker slet ikke gennemført på samme måde som Leadtek
>kortet. Som er et virkelig lækkkert kort.

Hvad mener du??? Creative kortet leveres af urandsagelige grunde uden
køling, men til gengæld er det stabilt, og har udemærkede drivere..
Jeg har ikke haft nogen form for problemer med det. (det sparker i
øvrigt r.. for en rimelig pris) Det skal selvfølgeligt også bemærkes
at det ikke har tv-out eller twinview.

Leadtech laver måske de mest lusede driver i miles omkreds, og den
eneste mulighed man har, er at køre med generiske drivere.. Ikke noget
for amatører at rode med.

En af mine venner købte for nogle dage siden en maskine med et
leadtech (tnt2), og der fulgte en version 5 (!) driver med! Den var
over et år gammel... Kortene er udemærkede, men supporten og driverne
stinker for vildt!

Hvis du ikke skal bruge tv-out eller twinview ville jeg gå efter
Creative, ellers ville jeg købe asus.

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 08-02-01 17:29

"Jakob Hansen" <dellepude@remove_this.mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Leadtech laver måske de mest lusede driver i miles omkreds, og den
eneste mulighed man har, er at køre med generiske drivere.. Ikke noget

Der er vidst noget du helt har misforstået. Leadtek laver nogle meget gode
driver moduler, og der er MANGE gode extra features med. Så jeg slet ikke
forstå din kritik, og de er MEGET hurtige til at rette buggy drivere.

[...]

Ja, men kortet er jo også pakket for over et år siden. Du kan da ikke
forvente at de åbner kassen efter at den er kommet til danmark og så smidder
en ny driver i.

Jeg har næsten alrid brugt Leadtek da jeg ALDRIG har haft noget at udsætte
på den. Og deres support er hurtig til at svare, hvis pænt forklarere hvad
problemet er.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Jakob Hansen

Dato : 08-02-01 19:44

On Thu, 8 Feb 2001 17:28:43 +0100, "Lasse Stig Thomsen"
<mrslayer@retelnospam.dk> wrote:

>Hvad mener du???

Meget flot..... Men hvad var det nu lige der var i vejen med
Creative????

Og tag lige og citer korrekt, så man kan finde hoved og hale i
indlæggene..

PS: Det nævnte tnt2 kort er fabriksnyt, og IKKE pakket for et år
siden..

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 08-02-01 23:05

>Hvad mener du???

Meget flot..... Men hvad var det nu lige der var i vejen med
Creative????

Deres løsning af GeForceMX kort er virkelig stink. De har intet gjort ud af
kortet og det lugter virkelig langtvæk af at det bare skal være MEGET
billigt.

Og tag lige og citer korrekt, så man kan finde hoved og hale i
indlæggene..

Der kan ikke være tale om fejl citater, da jeg bare har skrevet under det
som du skrev.

PS: Det nævnte tnt2 kort er fabriksnyt, og IKKE pakket for et år
siden..
Hvordan kan du være så sikker på det? For 80% af alle de kort som jeg som
forhandler køber er hvis kortet ikke er blandt den nyeste er eller næst
nyeste serie, pakket for over MEGA lang tid siden.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Jakob Hansen

Dato : 12-02-01 04:27

On Thu, 8 Feb 2001 23:05:01 +0100, "Lasse Stig Thomsen"
<mrslayer@retelnospam.dk> wrote:

>Deres løsning af GeForceMX kort er virkelig stink. De har intet gjort ud af
>kortet og det lugter virkelig langtvæk af at det bare skal være MEGET
>billigt.

Hvad er det ved kortet der lugter.... Mit lugter ikke...

>Der kan ikke være tale om fejl citater, da jeg bare har skrevet under det
>som du skrev.

Ja det er skam flot, men din outpuke sætter ikke citationstegn foran
det citerede, hvilket ikke gør det muligt at se hvad du og andre har
skrevet...

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Soeren Elsted Hjelho~

Dato : 08-02-01 11:26

Snifty wrote:

> [...]
>
> Umiddelbart vil jeg foretrække Winfast - del pga. mine erfaringer med
> TNT1-kortet dels pga. den har køling, det har Creativs ikke (efter hvad jeg

se evt. www.tomshardware.com, han har lige lavet en test af 5 forskellige
GeForce 2 MX kort, deriblandt Winfast kortet.
Jeg har desuden set en artikel om Overclocking af winfast kortet, hvilket det
skulle være godt til, jeg kan ikke huske hjemmesiden, men den findes vist her i
gruppen et sted, eller også i dk.edb.harware.overclocking.
Har selv et Asus V7100 som jeg er meget tilfreds med, har dog selv sat ekstra
køling på det.

MVH.
Søren Hjelholt

Fra : Snifty

Dato : 09-02-01 04:17

"Soeren Elsted Hjelholt" <sohj00ac@student.cbs.dk> skrev

> se evt. www.tomshardware.com, han har lige lavet en test af 5 forskellige
> GeForce 2 MX kort, deriblandt Winfast kortet.

Tusind tak for tipset - sjovt, jeg var inde hos Tom i går aftes, og da fandt
jeg intet... Som sagt, jeg behøver nyt grafikkort!

Valget falder nok på Winfast - nu mangler jeg bare pengene... )

--
VH Snifty
snifty@get2net.dk

Fra : Soeren Elsted Hjelho~