Cybercity vs. Tiscali eller andre?
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 23-05-02 10:00

Hej alle,

jeg undersøger for tiden hvilken adsl-udbyder jeg vil bruge - jeg har ledt
rundt på nettet - og så vidt jeg kan se er der kun to seriøse udbydere:
Cybercity og Tiscali - deres priser ligger rimeligt tæt - forskellen er
primært, at oprettelsen er 200,- dyrere hos Tiscali, men til gengæld er
deres priser lidt billigere i abonnementet. De har begge samme
bindingsperiode og fast ip-adresse med, når man køber en routerforbindelse.
Jeg skal bruge en router og en fast ip-adresse, da jeg vil hoste mit firmas
hjemmeside gennem forbindelsen og evt. senere udbygge med et netværk.

Det der egentlig er vigtigst for mig er, at det virker og at få den bedste
support - så det billigste er ikke nødvendigvis mit første valg.

Er der nogen, der har erfaring så de kan komme med en sammeligning af de to?
Ud fra de tråde, der er her i nyhedsgruppen kan jeg se at Tiscalis support
er dårlig - men det betyder vel ikke nødvendigvis at den er dårligere end
Cybercitys? eller gør det?

Og måske har jeg overset et firma, der kan tilbyde noget endnu bedre - alle
gode råd og tips er velkomne.

Thomas

Fra : Peter Juhl

Dato : 23-05-02 09:58

"Thomas Jørgensen" wrote...

> Og måske har jeg overset et firma, der kan tilbyde noget endnu
> bedre - alle gode råd og tips er velkomne.

Øhm ... TDC ?

/Peter

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 23-05-02 14:13

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> wrote in message
> "Thomas Jørgensen" wrote...

der bliver ikke spurgt efter en kombineret telefon / adsl fobindelse :)

derfor er tdc ligegyldigt (går jeg ud fra)

/j

Fra : Peter Juhl

Dato : 23-05-02 14:31

"Jakob Wolffhechel" wrote...

> der bliver ikke spurgt efter en kombineret telefon / adsl fobindelse :)

Om den inkluderer en telefonforbindelse eller ej, er vel ligegyldigt ?

/Peter

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 23-05-02 17:06

> "Jakob Wolffhechel" wrote...

> Om den inkluderer en telefonforbindelse eller ej, er vel ligegyldigt ?

nå, så om min nye bil inkluderer en campingvogn eller ej er osse
ligegyldigt? eller mit indkøb af en kasse øl inkluderer en flaske snaps?....
ja det er fuldstændig ligegyldigt :)

/j

Fra : Peter Juhl

Dato : 23-05-02 17:59

"Jakob Wolffhechel" wrote...

> nå, så om min nye bil inkluderer en campingvogn eller ej er
> osse ligegyldigt? eller mit indkøb af en kasse øl inkluderer
> en flaske snaps?.... ja det er fuldstændig ligegyldigt :)

Dårlige sammenligninger.

Du kan køre campingvognen direkte på lossepladsen eller
smide den derhjemme og lade være med at bruge den, du
kan smide snapsen ud eller stille den i et skab og lade være
med at drikke den.

Og igen - om den inkluderer en telefonforbindelse eller ej, er
vel ligegyldigt ?

/Peter

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 23-05-02 18:07

> [...]
> smide den derhjemme og lade være med at bruge den, du
> kan smide snapsen ud eller stille den i et skab og lade være

tjah... men hvad med vægtafgift for campingvognen??? kan godt se snapsen
ikke koster meget "i drift"....

> Og igen - om den inkluderer en telefonforbindelse eller ej, er
> vel ligegyldigt ?

nu er der jo en merudgift tilknyttet denne "inkluderede" telefon....
oprettelse + kvartals-afgift... derfor er det vel ikke ligegyldigt? :)

/j

Fra : Peter Juhl

Dato : 23-05-02 22:38

"Jakob Wolffhechel" wrote...

> tjah... men hvad med vægtafgift for campingvognen???

Ergo kør den på lossepladsen.

> nu er der jo en merudgift tilknyttet denne "inkluderede" telefon....
> oprettelse + kvartals-afgift... derfor er det vel ikke ligegyldigt? :)

Der stod en enkelt reference til prisforskellen, men Thomas skrev
at det var vigtigere at det virkede og at supporten var god - man
kunne vælge en formulering ala: "jeg har valgt TDC fra i denne
sammenligning, da det medfølgende telefonabonnement gør
produktet for dyrt i forhold til konkurrenternes tilbud" ... hvilket jeg
dog ikke tror på.

/Peter

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 15:41

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og igen - om den inkluderer en telefonforbindelse eller ej, er
> vel ligegyldigt ?

Hvorfor mener du det er ligegyldigt?

Kan ikke rigtig følge dig...

--
Ulrik Christiansen
@: usenet@uac.dk * Homepage: www.uac.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-05-02 18:01

On Thu, 23 May 2002 18:05:59 +0200, "Jakob Wolffhechel"
<wolffhechel@hotmail.com> wrote:

>nå, så om min nye bil inkluderer en campingvogn eller ej er osse
>ligegyldigt?

Irelevant i denne forbindelse, da man må gå udfra at et firma har
telefon.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 23-05-02 18:08

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message

> Irelevant i denne forbindelse, da man må gå udfra at et firma har
> telefon.

men ikke nødvendigvis hos TDC, vel?

/j

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 15:40

"Jakob Wolffhechel" <wolffhechel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> nå, så om min nye bil inkluderer en campingvogn eller ej er osse
> ligegyldigt?

Jada, det er jo kun en lille bitte forskel

> eller mit indkøb af en kasse øl inkluderer en flaske snaps?....

Niks - hvis den er incl. en snaps, så vil jeg gerne vide hvor du køber din
øl..!

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 28-05-02 12:43

"Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> wrote in message

> Niks - hvis den er incl. en snaps, så vil jeg gerne vide hvor du køber din
> øl..!

hehe... tak for den :)

/j

Fra : TBC

Dato : 23-05-02 20:55

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Om den inkluderer en telefonforbindelse eller ej, er vel ligegyldigt ?

Ikke for alle kan jeg lige hilse og sige. Grrr ! til TDC's politik på det
område.

TBC

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 15:38

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke for alle kan jeg lige hilse og sige. Grrr ! til TDC's politik på det
> område.

Og hvorfor har du lige den holdning? - kan du uddybe lidt?

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 23-05-02 14:38

> der bliver ikke spurgt efter en kombineret telefon / adsl fobindelse :)
>
> derfor er tdc ligegyldigt (går jeg ud fra)

Har TDC da ikke ADSL uden telfon incl...?

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 23-05-02 17:05

> "Jakob Wolffhechel" <wolffhechel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har TDC da ikke ADSL uden telfon incl...?

næh....

/j

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 15:49

> næh....

Heller ikke i deres erhvervsprodukter ?

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 28-05-02 12:44

> "Jakob Wolffhechel" <wolffhechel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Heller ikke i deres erhvervsprodukter ?

det ved jeg faktisk ikke 100% , men jeg kunne ikke forestille mig, man
slipper for at betale for selve "kobber-linien" gennem en kvartals-afgift,
som man ville gøre, hvis man havde en tlf med skillefilter og adsl... og så
er vi jo ligevidt.

/j

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-05-02 18:02

On Thu, 23 May 2002 15:37:59 +0200, "Ulrik Chr." <usenet@uac.dk>
wrote:

>Har TDC da ikke ADSL uden telfon incl...?

I princippet, jov.
I praktisk, nej.

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 23-05-02 18:09

> I princippet, jov.
> I praktisk, nej.

forklar mig lige den med princippet....

såvidt jeg ved er det både teoretisk og praktisk umuligt at få en
ADSL-forbindelse hos TDC uden en samtidig oprettelse af telefon-nummer hos
dem...

/j

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-05-02 19:07

On Thu, 23 May 2002 19:09:28 +0200, "Jakob Wolffhechel"

>forklar mig lige den med princippet....

Så gerne

>såvidt jeg ved er det både teoretisk og praktisk umuligt at få en
>ADSL-forbindelse hos TDC uden en samtidig oprettelse af telefon-nummer hos
>dem...

P@ kræver bare at der er en accesforbindelse, denne behøver ikke at
være en telefonlinie, men den koster mindst det samme som en
telefonlinie, derfor er det ikke nødvendigt med en telefonlinie i
princippet, det kan være en billig acceslinie, eller det kan være en
dyr fastlinie.
I praktisk når vi snarker på disse kanaler, så kan man godt sige at
det kræver et telefonabb, da det nok er de færeste her, der vil bruge
penge på at have en acceslinie der koster det samme som en
telefonlinie, og at en sådan kan bruges, og så sammentidig have en
telefonlinie hos et andet telefonselskab.

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 23-05-02 20:29

> [...]
> telefonlinie, og at en sådan kan bruges, og så sammentidig have en
> telefonlinie hos et andet telefonselskab.

og din pointe er?

allerede i første indlæg bliver der henvist til at oprettelsen hos tiscali
er 200,- dyrere end hos cybercity... tror du så, manden er interesseret i at
få en kobberlinie fra tdc, der koster det samme som et tlf abbonement PLUS
adsl-abonnement?

eller for den sags skyld en regulær tlf forbindelse med ADSL?

