Vi drukner...
Fra : Mette Svangren

Dato : 23-05-02 08:15

...i killinger!

Ikke nok med Mormis' 5 værkstedsmivere, nu har hendes store datter fra
sidste år også valgt vores værksted som fødested, og hun har i nat født 4
killinger.
Jeg er da smigret over, at rygtet i kattekredse siger, at vi er gode
kattemennesker, men det er altså ved at tage overhånd (jeg håber ikke,
rygtet spredes yderligere blandt områdets halvvilde bestand!).

Lige nu aner jeg ikke, hvad jeg skal stille op med alle de katte. Desværre
er det ene potentielle hjem sprunget fra, og jeg tror ikke, mine
svigerforældre har brug for 8 katte . Vi har selv valgt at tage en af
tortiekillingerne til os, og hun har fået navnet Kina, men jeg tror ikke,
jeg kan slippe afsted med selv at tage flere p.g.a. omkostningerne.
Så hvis der er nogen, der kender nogen, der mangler en huskattekilling...

Og så et spørgsmål: Stribemis (datteren) valgte at føde inde i kassen hos de
store killinger (de sidste par dage har de ligget 2 voksne, hvoraf den ene
var højgravid, og 5 killinger i radiobilstadiet i samme kasse, -hyggeligt
. Jeg har nu flyttet de små over i en anden kasse lige ved siden af. Men
hvis hun nu insisterer og flytter de små tilbage (eller de 5 store går over
i hendes kasse), vil de små så have en jordisk chance for at få mælk, når de
skal konkurrere med de store på fem uger? De her dage, hvor Stribe har
ligget hos de store killinger, har de også diet hos hende.

MVH Mette (der for en gangs skyld har fået nok af katte)

Fra : Britta Larsen

Dato : 23-05-02 08:36

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> skrev:
> Så hvis der er nogen, der kender nogen, der mangler en huskattekilling...

Hvor bor du henne ? :)

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Mette Svangren

Dato : 23-05-02 08:41

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse

huskattekilling...

> Hvor bor du henne ? :)

Hej Britta

Vi bor i Østjylland, på Juelsminde-halvøen.

MVH Mette

Fra : Britta Larsen

Dato : 23-05-02 08:46

Hej mette ;)

Hvilke farver er de i og køn? :)

Det kan godt være vi er interaceret da vi har en kat der går og mangler lidt
selvskab *SS*

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Mette Svangren

Dato : 23-05-02 20:49

> Hej mette ;)
>
> Hvilke farver er de i og køn? :)

Hej Britta

Åh, du rammer desværre lidt et ømt punkt dér. Det er så mange år siden jeg
sidst har haft killinger, så jeg er helt ude af træning med at spotte
kønnet.
Men de fem store er to tortie piger (selvfølgelig), -de har begge fået hjem,
den ene beholder vi selv under navnet Kina.
Så er der to gråstribede, som vist nok er piger, og endelig en sort/hvid,
som jeg er ret sikker på er en dreng.

De små er en sort/hvid, en gråstribet (meget mørk), en brunstribet og
endelig en hvid med gråstribede pletter. Hos dem er jeg slet ikke sikker på
kønnet, men om ikke andet skal jeg nok få hjælp af mere erfarne folk til
vores østjyske kattetræf 15/6, kunne jeg forestille mig *S*.

Lad mig endelig høre, hvis I fortsat er interesserede!

MVH Mette

Fra : Britta Larsen

Dato : 24-05-02 12:39

> [...]

> kønnet, men om ikke andet skal jeg nok få hjælp af mere erfarne folk til
> vores østjyske kattetræf 15/6, kunne jeg forestille mig *S*.

Det der med kønnet det kender jeg godt :)
Det er utrolig svært at se på nyfødte killinger. Tror mig jeg har haft mange
i min Hænder. Og de er altså bare så søde at kigge på.
Vi har selv en Rødstibet (med nogle hvide pletter) (hankat). Og så har vi jo
to børn.
Vi har fået etabbleret løbe gård, fordi vi var træt af at vi mistede katte
(mistede 2 katte inden for 2 mdr). Og ja som jeg kunne se i en anden
nyhedsgruppe sagde du at vi kunne snakke om prissen ;)

M.v.h.