/j

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-05-02 21:04

On Thu, 23 May 2002 21:28:38 +0200, "Jakob Wolffhechel"
<wolffhechel@hotmail.com> wrote:

>og din pointe er?

At der ikke er krav om en telefonlinie, men at du kommer til at betale
det samme, så forskællen er den samme.

> [...]
>adsl-abonnement?
>eller for den sags skyld en regulær tlf forbindelse med ADSL?

Fra det samme indlæg.

| Det der egentlig er vigtigst for mig er, at det virker og at få den bedste
| support - så det billigste er ikke nødvendigvis mit første valg.

Jeg kender ikke til hvordan supporten er på privat ADSL produkterne
fra hverken Tiscali eller CC, og heller ikke supporten på det
erhvervsrettet P@, men jeg tror alså at P@ har den bedste support, og
den dag Thomas får behov for de erhvervsrettede tillægsprodukter der
kan fås til P@ men ikke de privatrettede fra CC og Tiscali, så er det
letter hvis man har en P@.

Jeg ved ikke med Tiscali men CC har også erhvervsrettet ADSL, hvor jeg
forventer at supporten også er beder en på den privatrettede,,,

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 15:50

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> I princippet, jov.
> I praktisk, nej.

Øhh, det blev jeg klogere af

Kan du ikke bare lige uddybe det lidt mere?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-05-02 16:41

On Sun, 26 May 2002 16:50:03 +0200, "Ulrik Chr." <usenet@uac.dk>
wrote:

>Øhh, det blev jeg klogere af
>
>Kan du ikke bare lige uddybe det lidt mere?

Har du set

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 19:23

> Har du set

Det har jeg nu, og det er svar nok - takker

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 20:30

In article <3cecaf1b$0$18643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Peter Juhl claimed the following:
> "Thomas Jørgensen" wrote...
>
> Øhm ... TDC ?

Øhm, tilhørsforhold?

--
Anders Vind Ebbesen
Når man skal score i dag, skal man ikke komme med blomster, men med en 128MB

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-05-02 20:57

On Thu, 23 May 2002 19:29:40 +0000 (UTC), Anders Vind Ebbesen wrote:
> In article <3cecaf1b$0$18643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> Peter Juhl claimed the following:

> Øhm, tilhørsforhold?

Øhm, Peter arbejder ikke for TDC - og selvom han gjorde, så påpegede han
blot at der er mindst en operatør som tilbyder ADSL som ikke var nævnt

Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 21:12

In article <slrnaeqic9.1mg5.harvest@freesbee.wheel.dk>,
Jesper Skriver claimed the following:

> Øhm, Peter arbejder ikke for TDC - og selvom han gjorde, så påpegede han
> blot at der er mindst en operatør som tilbyder ADSL som ikke var nævnt

Tjaeh, han påpegede ved egentligt blot at TDC kunne tilbyde noget bedre.

Nu har jeg ikke fulgt med herinde i laang tid, men synes at erindre at Peter
arbejder/arbejdede for TDC (eller et andet firma i TeleDanmark gruppen)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-05-02 21:52

On Thu, 23 May 2002 20:12:02 +0000 (UTC), Anders Vind Ebbesen wrote:
> [...]
> arbejder/arbejdede for TDC (eller et andet firma i TeleDanmark gruppen)

For et par år siden arbejede Peter for TDC Internet, men det gør næppe
at man kan kræve at han gør opmærksom på det i dag.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 22:06

In article <slrnaeqlir.1nke.harvest@freesbee.wheel.dk>,
Jesper Skriver claimed the following:

> For et par år siden arbejede Peter for TDC Internet, men det gør næppe
> at man kan kræve at han gør opmærksom på det i dag.

Enig. Mit første spørgsmål var tilsyneladende baseret på gamle oplysninger.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 23-05-02 10:04

"Thomas Jørgensen" <thomastj@get2net.dk> wrote in

> [...]
> Tiscalis support er dårlig - men det betyder vel ikke nødvendigvis at
> den er dårligere end Cybercitys? eller gør det?

Sidste år blev Cybercity's support som Danmarks bedste. Tror faktisk også
at Cybercity's kundeservice tog førstepladsen i deres kategori.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 23-05-02 12:26

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse

> Sidste år blev Cybercity's support som Danmarks bedste. Tror faktisk også
> at Cybercity's kundeservice tog førstepladsen i deres kategori.

Hvem er det der laver denne kåring, og ud fra hvilken metode?

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 23-05-02 13:06

> "Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er det der laver denne kåring, og ud fra hvilken metode?

I den årlige konkurrence om at tilbyde branchens bedste kundeservice
og support er Cybercity kåret som Danmarks bedste. Cybercity fik en
suveræn første-plads foran alle andre telefon- og internetudbydere
(World Online, Tele Danmark, Orange, Telia, Tele2, Sonofon etc.).

Det er virksomheden TelePerformance, der hvert år gennemfører en
omfattende
undersøgelse af 100 danske virksomheders kundeservice og support-centre.
TelePerformance ringer til virksomhederne og giver sig ud for at være
kunde eller interesserede i at blive det. Hver virksomhed har fået
35 maskerede opkald og 10 emails, som derefter er blevet vurderet
ud fra kriterier som:

· Svartider (e-mail / telefon)
· Velkomst samt afslutning af samtalen
· Produktkendskab
· Korrekt vejledning i forhold til kundebehov
· Løsning af kundens problem
· Mailbesvarelser som er tilpasset kundens behov og videns-niveau
· Struktur + stavning ved mailbesvarelser
· Tonefald og personliggørelse af samtalen
· Evne til at lytte

Læs mere: http://www.teleperformance.dk/crm.html

--
Mvh. Simon Pedersen

- der er hos CC, men altid udtaler sig på egne vegne.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-02 13:20

Thu, 23 May 2002 12:06:16 +0000 (UTC), skrev "Simon H. Pedersen"
<simon@SPAMNEJTAKemail.dk>:

>Læs mere: http://www.teleperformance.dk/crm.html

Der er ikke meget at læse, hverken med Opera 6.02 eller Mozilla 1
RC 2 er der nogen menu , man ser bare det samme...

Så det kunne være de skulle undersøge webdesignfirmaer og hvilke,
der kan lave sider man kan se.

Fra : Claus O

Dato : 23-05-02 14:14

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote

> Så det kunne være de skulle undersøge webdesignfirmaer og hvilke,
> der kan lave sider man kan se.

Eller *DU* skulle måske undersøge hvilken browser
som næsten dækker "næsten alle" andres behov........
Claus
ps: no matter what you like it or not

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 23-05-02 14:25

Claus O wrote:
> Eller *DU* skulle måske undersøge hvilken browser
> som næsten dækker "næsten alle" andres behov........
> Claus
> ps: no matter what you like it or not

Man kan ikke tage folk seriøst hvis de IKKE er istand til at
bygge en side der virker i andet end IE.

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk

Fra : Claus O

Dato : 23-05-02 15:34

"Hans Jørgensen" <haj@mostlyharmless.telianisse.org> wrote

> Man kan ikke tage folk seriøst hvis de IKKE er istand til at
> bygge en side der virker i andet end IE.

Man kan ikke tage et program "en browser"
seriøst der ikke kan opnå EEEEEN skallet
procent brugere, NÅR LORTET ER GRATIS.
Claus

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-05-02 16:07

Claus> Man kan ikke tage et program "en browser" seriøst der ikke kan
Claus> opnå EEEEEN skallet procent brugere, NÅR LORTET ER GRATIS.
Claus> Claus

Nu er det vist ved at være totalt OT... Men det er utroligt at folk
ikke fatter at alle _ikke_ kan bruge IE.

At alle andre browsere blot er oppe imod det umulige, nemlig at
konkurrere med en browser som bliver installeret pr. default under det
(desværre) mest brugte OS. Hvis MS virkelig bliver dømt til at
udelukke IE fra installationen af Windows, så tror jeg personligt at
sagen bliver en helt anden.

Fx.

Hvis Hr. Jensen ikke har en browser installeret pr. default, så
spørger han nok sin omgangskreds hvilken browser han skal
installere... Da IE efterhånden er rimelig berygtet for manglende
sikkerhed så får han måske at vide at Mozilla/Netscape/Opera er den
han skal hente, hvilket han gør... dermed hersker frie
markedskræfter, og dermed vil alle firmaer (inkl. Microsoft) forsøge
at implementere standarderne på samme måde, og dermed sikre at alle
kan se alle sider.

men som det er nu, så _kan_ han jo nemlig komme på nettet, fordi de
frie markedskræfter ikke hersker på det område, da IE bliver
installeret automatisk. Han er måske træt af at installere patches
(eller har aldrig gjort det), så han køre blot med den default IE der
følger med hans system. Det er immervæk besværligere at installere en
anden browser end at fortsætte med at bruge den som han fik
installeret automatisk. Det firma der har fordelen af at have en
default browser på det mest brugte OS har også en unfair fordel
i forhold til de andre firmaer (der laver browsere).

Folk gør det som kræver mindst arbejde, også selvom at det måske ikke
er den bedste løsning.

/Thomas
Der hverken kan eller vil køre IE.

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 20:45

In article <28pk7pu299f.fsf@bart.aalk.auc.dk>,
Thomas Rasmussen claimed the following:

> At alle andre browsere blot er oppe imod det umulige, nemlig at
> konkurrere med en browser som bliver installeret pr. default under det
> (desværre) mest brugte OS.

Hvorfor desværre?

> Hvis MS virkelig bliver dømt til at
> udelukke IE fra installationen af Windows, så tror jeg personligt at
> sagen bliver en helt anden.

Ligesom hvis General Motors bliver dømt til at undlade pedalerne i deres bil -
egentlig er de kun en bi-ting, men de andre funktioner i bilen er lettere
afhængige af dem.

> [...]
> installere... Da IE efterhånden er rimelig berygtet for manglende
> sikkerhed så får han måske at vide at Mozilla/Netscape/Opera er den

For vi ved jo alle at Hr. og Fru Jensen er de mest sikkerhedsfokuserede
personer på jorden. Store runde danske ikoner betyder mindre, hvis man bare
er 100% sikker på at certifikater er gyldige, og enhver form for simpel
javascript er slået fra.

> dermed hersker frie
> markedskræfter, og dermed vil alle firmaer (inkl. Microsoft) forsøge
> at implementere standarderne på samme måde, og dermed sikre at alle
> kan se alle sider.

Øhm, de "frie markedskræfter" går vel basically ud på at staten ikke blander
sig i markedsforhold - det kan man vel ikke ligefrem kalde de antitrust sager
som enkelte amerikanske fortsat fører?

> installeret automatisk. Det firma der har fordelen af at have en
> default browser på det mest brugte OS har også en unfair fordel
> i forhold til de andre firmaer (der laver browsere).

Og Microsoft' dominans på OS markedet er kommet af sig selv. De har faktisk
slet ikke selv gjort noget for at opnå den, eller hvad? Microsoft har været
bedre end andre firmaer - om det skyldes marketing, gode kontrakter eller god
udvikling skal være usagt - men de skal vel ikke straffes for at have været
bedre end andre?

> Folk gør det som kræver mindst arbejde, også selvom at det måske ikke
> er den bedste løsning.

Det er jo tilsyneladende den bedste løsning for dem, hvor de både har beregnet
den tid de skulle bruge, og den gevinst de ville få.

> Der hverken kan eller vil køre IE.

Jeg føler med dig

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-05-02 21:07

Anders> Hvorfor desværre?

Personlig holdning

Anders> Ligesom hvis General Motors bliver dømt til at undlade
Anders> pedalerne i deres bil - egentlig er de kun en bi-ting, men de
Anders> andre funktioner i bilen er lettere afhængige af dem.

Well... nu er det jo lidt svært at sammenligne de to helt forskellige
ting... Windows (og brugen af samme) kan godt leve uden IE, og IE kan
godt leve uden Windows. En bil uden pedaler er rimelig svær at køre
med.

Anders> For vi ved jo alle at Hr. og Fru Jensen er de mest
Anders> sikkerhedsfokuserede personer på jorden. Store runde danske
Anders> ikoner betyder mindre, hvis man bare er 100% sikker på at
Anders> certifikater er gyldige, og enhver form for simpel javascript
Anders> er slået fra.

Well... Måske skulle de være sikkerhedsminded, bare en smule hvert
fald.

Anders> Øhm, de "frie markedskræfter" går vel basically ud på at
Anders> staten ikke blander sig i markedsforhold - det kan man vel
Anders> ikke ligefrem kalde de antitrust sager som enkelte
Anders> amerikanske fortsat fører?

Well... problemet er, at Microsoft udnytter deres position på OS
markedet til at fremme et andet produkt (browseren)... Det er ikke
tilladt iflg. gældende lovgivning (vist både i USA og Danmark samt
andre lande)

Anders> Og Microsoft' dominans på OS markedet er kommet af sig
Anders> selv. De har faktisk slet ikke selv gjort noget for at opnå
Anders> den, eller hvad? Microsoft har været bedre end andre firmaer
Anders> - om det skyldes marketing, gode kontrakter eller god
Anders> udvikling skal være usagt - men de skal vel ikke straffes for
Anders> at have været bedre end andre?

Det kommer så sandelig an på hvordan de forsøger at udnytte det. Et
firma der har success skal selvfølgelig ikke straffes, men hvis de
forsøger at opbygge success på et helt andet område ved at udnytte sin
første success, så bør hammeren falde.

Anders> Det er jo tilsyneladende den bedste løsning for dem, hvor de
Anders> både har beregnet den tid de skulle bruge, og den gevinst de
Anders> ville få.

Det er problemet, jeg tvivler på de fleste folk har sat sig ind i hvad
det koster af tid... Jeg kender flere personer der mildest talt er
meget træt af IE, OE og lign. produkter, men ikke gider tage sig den
tid (ca. 5 eller 10 minutter) til at installere et andet og bedre
alternativ... Dette kan man undre sig meget over, specielt hvis de
bruger ie. 30 sekunder om dagen på at brokke sig over en træls
"feature"

Anders> Jeg føler med dig

No need to... Jeg er ganske tilfreds med mit nuværende OS (Debian) og
browser (mozilla 1 RC2) som ikke har kostet mig en øre og som heller
ikke er piratsoftware.

/Thomas

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 21:28

In article <28pbsb61vde.fsf@bart.aalk.auc.dk>,
Thomas Rasmussen claimed the following:

> Anders> Hvorfor desværre?
>
> Personlig holdning

Den skal du have lov til at have

> [...]
> ting... Windows (og brugen af samme) kan godt leve uden IE, og IE kan
> godt leve uden Windows. En bil uden pedaler er rimelig svær at køre

Hvem siger at Windows kan leve uden IE?

> Well... Måske skulle de være sikkerhedsminded, bare en smule hvert
> fald.

Ét er hvad de burde, noget andet er hvad de er i realiteten.

> [...]
> markedet til at fremme et andet produkt (browseren)... Det er ikke
> tilladt iflg. gældende lovgivning (vist både i USA og Danmark samt

Og det er dybest set noget fis. Jeg hørte ikke brokke sig, da P&G
brugte deres stærke position på tandpaste-markedet, til at få
distribueret bleer og skyllemiddel ud i butikkerne - tiltrods for at
det eneste de gjorde, egentligt var at sende det med de samme lastbiler
som alligevel skulle ud med tandpasta.

> [...]
> firma der har success skal selvfølgelig ikke straffes, men hvis de
> forsøger at opbygge success på et helt andet område ved at udnytte sin

Se ovenstående eksempel med P&G. Og hvad med f.eks. Maersk?

> [...]
> meget træt af IE, OE og lign. produkter, men ikke gider tage sig den
> tid (ca. 5 eller 10 minutter) til at installere et andet og bedre

Det er vel kun bedre subjektivt set? Hvem siger at de vil få ligeså
meget eller mere glæde af at installere NN eller Mozilla - og dagligt
blive irriteret over at websider ser underlige ud?

> Dette kan man undre sig meget over, specielt hvis de
> bruger ie. 30 sekunder om dagen på at brokke sig over en træls
> "feature"

Hvis det tager ½ år at få en linux nogenlunde op at køre, og det derefter tager
1 uges tid at få en browser installeret - så gør de 30 sekunder ikke så meget

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-05-02 22:06

Anders> Hvem siger at Windows kan leve uden IE?

Den har kunnet før, så bør den stadig kunne... og Microsoft har også i
retsagerne i USA erkendt at det er _muligt_ at pille IE ud af Windows.

Anders> Og det er dybest set noget fis. Jeg hørte ikke brokke sig, da
Anders> P&G brugte deres stærke position på tandpaste-markedet, til
Anders> at få distribueret bleer og skyllemiddel ud i butikkerne -
Anders> tiltrods for at det eneste de gjorde, egentligt var at sende
Anders> det med de samme lastbiler som alligevel skulle ud med
Anders> tandpasta.

Well... at der ikke er gjort noget ved det, gør det jo ikke rigtigt
alligevel?

Anders> Det er vel kun bedre subjektivt set? Hvem siger at de vil få
Anders> ligeså meget eller mere glæde af at installere NN eller
Anders> Mozilla - og dagligt blive irriteret over at websider ser
Anders> underlige ud?

Hvem siger at websider ser underlige ud? Jeg har nu brugt mozilla
længe, og problemer med designet på websider kan oftest spores direkte
tilbage til dårlig kode... (ja jeg har flere gange kontaktet
webmaster, der i bund og grund er ligeglad)

Anders> Hvis det tager ½ år at få en linux nogenlunde op at køre, og
Anders> det derefter tager 1 uges tid at få en browser installeret -
Anders> så gør de 30 sekunder ikke så meget

Hvem nævnte at de skulle installere linux? Mozilla/NN eksistere i
ganske udemærkede versioner til win32.

Desuden er det et særdeles forkvaklede syn på installeringen og brug
af linux... Grab en kopi af Mandrake eller SuSE fra nettet, og knald
den i dit CDROM drev og se hvor nemt det egentlig er.

/Thomas

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 23-05-02 22:13

Thomas Rasmussen <simpsons@kom.auc.dk> wrote in

> Well... at der ikke er gjort noget ved det, gør det jo ikke rigtigt
> alligevel?