Britta

P.s. den hvide med gråstribede pletter lyder til at se sød ud ;) Har du evt
muglighed for at få lavet et par billeder???

Fra : Mette Svangren

Dato : 29-05-02 09:45

Hej Britta

Er I stadig interesserede i en ven til Billy (husker jeg ret, hedder han
ikke det?)

Den med de stribede pletter er (også) mægtig sød

MVH Mette

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-05-02 09:13

Hej Mette
Ja der må gøres noget, kan du ikke spørge din dyrlæge
om hun er med på KV's neutralisering/genudsætnings
plan, jeg vil lige gå lidt i tænkeboks

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, other have cats

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-05-02 09:20

hmm......... det her kan lyde barskt men der er jo en
mulighed at tage 3 af de nye killinger (hunner) og få dem
aflivet, det er hårdt men vi har nået den tid hvor DK's
samlede fertile katte vil oversvømme internater/gårde
osv. og det er mindre barskt end at se i øjnene at killingerne kan vokse op
og have et hårdt liv med endnu
flere killinger der får killinger der får osv

Fra : Mette Svangren

Dato : 23-05-02 09:21

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal konkurrere med de store på fem uger? De her dage, hvor Stribe har
> ligget hos de store killinger, har de også diet hos hende.

Uddybelse: efter at jeg har flyttet de små, vil Stribe kun ligge i kassen
hos de store og ignorerer hendes egne små...

Fra : Pia

Dato : 23-05-02 09:24

Bare for "sjov" - måske det er kassen? Flyt de store...

:Pia

Fra : Mette Svangren

Dato : 23-05-02 09:26

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:aci8rs$41u$1@sunsite.dk...
> Bare for "sjov" - måske det er kassen? Flyt de store...
>
> :Pia

Er prøvet: Stribe lægger sig konsekvent hos de store, ligemeget hvilket
kasse de ligger i. Nu har jeg flyttet de små tilbage, så må vi se, hvordan
det udvikler sig (en af de store havde dog lagt sig over i kassen til de
små).

Jeg tror desværre også, at løsningen kan blive at aflive Stribes killinger

MVH Mette

Fra : Pia

Dato : 23-05-02 09:32

> Jeg tror desværre også, at løsningen kan blive at aflive Stribes killinger

Det er trist, men man kan jo ikke blive ved. Jeg er typen som ikke kan
studse mine planter uden at skulle lave stiklinger af alle stumperne....

:Pia

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-05-02 10:05

Ja det er en af de hæslige beslutninger man kan blive
stillet over for, fordi nogle er uansvarlige, mit helt store
håb er at når mennesker som os, fordelt over hele landet
gør de ting vi nu gør, afliver/neutraliserer "forlanger"
neutralisitation af killinger vi formidler, så må der på et
tidspunkt blive en bedring (sig nu ja,giv mig ret,pleeeaase)

Jeg vil her gerne indsparke en fodnote, til alle jer der bor
i områder med mange fertile katte hvad enten de har ejere
eller ej, lån fælder, få dem neutraliseret under KV's
projekt, det koster 500 kr for Fiv/Felv-check øremærke
og sterilisation, jeg ved at nogle af jer har problemer med
"selvtægts-ideen" på katte der er ejet, men for kattens
skyld, for kattens status' skyld kan det være nødvendigt,
og I kan jo ikke "vide" at katten har en ejer, når den ikke
er øremærket, vel.............................

Det ville være helt i Tortie's ånd er jeg sikker på, hun har
haft en ejer engang, en ejer der ikke holdt nok af hende
til at gøre de ting, Tortie's held var at hun valgte at fange
Louise's opmærksomhed. Så skal vi ikke lade denne
sommer blive den hvor vi for alvor vil gøre en forskel,
for KATTENES skyld

knus til jer alle
Marianne Tortie og tortie-børn

Fra : Katrine Nederby

Dato : 23-05-02 11:16

"Mette Svangren"

> [...]
> jeg kan slippe afsted med selv at tage flere p.g.a. omkostningerne.
> Så hvis der er nogen, der kender nogen, der mangler en huskattekilling...