Frie markedskræfter længe leve.

> [...]
> tilbage til dårlig kode... (ja jeg har flere gange kontaktet
> webmaster, der i bund og grund er ligeglad)

Hvorfor specialkode til browsere der benyttes af 1% af nettes brugere.

> Desuden er det et særdeles forkvaklede syn på installeringen og brug
> af linux... Grab en kopi af Mandrake eller SuSE fra nettet, og knald
> den i dit CDROM drev og se hvor nemt det egentlig er.

- så installér lige en PDFLib til brug sammen med PHP.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-05-02 05:34

On Thu, 23 May 2002 21:13:00 +0000 (UTC), "Simon H. Pedersen"
<simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote:

>Hvorfor specialkode til browsere der benyttes af 1% af nettes brugere.

Hvorfor specialkode i første omgang? Thomas nævner netop, at problemer
typisk kan spores tilbage til dårlig kode - altså har man tænkt: "Nu
laver jeg lige noget her, der ikke har noget med noget at gøre - men
det skal nok irritere en minoritet, der heldigvis ikke er nok til at
jeg bliver fyret" fremfor "Nu laver jeg noget ordentligt
kode-håndværk". Med andre ord er problemet netop, at der er
specialkodet, så at sige.

(fut: dk.edb.internet.webdesign.html)

--
- Peter Brodersen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 21:15

> Hvorfor specialkode til browsere der benyttes af 1% af nettes brugere.

Det er der heller ikke nogen der siger...!

Men der laves for mange mærkelige sider rundt om på nettet som kræver alle
mulige plugin for at være - og her ser jeg ikke på browser-udnyttelse.

Den kode der er beregnet til hjemmesider er og bliver HTML, så hvorfor bruge
alt muligt andet lort end det?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 22:40

In article <28p661e1snw.fsf@bart.aalk.auc.dk>,
> [...]
>
> Den har kunnet før, så bør den stadig kunne... og Microsoft har også i
> retsagerne i USA erkendt at det er _muligt_ at pille IE ud af Windows.

Ja, alt er muligt. Man kunne også fjerne pedalerne i en bil, og indsætte
erstatning for dem i bagagerummet.

Angående "muligt", så beskriver denne artikel det ret godt:
http://www.wired.com/news/antitrust/0,1551,52275,00.html

Hvad ville du sige til, at starten slog dit firma i hovedet, og sagde at du
skulle lave et af dine produkter helt om - selvom at ingen af dine kunder
havde klaget?

> [...]
> Anders> tandpasta.
>
> Well... at der ikke er gjort noget ved det, gør det jo ikke rigtigt

Microsoft gør ligesom P&G gjorde dengang. Du mener det er forkert, det må du
argumentere for, fremfor blot at sige at "det er forkert".

> [...]
>
> Hvem siger at websider ser underlige ud? Jeg har nu brugt mozilla
> længe, og problemer med designet på websider kan oftest spores direkte

Uden tvivl - men hvorfor bruge 10% længere tid på at skrive noget som alle
browsere forstår, når de kun udgør 1% af markedet - og måske udgør 0% af ens
målgruppe?

> (ja jeg har flere gange kontaktet
> webmaster, der i bund og grund er ligeglad)

Det er skidt, men de fleste steder har webmasteren ikke den store kontrol over
koden, så vidt jeg ved.

> [...]
> Anders> så gør de 30 sekunder ikke så meget
>
> Hvem nævnte at de skulle installere linux? Mozilla/NN eksistere i

Ingen grund til at installere dem, hvis man alligevel kører Windows - IE kører
rock-solid på Win2K og WinXP.

> Desuden er det et særdeles forkvaklede syn på installeringen og brug
> af linux... Grab en kopi af Mandrake eller SuSE fra nettet, og knald
> den i dit CDROM drev og se hvor nemt det egentlig er.

Det er sindsygt nemt, især SuSE. Men hvorfor installere dét, når Windows er
et mere brugervenligt workstation OS?

Derudover er det til tider sindsygt besværligt at installere selv relativt
simple serverkomponenter, og for 95% af alle udviklere er source-koden
fuldstændigt ligegyldig - de skal blot have et komponent der virker - men
når de så skal installere det, skal de tage hensyn til om de kører glibc,
libc, libc5, libc5, glibc2 og de har version 5.43 af library y, for hvis
de har version 5.41 kan de blot nøjes med version 3.2 af library x osv.

I stedet for én sølle binary install fil.

Det andet kan overlades til systemadministratorer og datalogistuderende,
som ikke har andet at lave, men udviklere og almene brugere gider ikke
spilde tid på det - for dem er det blot et værktøj, og de færreste gider
også samle deres egen hammer, eller slibe deres egne skruetrækkere.

Jeg vil vove at påstå at selv en Hr. Jensen på 1 time ville kunne installere
en Oracle database på en Windows maskine - "next"-"next"-"next" hele vejen -
den ville ikke køre hverken godt eller fornuftigt, men han ville have den
installeret.

På linux skal du for hvert sølle program straks ind på google, søge, og browse
igennem 2-300 sider med folk som har et problem ala dit indtil du finder en som
har samme libraries, samme distro osv som dig selv. Gaaab.

Vi burde FUTte et sted hen, jeg ved bare ikke hvor.

--
Anders Vind Ebbesen
Remember, Linux is only free, if your time has no value

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-05-02 08:30

Anders> Microsoft gør ligesom P&G gjorde dengang. Du mener det er
Anders> forkert, det må du argumentere for, fremfor blot at sige at
Anders> "det er forkert".

Hmm... jeg syntes ellers jeg har forsøgt at argumentere for MS's
metoder (dvs. på browser markedet)

Anders> Uden tvivl - men hvorfor bruge 10% længere tid på at skrive
Anders> noget som alle browsere forstår, når de kun udgør 1% af
Anders> markedet - og måske udgør 0% af ens målgruppe?

Man må antage at der indenfor ethvert håndværk (og webdesign burde
anses for et håndværk) der må der ligge en hvis ære i at overholde de
standarder der er udstukket at W3C... Men det er jo netop det der er
problemet, der bliver ikke overholdt standarder (eller dvs. der
forsøges overholdt de samme standarder som MS sætter).

Anders> Det er skidt, men de fleste steder har webmasteren ikke den
Anders> store kontrol over koden, så vidt jeg ved.

Eksempel: Jeg havde et problem på politiken.dk, deres forside sprang i
luften når jeg forsøgte at vise den i opera, derfor skrev jeg til
opera for at file en bug da siden virkede i andre browsere (det var
opera 5beta for linux). Deres kodere (supportere) undersøgte sagen og
meldte tilbage at det var dårlig kode der fik det til at fejle. De
fandt endog fejlen sporet tilbage til et table environment der var
startet, men ikke sluttet. Det skrev jeg til webmaster hos politiken,
og hans svar var, at han skulle jo kode så det virkede til IE, og var
derfor ligeglad med alle andre browsere... Jeg forsøgte endog at
klippe koden ud, lave den rigtig og teste i en IE, hvor det stadig
virkede, men det gad han da ikke høre på (fik aldrig svar fra ham).

Anders> Ingen grund til at installere dem, hvis man alligevel kører
Anders> Windows - IE kører rock-solid på Win2K og WinXP.

Husk dog at patche den med 30MB filer hver anden uge.

Anders> Det er sindsygt nemt, især SuSE. Men hvorfor installere dét,
Anders> når Windows er et mere brugervenligt workstation OS?

Uha... don't even go there! Definer lige brugervenligt? Det er absolut
ikke brugervenligt men da folk har vænnet sig til det, så folk tror at
Windows er brugervenligt og definere brugervenlighed
derudfra. Eksempel, min mormor skulle for første gang bruge en
computer, hun havde fået at vide hvordan hun startede den og hvad
programmet, spillet, hed. Hun brugte så musen til at markere
programmet, og klikkede på "Start" knappen... hov, hvorfor starter
programmet ikke?

Anders> Derudover er det til tider sindsygt besværligt at installere
Anders> selv relativt simple serverkomponenter, og for 95% af alle
Anders> udviklere er source-koden fuldstændigt ligegyldig - de skal
Anders> blot have et komponent der virker - men når de så skal
Anders> installere det, skal de tage hensyn til om de kører glibc,
Anders> libc, libc5, libc5, glibc2 og de har version 5.43 af library
Anders> y, for hvis de har version 5.41 kan de blot nøjes med version
Anders> 3.2 af library x osv.

Anders> I stedet for én sølle binary install fil.

Det er det da også? Der findes masser af binære filer til linux som er
lige til at installere... det kræver måske flere filer i praksis, men
det givne installationsprogram til distributionen håndtere dette uden
problemer.

Anders> På linux skal du for hvert sølle program straks ind på
Anders> google, søge, og browse igennem 2-300 sider med folk som har
Anders> et problem ala dit indtil du finder en som har samme
Anders> libraries, samme distro osv som dig selv. Gaaab.

Endnu en påstand der kan anfægtes ud over alle grænser...

På min egen boks er det 'apt-get install program-navn'. Dog kommer der
allerede en masse programmer per default.

Anders> Vi burde FUTte et sted hen, jeg ved bare ikke hvor.

Heh... tjaa..
/Thomas

Fra : Claus O

Dato : 24-05-02 08:44

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> wrote

> Anders> Microsoft gør ligesom P&G gjorde dengang. Du mener det er
> Anders> forkert, det må du argumentere for, fremfor blot at sige at
> Anders> "det er forkert".

Kunne du ikke bare gøre som de fleste andre.......
- hermed menes quote som alle andre gør det?
Claus

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-05-02 08:49

Claus> Kunne du ikke bare gøre som de fleste andre....... - hermed
Claus> menes quote som alle andre gør det?

Du bryder dig ikke om at jeg bruger navnet på den person der har
skrevet det givne tekst som quota-prefix?

Det finder jeg yderst handy når man diskussionen flyder mellem flere
forskellige personer, og man forsøger at henvise til hvem har skrevet
hvad. Så indtil videre, næh.

/Thomas

Fra : Claus O

Dato : 24-05-02 09:17

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> wrote

> Du bryder dig ikke om at jeg bruger navnet på den person der har
> skrevet det givne tekst som quota-prefix?

Nej, det må jeg klart sige, det er irriterende.
Brug den måde alle andre quoter på!!!

> Det finder jeg yderst handy når man diskussionen flyder mellem flere
> forskellige personer, og man forsøger at henvise til hvem har skrevet
> hvad. Så indtil videre, næh.

Ligesom de andre der quoter som en brækket arm eller slet
ikke quoter, opnår du EEN ting! Man springer simpelthen dine
indlæg over, ligesom jeg har gjort med flere af dine indlæg i
denne tråd.
Claus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-05-02 17:38

On Fri, 24 May 2002 10:16:59 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Nej, det må jeg klart sige, det er irriterende.
>Brug den måde alle andre quoter på!!!

Gør som jeg, spring indlægene over,,,

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-05-02 09:56

Hej Thomas Rasmussen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Claus> Kunne du ikke bare gøre som de fleste andre....... - hermed
> Claus> menes quote som alle andre gør det?
>
> Du bryder dig ikke om at jeg bruger navnet på den person der har
> skrevet det givne tekst som quota-prefix?

Ja, det er uhyre elegant og letter overskueligheden. Endnu bedre er
selvfølgelig lidt html, så man kan bruge flere fonte, farver og shine
det op med brevpapir.

Det kræver selvfølgelig også, at alle andre anvender en nyhedslæser og
opsætning, der ikke blot kan spise men også reproducere det.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 21:43

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er uhyre elegant og letter overskueligheden. Endnu bedre er
> selvfølgelig lidt html, så man kan bruge flere fonte, farver og shine
> det op med brevpapir.

Jaaa, lad os få noget HTML inyhedsgrupperne - så er det også nemmere at
vedhæfte virus..

Er HTML ikke standard til ALT på nettet?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-05-02 08:01

Thomas Rasmussen <simpsons@kom.auc.dk> writes:

> Claus> Kunne du ikke bare gøre som de fleste andre....... - hermed
> Claus> menes quote som alle andre gør det?
>
> Du bryder dig ikke om at jeg bruger navnet på den person der har
> skrevet det givne tekst som quota-prefix?

Det gør jeg heller ikke. Det fylder for meget, det fylder endnu mere
hvis alle gør det, da man jo også quoter quotet tekst en
gangimellem. Det er unødvendigt da du har en linie der siger hvem der
skrev det. Det kan forvirre newsreaders der forsøger at genkende
citater at bruge en usædvanlig markering.

> Det finder jeg yderst handy når man diskussionen flyder mellem flere
> forskellige personer, og man forsøger at henvise til hvem har skrevet
> hvad. Så indtil videre, næh.

Regel nummer nul for usenet:
Du skriver ikke til dig selv, men til andre.

Resten af netiketten er specialtilfælde :)

XFut dk.admin.netikette
/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 21:38

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Claus> Kunne du ikke bare gøre som de fleste andre....... - hermed
> Claus> menes quote som alle andre gør det?
>
> Du bryder dig ikke om at jeg bruger navnet på den person der har
> skrevet det givne tekst som quota-prefix?

Jeg spekuler på om det er fordi du skriver via Fidonet?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 24-05-02 12:46

In article <28pvg9e6m1v.fsf@komix-ws38.kom.auc.dk>,
> [...]
>
> Man må antage at der indenfor ethvert håndværk (og webdesign burde
> anses for et håndværk) der må der ligge en hvis ære i at overholde de

Så man burde faktisk også i Danmark bygge jordskælvssikrede huse, for
hvis der blot er en diminuitiv chance for et jordskælv, ja, så burde man
tage højde for det? Ligesom at chancen for at man får besøg fra en
"interessant" (dvs. en bruger som er i ens målgruppe) der bruger Opera
eller Netscape er marginal.

Så ja, der er naturligvis et æresspørgsmål, men jeg tror ikke at en
håndværker for egen regning ville gøre huset jordskælvssikret, og
hvis det er ham som bygger huset der skal betale, vil han også gerne
kunne se rationalet i det.

> Men det er jo netop det der er
> problemet, der bliver ikke overholdt standarder (eller dvs. der
> forsøges overholdt de samme standarder som MS sætter).

Tjaeh, hvor god synes du selv Netscape4 var til at overholde W3s
standarder?

> [...]
>
> Eksempel: Jeg havde et problem på politiken.dk, deres forside sprang i
> luften når jeg forsøgte at vise den i opera, derfor skrev jeg til

Det er ikke særligt godt klaret af politiken.dk, det må man sige. Men
på den anden side, så kunne problemet være større end en manglende
antal timer på det, for at tilfredsstille y antal brugere.

> Anders> Ingen grund til at installere dem, hvis man alligevel kører
> Anders> Windows - IE kører rock-solid på Win2K og WinXP.
>
> Husk dog at patche den med 30MB filer hver anden uge.

*host*Bullshit*host*

> [...]
> ikke brugervenligt men da folk har vænnet sig til det, så folk tror at
> Windows er brugervenligt og definere brugervenlighed

Jeg tror at Microsoft har fået noget ud af at bruge n millioner på
diverse "usability-konsulenter", som jeg dog generelt set ikke giver
meget for.

Men Kalle Dalheimer fra KDE sagde det meget godt til Linuxforum:

"Folk spørger os hvorfor KDE ligner Windows så meget, men vi mener at
når de har brugt n antal millioner på at komme frem til det GUI, så
ser vi ingen grund til at ændre det"

Og jeg synes da også KDE og Gnome ligner Windows en del - udover at
Windows ikke crasher med jævne mellemrum.

> [...]
> programmet, spillet, hed. Hun brugte så musen til at markere
> programmet, og klikkede på "Start" knappen... hov, hvorfor starter

Ja, og hvorfor skal man klikke på "Start" knappen for at lukke
computeren.

Microsoft må have gjort "et-eller-andet" rigtigt, når Start-knappen
er det største folk kan brokke sig over

> Anders> I stedet for én sølle binary install fil.
>
> Det er det da også?

Ja, en binary som så er 2-3 versioner bagude og som er død-og-pine
afhængig af at man har nøjagtigt samme setup på sin computer som
ham der kompilerede den.

> [...]
> lige til at installere... det kræver måske flere filer i praksis, men
> det givne installationsprogram til distributionen håndtere dette uden

Tjaeh, en package der bliver lavet i Visual Studio vil automatisk
sørge for at medtage alle nødvendige dependencies, så man er sikker
på at det fungerer - på 98, ME, 2K eller XP.

> På min egen boks er det 'apt-get install program-navn'. Dog kommer der
> allerede en masse programmer per default.

Åh ja, og med en masse programmer følger også en masse sikkerhedshuller,
men okay, det er jo open-sovs, så det er per definition sikkert.

Ellers ved man jo at der sidder 10000000 brugere derude og ugentligt
gennemlæser al sovse-koden, så en eventuelt fejl kan hurtigt findes.

--
Anders Vind Ebbesen
What I need is a list of specific unknown problems we will encounter.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 21:52

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke særligt godt klaret af politiken.dk, det må man sige. Men
> på den anden side, så kunne problemet være større end en manglende
> antal timer på det, for at tilfredsstille y antal brugere.

For et sted som politiken.dk burde det - de har ikke en målgruppe, som de
med sikkerhed kan sige bruger IE....

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-05-02 13:31

On Thu, 23 May 2002 21:40:02 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

>Uden tvivl - men hvorfor bruge 10% længere tid på at skrive noget som alle
>browsere forstår, når de kun udgør 1% af markedet - og måske udgør 0% af ens
>målgruppe?

Hvis det tager en smed 10% længere tid, så skulle smeden måske ganske
enkelt få forbedret sine evner.

Jeg er ærligt talt træt af folk, der ligefrem får det til at lyde som
et problem at man skal lave noget ordentligt.

Jeg forventer heller ikke at en tekstforfatter klynker over at det
altså er enormt besværligt, det dér krav med at han skal stave
korrekt, for så skal han jo til at slå så mange ord op... hvis han
virkelig bliver nødt til at bruge ekstraordinær tid på at slå så mange
ting op, skulle han måske først få evnerne, før han påtog sig opgaven
i første omgang.