Hej Mette.

Begge mine forældre arbejder i Horsens og er begge i kontakt med mange
mennesker hver dag. Hvis du laver et opslag af en slags og sender det til
mig, skal jeg gerne lokke dem til at hænge det op på deres arbejdspladser
(og til at tale lidt godt for "sagen"). Måske det kan være en hjælp (?)

Mange hilsner,
Katrine

Fra : Mette Svangren

Dato : 23-05-02 11:25

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig, skal jeg gerne lokke dem til at hænge det op på deres arbejdspladser
> (og til at tale lidt godt for "sagen"). Måske det kan være en hjælp (?)

Hej Katrine

Du kan tro, det ville være en hjælp

Lige nu afventer vi lidt situationen med de helt små. Stribemis gider dem
kun, når de ligger i samme kasse som de store. Jeg ved ikke, om de kan klare
sig i konkurrencen om mælken (selvom de så småt er begyndt på fast føde).
Jeg har mailet både vores dyrlæge og Kattens Værn for at få lidt input
derfra, idet vi også efterhånden er indstillet på at få de to voksne
steriliserede, hvis det på nogen måde kan lade sig gøre for os økonomisk,
også selvom det er en anden mands katte. Det må blive løsningen, da det
ellers tyder på, at det bliver os, der står med hans uønskede killinger gang
efter gang

Jeg vil producere et opslag i aften, nu skal jeg snart på arbejde, så det må
vente...

MVH Mette (og Ladde, der til stadighed ikke kan forstå, hvorfor han ikke må
sidde på tastaturet)

Fra : Mette Svangren

Dato : 23-05-02 11:28

>selvom de så småt er begyndt på fast føde

Altså: De store er begyndt på fast føde! Jeg burde vist ha' haft en
formiddagslur *G*

MVH Mette

Fra : Mette Svangren

Dato : 23-05-02 11:41

> [...]

> også selvom det er en anden mands katte. Det må blive løsningen, da det
> ellers tyder på, at det bliver os, der står med hans uønskede killinger

Har netop fået svar fra dyrlægen, der mener, at de små godt kan klare sig i
samme kasse som de store, hvilket jo for så vidt er glædeligt, -hvis vi
altså kan finde hjem til dem (jeg har det lidt lige som Pia, -_hvis_ der nu
er gode hjem til dem derude et sted, så fortjener de at få et godt, langt
liv).

Ifølge dyrlægen er alle dyrlæger i øvrigt i princippet med i
genudsætningsordningen hos Kattens Værn!

MVH Mette

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 23-05-02 12:18

Jeg skal også nok tænke på dig. Det sker at folk henvender sig til mig om
huskattekillinger. Jeg udsender killingelisten fra vores klub (Perseren) og
nogle tror altså også der er huskatte på klubbens liste, det er der nu ikke,
men kun medlemmernes killinger. Jeg prøver selvfølgelig at hjælpe så godt
jeg kan, men det eneste jeg har kunnet gøre var at henvise til internaterne.
Så nu er der da en mulighed mere.
Hilsen Vibeke L

Fra : Mette Svangren

Dato : 23-05-02 20:40

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ceccffa$0$14582$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
> men kun medlemmernes killinger. Jeg prøver selvfølgelig at hjælpe så godt
> jeg kan, men det eneste jeg har kunnet gøre var at henvise til

Hej Vibeke

Alle muligheder er velkomne . Så lige nu hælder jeg efterhånden til også
at give de fire små en chance...

MVH Mette (som i "Mettes hjem for enlige, dårligt stillede mismødre" *G*)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-02 12:28

).
> [...]
> steriliserede, hvis det på nogen måde kan lade sig gøre for os økonomisk,
> også selvom det er en anden mands katte.

Flot initiativ!!
Jeg tænkte på, om vi her på NG' en ikke kunne bidrage til katte + killinger.
Jeg tænker her på evt. neutralisering af de voksne, vaccination af
killingerne inden de skal ud i nye hjem og måske lidt tilskud til deres
forplejning i det hele taget!
Altså lidt i retning af den "Tortie-fond", der har været snakket om!

mvh Eva

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-05-02 13:29

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> Jeg tænker her på evt. neutralisering af de voksne, vaccination af
> killingerne inden de skal ud i nye hjem og måske lidt tilskud til deres

Jow da, var også fremme med et forslag om at gribe til muldvarpen
allerede da Mette kom med det første indlæg..

Så Mette hvis du lige kommer med et kontonr + banknavn så jeg ikke
farer vild...*ggg*
Så kan jeg sikkert overtale Melissafonden (min muldvarp) til at komme
med et mindre bidrag når vi når den 1/6-02..;-D

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Majer

Dato : 23-05-02 15:09

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forplejning i det hele taget!
> Altså lidt i retning af den "Tortie-fond", der har været snakket om!

Jeg bidrager også gerne med lidt...

VH
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Kate

Dato : 23-05-02 15:53

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in

> Flot initiativ!!
> Jeg t‘nkte p†, om vi her p† NG' en ikke kunne bidrage til katte +
> killinger.
> Jeg t‘nker her p† evt. neutralisering af de voksne, vaccination
> af
> killingerne inden de skal ud i nye hjem og m†ske lidt tilskud til
> deres forplejning i det hele taget!
> Alts† lidt i retning af den "Tortie-fond", der har v‘ret snakket
> om!
>
> mvh Eva

Faktisk sad jeg lidt og tænkte i samme baner.
Jeg mener at aflive killingerne er selvfølgelig en mulighed, men for
det første er jeg meget imod aflivning af raske dyr. For det andet
tænker jeg på at det jo er en meget kortsigtet løsning.
Jeg har ikke fået sat noget ind til Tortie fordi Marianne sagde at
der var overskud, men nu tænker jeg på at hvis KV ikke vil sponsere
en genudsætningsplan kunne overskuddet fra Torties konto så ikke
bruges til hjælp til at få steriliseret de to misser? Her ville jeg
så bruge det beløb jeg egentligt havde tiltænkt Tortie.

Kate

Fra : Mette Svangren

Dato : 24-05-02 08:19

> [...]

> forplejning i det hele taget!
> Altså lidt i retning af den "Tortie-fond", der har været snakket om!

Kære alle

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at lidt hjælp ikke var kærkomment! *S*
Selv med tilskud fra Kattens Værn bliver de 2 x 500 kr, som Marianne nævner,
en lidt for stor mundfuld for os (vi skal jo også , -helt for egen regning
naturligvis, have neutraliseret Kina).
Jeg har desværre endnu ikke hørt fra Kattens Værn, men krydser fingre for at
de vil hjælpe.
Spørgsmålet er så, hvordan vi gør i praksis. Jeg har ikke umiddelbart
mulighed for at oprette en konto specielt til formålet, men hvis folk stoler
på mig , kan de måske overføre til min private konto? Eller måske kan vi
benytte den allerede eksisterende Tortie-konto, hvor Marianne så kan
overføre til mig?

Ang. opslag er det en god ide at lægge et til download/udprintning på
hjemmesiden. Jeg har desværre endnu ikke fået lavet et, min menneskekilling
krævede min udelte opmærksomhed, da jeg kom hjem fra arbejde i går. Men jeg
håber at nå det i løbet af i dag.

MVH Mette (og Ludde og Ladde og Mormis og Stribe og.....og hele huset fuld!)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-05-02 09:12

Hej Mette
selvfølgelig skal du ikke "hænge" på det selv, og for min
skyld kan Tortie-kontoen godt bruges, det var netop derfor at jeg ønskede en
seperat konto, så har man helt check på hvad der står og ved hvad de skal
bruges til,
og indtil vi finder ud af om vi skal have en decideret Fond
kan vi jo lige så godt bruge det vi har, selv om den ikke hedder fond.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-05-02 11:02

Marianne Hellemose <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]
> og indtil vi finder ud af om vi skal have en decideret Fond
> kan vi jo lige så godt bruge det vi har, selv om den ikke hedder fond.