(man skulle tro at det var løgn, men jeg har oplevet webdesignere, der
ikke kunne se problemet i at den tekst, de selv havde forfattet - og
altså får løn for at producere - var smækfyldt med fejl, og de
ligefrem ville have timelønsbetaling for at kunne sidde og fedte i
oceaner af tid med en retskrivningsordbog...)

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 21:23

> Uden tvivl - men hvorfor bruge 10% længere tid på at skrive noget som
> alle browsere forstår, når de kun udgør 1% af markedet - og måske
> udgør 0% af ens målgruppe?

Hvorfor ikke bare lave noget ordentligt håndværk der kan ses af "alle" ?

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 26-05-02 21:26

"Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> wrote in news:3cf14403$0$78755
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hvorfor ikke bare lave noget ordentligt håndværk der kan ses af "alle" ?

Hvorfor ikke bare læse grundigt hvad Anders skriver.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 21:12

> [...]

> direkte tilbage til dårlig kode... (ja jeg har flere gange kontaktet
> webmaster, der i bund og grund er ligeglad)

Hov, er vi ikke tilbage til det der startede hele denne "browser-krig"
nu.....

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-05-02 20:58

spam@boomer.dk (Anders Vind Ebbesen) writes:

> Hvem siger at Windows kan leve uden IE?

Microsoft.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=14264

Selvfølgelig er det eneste de fjerner dilen iexplorer.exe og
de fil-associeringer der peger på den, resten af funktionaliteten
bliver sikkert stadig loadet når windows starter.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 21:02

> [...]
> firma der har success skal selvfølgelig ikke straffes, men hvis de
> forsøger at opbygge success på et helt andet område ved at udnytte sin

Øhhh, hvorfor? - et firma der udvidere sit interesse-område skal vel ikke
straffes? - Og det er vel logisk at man vil udnytte det kundegrundlag man
har i forevejen?

> [...]
at
> installere et andet og bedre alternativ...

Har set ligeså mange tilfælde hvor folk er trætte af et eller andet i IE /
OE, og så viser det sig at det er fordi de ikke har sat sig ind i hvordan
programmerne virker..!

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 20:55

> Ligesom hvis General Motors bliver dømt til at undlade pedalerne i
> deres bil - egentlig er de kun en bi-ting, men de andre funktioner i bilen
> er lettere afhængige af dem.

Naa, er den samligning ikke lidt langt ude???

Der er jo noget om det med at IE har en markedsfordel, da den er en del af
Windows-pakken.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 20:49

> Nu er det vist ved at være totalt OT... Men det er utroligt at folk
> ikke fatter at alle _ikke_ kan bruge IE.

Enig... selv om jeg selv er IE-bruger (og NS)

> [...]
> (desværre) mest brugte OS. Hvis MS virkelig bliver dømt til at
> udelukke IE fra installationen af Windows, så tror jeg personligt at

Tror jeg desværre ikke, da den allerede er så udbredt.....

Jo, måske efter et par år.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-05-02 14:46

Den Thu, 23 May 2002 15:14:24 +0200 skrev "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> :

>Eller *DU* skulle måske undersøge hvilken browser
>som næsten dækker "næsten alle" andres behov........

Jeg fravalgte også at besøge deres side, da den ikke virkede.

Hvis ikke de kan lave en ordentlig side, kan jeg ikke bruge deres
"undersøgelse" til noget seriøst.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-05-02 05:36

On Thu, 23 May 2002 15:45:56 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> wrote:

>Hvis ikke de kan lave en ordentlig side, kan jeg ikke bruge deres
>"undersøgelse" til noget seriøst.

Det var dog sjovt at tage udgangspunkt i mediet.

Ærligt talt tror jeg, at svartiderne hos fx Tiscali er lige lange,
uanset om rapporten var trykt på lækkert papr, eller skrevet på
toiletpapir.

--
- Peter Brodersen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 24-05-02 15:51

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote Fri, 24 May 2002
06:35:44 +0200 :

>Det var dog sjovt at tage udgangspunkt i mediet.

Måske, hvis ikke de vil signalere seriøsitet det ene sted, vil jeg
ikke opfatte dem som generelt seriøse, og kan derfor ikke bruge dem.

De har fravalgt mig ved at jeg ikke kan se deres side, så tror jeg
ikke deres produkt er godt nok.

>Ærligt talt tror jeg, at svartiderne hos fx Tiscali er lige lange,
>uanset om rapporten var trykt på lækkert papr, eller skrevet på
>toiletpapir.

Ja.

Dernæst kan jeg forstå at rapporten er lavet over en kortere
periode, og du ved lige så godt som jeg, at kvalitet og svartider
kan svinge op og ned over længere perioder i en kundeservice
funktion.

Så reelt, kunne man rammer Tiscali i et meget dårligt øjeblik
(f.eks. lige nu) og opleve kanon dårlig service, og samtidig rammer
CC og opleve god service, men om 3 måneder, eller for 3 måneder
siden vil det blive/var det lige omvendt.

At det så ikke burde være sådanne er noget helt andet.

--
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-02 16:05

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse
> du ved lige så godt som jeg, at kvalitet og svartider
> kan svinge op og ned over længere perioder i en kundeservice
> funktion.

Stabilitet er vel kendetegnet ved en god kundeservice-funktion

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 24-05-02 16:30

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote Fri, 24 May 2002
17:05:02 +0200 :

>Stabilitet er vel kendetegnet ved en god kundeservice-funktion

Både og, normalt ja, men personligt har jeg fuld forståelse for
udsving i perioder de steder jeg handler, sålænge det ikke er
kendetegnende.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 21:58

> [...]

> periode, og du ved lige så godt som jeg, at kvalitet og svartider
> kan svinge op og ned over længere perioder i en kundeservice

Hvor lang en periode er testen lavet over da?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 24-05-02 08:36

In article <3jspeu8k4e3besmdnkc5uc9imahm9ionrd@4ax.com>,
Morten Kjaer Nielsen claimed the following:
> Den Thu, 23 May 2002 15:14:24 +0200 skrev "Claus O"
> <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> :
>
> Jeg fravalgte også at besøge deres side, da den ikke virkede.

"virker" er vel et spørgsmål om der kommer noget data tilbage, når du beder om
noget fra port 80 på den pågældende server.

> Hvis ikke de kan lave en ordentlig side, kan jeg ikke bruge deres
> "undersøgelse" til noget seriøst.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ferhverv.tiscali.dk&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Hvis erhverv.tiscali.dk ikke kan lave en ordentlig side, kan jeg ikke bruge
deres "produkter" til noget seriøst.

--
Anders Vind Ebbesen
Indlæg skrevet med en vis snært af ironi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-05-02 08:59

Hej Anders Vind Ebbesen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvis erhverv.tiscali.dk ikke kan lave en ordentlig side, kan jeg
> ikke bruge deres "produkter" til noget seriøst.

Jeg har et flot tårn i Paris til salg, hvis du er interesseret.

Som du kan se, er jeg regulær nok:
<http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fstegen.dk%2F&spider=yes>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 24-05-02 09:22

In article <Xns9218659252C72RudiStegen@news.stegen.dk>,
Rudi Stegen claimed the following:

> Jeg har et flot tårn i Paris til salg, hvis du er interesseret.

Okay - det er jeg ikke.

> Som du kan se, er jeg regulær nok:

Det interesserer mig ikke så forfærdeligt meget. Jeg synes blot at det var
lettere komisk at Morten gik sådan på halen over firmaets produkt, fordi at
deres website tilsyneladende ikke var validt/"læsbart", og ville så kommentere
at Tiscali's heller ikke helt selv var fin i kanten (omend den klarer sig
ganske fornuftigt, rent validitetsmæssigt, alt i alt)

Man kan selvfølge også få den tanke at Morten ønskede at miskreditere firmaet,
fordi deres "produkt" ikke tildelte Mortens firma en 1. plads - men det ville
være lidt for langt ude.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-05-02 09:47

> Det interesserer mig ikke så forfærdeligt meget.

Hint, hint: Mit indlæg (venligt) ironisk/humoristisk ment.

> Man kan selvfølge også få den tanke at Morten ønskede at
> miskreditere firmaet, fordi deres "produkt" ikke tildelte Mortens
> firma en 1. plads - men det ville være lidt for langt ude.

Dét er det. Forklaringen er nok, at han (som så mange andre, mig selv
inkl.) irriteres voldsomt, hvis "officielle" sider ikke kan ses med en
rimelig standardiseret browser - herunder uden JavaScripts, flash og
117 andre specielle knaldperler.

Hvis nogen laver en side, de blot selv skal kunne se, er det
selvfølgelig o.k. at lave, hvad de lyster. Men det er uhyggeligt, hvis
det drejer sig om sider, som alle bør (måske ligefrem næsten
nødvendigvis skal [1]) kunne anvende.

Et virkelig grelt eksempel er min bys nye site (det blev ændret for
nogle måneder siden): <http://www.aarhus.dk/>...

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 27-05-02 23:30

> [...]
> inkl.) irriteres voldsomt, hvis "officielle" sider ikke kan ses med en
> rimelig standardiseret browser - herunder uden JavaScripts, flash og

Nemlig - alt det "lort" af mærkelige effekter ødelægger www-delen af
internet..!

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 24-05-02 16:01

spam@boomer.dk (Anders Vind Ebbesen) wrote Fri, 24 May 2002 08:22:14
+0000 (UTC) :

>Man kan selvfølge også få den tanke at Morten ønskede at miskreditere firmaet,
>fordi deres "produkt" ikke tildelte Mortens firma en 1. plads - men det ville
>være lidt for langt ude.

Ja det ville det, mest fordi jeg ikke har noget imod god konstruktiv
kredit, også af det firma jeg arbejder i (pt. får firmaet jo meget
hug, og fortjener det).

Fra : Claus O

Dato : 24-05-02 16:35

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote

> Ja det ville det, mest fordi jeg ikke har noget imod god konstruktiv
> kredit,

Den kredit, du taler om, er det den kredit
Tiskali yder? - da de jo ikke udskriver fakturaer
så ofte........
Claus

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 24-05-02 16:41

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote Fri, 24 May 2002
17:34:34 +0200 :

>Den kredit, du taler om,

De fleste ville nok have forstået at der burde have stået "kritik".

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-05-02 17:47

On Fri, 24 May 2002 17:34:34 +0200, "Claus O"

har de ikke lært det endnu,,,

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 24-05-02 15:56

spam@boomer.dk (Anders Vind Ebbesen) wrote Fri, 24 May 2002 07:35:40
+0000 (UTC) :

>"virker" er vel et spørgsmål om der kommer noget data tilbage,

Nej, det er et spørgsmål om jeg kan få noget ud af det de sender
tilbage. Jeg manglede deres menuer i min Opera og kunne derfor
ingenting.

>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ferhverv.tiscali.dk&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

God ren HTML kode er godt, men for mig ikke et must, bare det virker
i min browser. http://erhverv.tiscali.dk virker fint i min Opera,
lige som http://www.cybercity.dk/erhverv/ virker fint.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.cybercity.dk%2Ferhverv%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Fra : Thomas

Dato : 25-05-02 16:14

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Hvis erhverv.tiscali.dk ikke kan lave en ordentlig side, kan jeg ikke bruge
> deres "produkter" til noget seriøst.

Du glemte en x-fut mudder

--
Don't waste space

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 25-05-02 16:28

In article <slrnaevai7.2c2v.inthenews@mail.corell.dk>,
Thomas claimed the following:

> Du glemte en x-fut mudder

Du glemte at læse min signatur på det pågældende indlæg.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 22:06

> "virker" er vel et spørgsmål om der kommer noget data tilbage, når du
> beder om noget fra port 80 på den pågældende server.

Hold k*ft en gang fis
- det der er vigtigt er, kan han se siden eller ej.!

Hvad skal han med en masse ubruglig data?

> http://validator.w3.org/check?uri <klipper langt link>
>
> Hvis erhverv.tiscali.dk ikke kan lave en ordentlig side, kan jeg ikke
bruge
> deres "produkter" til noget seriøst.

De mangler en "Character Encoding", hvilket efter min mening er en stor fejl
ved produktion af en hjemmeside.

At de så mangler "ALT"'er ved deres billeder er en mindre detalje - og ikke
en direkte fejl.
Og det gør ikke at den ikke kan ses af "alle".

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 23-05-02 14:47

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller *DU* skulle måske undersøge hvilken browser
> som næsten dækker "næsten alle" andres behov........

Et godt webdesign kan se i alle browsere (nyere versioner)....

Fra : Claus O

Dato : 23-05-02 15:27

"Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> wrote

> Et godt webdesign kan se i alle browsere (nyere versioner)....

Hvem gidder at checke i alle browsere?
- når alligevel 90-95% bruger IE5/6.

Næst mest brugt efter IE er vel stadig NN4.X
med 2-3% og det er jo ikke tidsforbruget værd.

Opera og alle de andre er vel stadig promiller......
Claus

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 21:05

In article <3cecfbeb$0$18639$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Claus O claimed the following:

> Hvem gidder at checke i alle browsere?
> - når alligevel 90-95% bruger IE5/6.
>
> Næst mest brugt efter IE er vel stadig NN4.X
> med 2-3% og det er jo ikke tidsforbruget værd.

Cost/benefit analyser er ikke noget open-sovs folk går så meget op i - software
er jo alligevel gratis, så det er jo også gratis at bruge n antal ekstra timer
på at få siden til at se perfekt ud i Lynx

Fra : Thomas

Dato : 25-05-02 16:13

Claus O wrote:
> "Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> wrote

> Hvem gidder at checke i alle browsere?
> - når alligevel 90-95% bruger IE5/6.

Hvorfor skrive på dansk, når det kun er omkring 1 ud af 1000 der kan
læse det ?

--
Don't waste space

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 27-05-02 23:37

> Hvem gidder at checke i alle browsere?
> - når alligevel 90-95% bruger IE5/6.

Hvis du tjekker din kode og CSS (hvis du bruger det) hos http://www.w3.org/
og det går gennem deres test uden fejl, så kan du godt regne med de fleste
browsere kan læse det.

Og som minimum bør sider virker i Internet Explorer og Netscape som er de 2
der dækker næsten hele markedet.

> Næst mest brugt efter IE er vel stadig NN4.X
> med 2-3% og det er jo ikke tidsforbruget værd.

Ud fra min log af min hjemmeside er det da 15-20% der bruger Netscape.

Fra : Claus O

Dato : 28-05-02 08:39

"Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> wrote

> Ud fra min log af min hjemmeside er det da 15-20% der bruger Netscape.

Det tal er absolut ikke så stort generalt,
15 eller 20 % er også stort udsving.
Claus
ps: sagde Jubii eks. ikke for en uge siden at tallet
hos dem nu var under 1%...........

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-05-02 10:34

> ps: sagde Jubii eks. ikke for en uge siden at tallet
> hos dem nu var under 1%...........

Jubii's niche kan ikke overføres til hele befolkningen

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Claus O

Dato : 28-05-02 11:14

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Jubii's niche kan ikke overføres til hele befolkningen

Hvis du læste 'rigtigt' var det kun et eksempel.
Jeg ved godt mange der læser dk.edb.internet.udbydere
aldrig kunne drømme om at bruge Jubii, da en hel del
stadig tror det er en søgemaskine, som eks. google......
Claus

Fra : Jeppe Uhd Jepsen

Dato : 28-05-02 21:49

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> "Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> wrote

> Det tal er absolut ikke så stort generalt,
> 15 eller 20 % er også stort udsving.

Ud fra en af mine logs (der dækker ca 120 vhosts/websider) har jeg følgende
stat:

Listing the top 20 browsers by the number of requests for pages, sorted by
the number of requests for pages.

no.: reqs: pages: browser
---: -------: ------: -------
1: 7493126: 730726: MSIE
2: 142728: 72140: Netscape (compatible)
3: 436757: 58721: Netscape
4: 71799: 30200: Teleport Pro
5: 88607: 14815: Wget
6: 189687: 13860: Opera
7: 12287: 9092: MSProxy
8: 6295: 6295: InternetSeer.com
9: 12281: 5740: Ankiro Crawl
10: 7567: 5134: FAST-WebCrawler
11: 4970: 3988: Scooter-W3.1.2
12: 5167: 3722: Googlebot
13: 2655: 2655: admin@netstjernen.dk
14: 11554: 2203: Offline Explorer
15: 2077: 2048: ArchitextSpider
16: 2312: 2030: Scooter-W3-1.0
17: 4255: 1750: ia_archiver
18: 1649: 1521: Openfind data gatherer, Openbot
19: 1150: 1149: Slurp
20: 33799: 1013: GetRight
: 413634: 21127: [not listed: 880 browsers]
Hvilket ifølge stat'ens piechart giver under 75% til MS.../Jeppe Uhd Jepsen

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 29-05-02 13:24

"Jeppe Uhd Jepsen" <bnewsnospam@nx.dk> posting:

>no.: reqs: pages: browser
>---: -------: ------: -------
> 1: 7493126: 730726: MSIE
> 2: 142728: 72140: Netscape (compatible)
> 3: 436757: 58721: Netscape

Hvad dækker "netscape compatible" her?
Er der taget højde for, at fx Opera kan være angivet som noget
andet[1] og faktisk som standard IE.

[1] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0...) Opera 6.03 [da]

--
0100010001100101011101000111010001100101001000000110010101110010
0010000001100101011011100010000001110011011010010110011101101110

Fra : Jeppe Uhd Jepsen

Dato : 29-05-02 13:41

"Chr. Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> wrote in message
> [...]
> andet[1] og faktisk som standard IE.
>
> [1] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0...) Opera 6.03 [da]

Netscape compatible er så vidt jeg ved dækkende over browsere der siger at
de er netscape kompatible, uden at give mere info om hvem de er... Kan
f.eks. være en special kompileret Mozilla...

Hvis Opera efterligner IE 100% kan apache log'en jo -ikke- kende forskel,
men i den linie du smed med fortæller den jo netop at den er en Opera...