Synes det er en fin ide, at bruge Tortie-kontoen!

Marianne, vil du være sød at skrive nummeret igen, jeg kan ikke lige finde
det indlæg, hvor det blev offentliggjort første gang!

mvh Eva

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-05-02 11:13

Hej Eva
her kommer det, det er Danske Bank Maribo afd.

Fra : Jette

Dato : 24-05-02 18:15

"Mette Svangren" skrev:
> [...]
nævner,
> en lidt for stor mundfuld for os (vi skal jo også , -helt for egen regning

Jeg vil i hvert fald gerne give et tilskud ... og det er jeg sikker på at
mange andre også gerne vil.

> [...]
vi
> benytte den allerede eksisterende Tortie-konto, hvor Marianne så kan

Jeg tror det er en god idé at bruge Torie-kontoen, og så var det måske også
en idé at lave et "konto-udtog" på hjemmesiden hvor man sådan i korte træk
skriver hvad der er kommet ind og hvad pengene bliver brugt til?

> [...]
menneskekilling
> krævede min udelte opmærksomhed, da jeg kom hjem fra arbejde i går. Men

Jeg laver gerne det opslag, hvis det kan hjælpe?

Mvh. Jette

Fra : Mette Svangren

Dato : 24-05-02 19:06

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en idé at lave et "konto-udtog" på hjemmesiden hvor man sådan i korte træk
> skriver hvad der er kommet ind og hvad pengene bliver brugt til?

Jeg synes også, det er den bedste løsning at bruge Tortie-kontoen. På den
måde har vi helt rene linier og undgår indblanding i nogens private økonomi.
Og et regnskab på hjemmesiden er da alletiders ide!

> Jeg laver gerne det opslag, hvis det kan hjælpe?

Det tilbud vil jeg gerne tage imod. Min tid er ikke, hvad den har været, nu
hvor jeg endelig har fået job (og ikke mindst fordi min 16 måneder gamle
datter reagerer ret kraftigt på, at jeg pludselig er så meget væk). -Og så
tilbringer jeg jo også en del tid ude på værkstedet...*G*

MVH Mette

Fra : Jette

Dato : 23-05-02 20:42

"Mette Svangren" skrev
> Jeg vil producere et opslag i aften, nu skal jeg snart på arbejde, så det

> vente...

Hej Mette

Hvad med om vi lægger dit opslag til download/udskrivning på hjemmesiden, så
har alle mulighed for at skrive den ud og hænge den op på arbejdspladsen...
eller hvor man nu kommer.

Her er et par forslag til et billede du kan putte på ... nedenstående kan
simpelthen ikke andet end appellere til folks gode hjerter

http://www.teezz.co.uk/images/cats/kitten-face-2892.jpg
http://www.trivisions.com/kitten.jpg
http://www.mateconnection.com/cards/kitten.jpg
http://www.public.iastate.edu/~kmoeller/kitten.jpg
http://members.aol.com/_ht_a/dixonjscott/images/kitten%20pencil.gif

"Marianne Hellemose" skrev:
> [...]
> Louise's opmærksomhed. Så skal vi ikke lade denne
> sommer blive den hvor vi for alvor vil gøre en forskel,

JO! Udover opslag på arbejdspladser m.m. kunne vi alle slå et slag for
misserne på vores hjemmesider!

F.eks. med denne
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sommerhuskat.html

Brug gif'en som link til f.eks.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=11 eller en artikel
om emnet på din hjemmeside du selv har skrevet.

Ovennævnte gif er bare et forslag... hvis nogen har et andet forslag til
tekst mv., hører jeg gerne fra jer (gif'en kan naturligvis bestilles med
den baggrundsfarve som måtte passe til den enkeltes hjemmeside)

Mvh. Jette