/Jeppe Uhd Jepsen

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 29-05-02 14:03

"Jeppe Uhd Jepsen" <bnewsnospam@nx.dk> wrote in message

> Hvis Opera efterligner IE 100% kan apache log'en jo -ikke- kende forskel,
> men i den linie du smed med fortæller den jo netop at den er en Opera...

ja m en opera kan "snyde"... det er faktisk meget nemt... du ændrer bare
agent på den

/j

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 29-05-02 15:17

"Jeppe Uhd Jepsen" <bnewsnospam@nx.dk> posting:

>Hvis Opera efterligner IE 100% kan apache log'en jo -ikke- kende forskel,
>men i den linie du smed med fortæller den jo netop at den er en Opera...

Den efterligner ikke 100% når sat til at efterligne andre. Der vil
altid stå 'opera' i UAstrengen. Hvordan har du oprettet den stat? Du
har vel et program til at "regne det ud"? Jeg tænker så på, om dette
program tager disse hensyn, eller den også kan blive snydt ligesom
websider kan det og regne Opera som noget forkert.

Så vidt jeg lige husker, er den eneste forskel på en fx IE og en
Opera-efterlignet IE, at Opera skriver "Opera" efter ()'en, se
eks'et herover.

Fra : Jeppe Uhd Jepsen

Dato : 29-05-02 17:14

> [...]
>
> Så vidt jeg lige husker, er den eneste forskel på en fx IE og en
> Opera-efterlignet IE, at Opera skriver "Opera" efter ()'en, se

Det er jeg nu ret sikker på at analog (www.analog.cx) godt kan finde ud af
at skelne...

/Jeppe Uhd Jepsen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 23-05-02 14:19

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> Der er ikke meget at læse, hverken med Opera 6.02 eller Mozilla 1
> RC 2 er der nogen menu , man ser bare det samme...
>
> Så det kunne være de skulle undersøge webdesignfirmaer og hvilke,
> der kan lave sider man kan se.

Med IE virker siden - den er dog ikke så smart lavet.

Men så hop direkte til:

<http://www.teleperformance.dk/crmmetode.htm>

og

<http://www.teleperformance.dk/result.htm>

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 23-05-02 14:45

> Der er ikke meget at læse, hverken med Opera 6.02 eller Mozilla 1
> RC 2 er der nogen menu , man ser bare det samme...
>
> Så det kunne være de skulle undersøge webdesignfirmaer og hvilke,
> der kan lave sider man kan se.

Kan sagtens se det, men sidder også i IE.

Men det er generalt et problem på nettet - folk bruger for meget mærkeligt
kode/sprog på deres webdesign.
Noget som efter min mening er lidt med til at ødelægge nettet.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-05-02 16:04

Hej Ulrik Chr., du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Men det er generalt et problem på nettet - folk bruger for meget
> mærkeligt kode/sprog på deres webdesign.

Jeps. Hvis folk ønsker, at de selv kan se deres side, er det
selvfølgelig o.k.

Men med "officielle" sider er det straks en anden sag. Og det er
uhyggeligt, hvor meget makværk der ligger af denne type.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 19:33

> Det er virksomheden TelePerformance, der hvert år gennemfører en
> omfattende undersøgelse af 100 danske virksomheders kundeservice
> og support-centre.

Takker - det lyder jo til at være troværdigt nok, og en undersøgelse der kan
bruges til noget

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 23-05-02 14:48

It seems Ulrik Chr. wrote:

> Hvem er det der laver denne kåring, og ud fra hvilken metode?

det er mig der laver den - efter mindste kvadrats metode

Spøg til side - det er "teleperformance grand prix Danmark" der laver
testen, og jeg kan desværre kun finde deres svenske afdeling på
nettet: http://www.bite.se/ - her kan du læse om den tilsvarende svenske
måling

--
Soeren Schroeder, Cybercity
"To define recursion, we must first define recursion."

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 16:01

"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> skrev i en meddelelse

> Spøg til side - det er "teleperformance grand prix Danmark" der laver
> testen, og jeg kan desværre kun finde deres svenske afdeling på
> [...]

Ok, havde bare aldrig hørt om det før - takker

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 20:34

In article <Xns9217707EE9AA5simonSPAMNEJTAKemail@212.242.40.196>,
Simon H. Pedersen claimed the following:

Og hvor er det du arbejder?

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 23-05-02 20:37

spam@boomer.dk (Anders Vind Ebbesen) wrote in

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 23-05-02 20:41

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in

> spam@boomer.dk (Anders Vind Ebbesen) wrote in

> <Xns92178F7AAD2C1simonSPAMNEJTAKemail@212.242.40.196>

- plus at jeg arbejder som rådgiver i Enron-strategier for et lysky firma
ved navn Packets Aps.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 21:08

In article <Xns9217DC7C7572FsimonSPAMNEJTAKemail@212.242.40.196>,
Simon H. Pedersen claimed the following:

> - plus at jeg arbejder som rådgiver i Enron-strategier for et lysky firma
> ved navn Packets Aps.

Ssssssssssssssh

--
Anders Vind Ebbesen
Vi eksisterer ikke.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 21:08

In article <Xns9217DBD855A2simonSPAMNEJTAKemail@212.242.40.196>,
Simon H. Pedersen claimed the following:
> spam@boomer.dk (Anders Vind Ebbesen) wrote in

> <Xns92178F7AAD2C1simonSPAMNEJTAKemail@212.242.40.196>

Du er tilgivet. Næsten

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 26-05-02 12:38

Tak for tippet - har checket det

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-05-02 22:25

"Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> writes:

> "Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg spekuler på om det er fordi du skriver via Fidonet?

Det skyldes nok snarere bare at Thomas bruger Supercite til sin
Gnus. I manualen til Gnus (section 10.9.2, se
<http://www.gnus.org/manual/gnus_334.html#SEC335>) står der blandt
andet:

You might also consider the Supercite package, which allows for
pretty arbitrarily complex quoting styles. Some people love it,
some people hate it.

--
Jacob - www.bunk.cc
Never forget what a man says to you when he is angry.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 23-05-02 11:38

Thomas Jørgensen <thomastj@get2net.dk> wrote:

> er dårlig - men det betyder vel ikke nødvendigvis at den er dårligere end
> Cybercitys? eller gør det?

Jeg kan ikke sige noget grimt om CC's support. Den har virket
ubeklageligt de par gange jeg har haft brug for den.

--
-René
:wq

Fra : Claus O

Dato : 23-05-02 14:16

"Thomas Jørgensen" <thomastj@get2net.dk> wrote

> Det der egentlig er vigtigst for mig er, at det virker og at få den bedste
> support - så det billigste er ikke nødvendigvis mit første valg.

Tiscali lyder ikke som noget for dig......
Prøv også at kikke på www.zillion.dk
Pro@ccess fra TDC.
Claus

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-05-02 13:55

> Tiscali lyder ikke som noget for dig......
> Prøv også at kikke på www.zillion.dk

Også mit forslag....

Fra : René Jensen

Dato : 25-05-02 11:19

"Thomas Jørgensen" wrote:
> [...]
> Jeg skal bruge en router og en fast ip-adresse, da jeg vil hoste mit firmas
> hjemmeside gennem forbindelsen og evt. senere udbygge med et netværk.

Jeg mindes at du ikke kan benytte CyberCity ADSL-forbindelser til
kommercielt brug - tjek lige abonnementsbetingelserne først, da jeg
mener at de henviser til deres erhvervs-afdeling i stedet for privat.
Det kunne godt misfortolkes da CyberCity ADSL (Privat) tillader egen
hosting af FTP/HTTP/mail etc. server, men som jeg forstod det, så skulle
det *KUN* være til privat brug.

> Det der egentlig er vigtigst for mig er, at det virker og at få den bedste
> support - så det billigste er ikke nødvendigvis mit første valg.

Godt nok er Tiscali ADSL forbindelse en anelse billigere end CyberCity,
og efter hvad jeg har hørt fra folk, så er de ikke glade for den support
og kundeservice, som Tiscali tilbyder sine kunder i Danmark, det er
meget muligt at denne er bedre i det store udland.

IMHO bur man vælge CyberCity ADSL forbindelser, fordi CyberCity tilbyder
høj kundeservice, -support, oppetid, lukkede netværk og tjenester, som
jeg endnu ikke har set hos andre internet udbydere. Ja vidst har TDC
haft en SMS-tjeneste til at sende SMS'ere til ens mobiltelefon, når der
kom email til en, men den er nu lukket, og da den fungeret var den så
uberegnlig at man ikke kunne bruge den til en skid, da beskederne typisk
var forsinkede med et sted mellem 15 min. og 2 dage(!).

> [...]
> Cybercitys? eller gør det?
>
> Og måske har jeg overset et firma, der kan tilbyde noget endnu bedre - alle

Det var lige sådan jeg kunne komme i tanke om foruden CyberCity og
Tiscali:

TDC Bredbånd (bemærk at den indeholder også fastnet telefoni):
http://www.teledanmark.dk/html/forsider/bredbaand.html

TDC Boomtown:
http://boomtown.net/adsl/index.php

Sonofon Bredbånd:
http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/service_og_produkter/internet/sonofon_bredbaand/sonofon_bredbaand.shtml?privat

.... ellers er der jo Stofanet og BredbåndBolaget, men det er jo
begrænset i forhold til de førnævnte.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"