Grafikkort-problemer
Fra : [5000] Bo

Dato : 23-05-02 07:59

Hej NG

Jeg har en GF4Ti4400 fra Microstar, og det kører ikke særlig godt. Det er
når jeg spiller krævende 3D spil at computeren låser og jeg får blå skærm.

jeg har så lånt et Gf2GTS af en kammerat som kører fint på min computer. Mit
Gf4Ti4400 satte vi over i hans pc, og samme fejl - altså må det være kortet.

Jeg har senere haft en ATI radeon 8500 i min maskine, og den frøs også ved
3D Mark, men når kortet kom i min makkers maskine, så kører det fint.

Så hvor er fejlen?

Efter jeg havde mit Gf4 i min maskine installerede jeg Xp på ny, og satte
BIOS-indstillingerne til default, så der bude ikke være driverkonflikter.

Alle gange er de nyeste drivere hentet fra producentens side.

Nogen der har forslag til hvor eller hvad fejlen kan være??

Mvh Bo

PS. Skal lige siges at jeg kører med DDR-ram på mit ASUS P4S533-bundkort...

Fra : LA2

Dato : 23-05-02 09:25

"[5000] Bo" <bo7404@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Bo
>
> PS. Skal lige siges at jeg kører med DDR-ram på mit ASUS

Har ikke svar på dit spørgsmål, men følger interesseret med da jeg netop i
dag har bestilt samme grafikkort.
Er det kun når du gamer at det sker?
Kan det være der er fejl på blæser?
Eller at blæseren ikke får strøm nok?
Den ekulle efter sigende larme temmelig meget.

Fra : [5000] Bo

Dato : 23-05-02 10:53

> Har ikke svar på dit spørgsmål, men følger interesseret med da jeg netop i
> dag har bestilt samme grafikkort.
> Er det kun når du gamer at det sker?

Det er kun når jeg kører krævende 3D grafik. Såsom spiller eller presser
kortet med anden grafik

> Kan det være der er fejl på blæser?

Måske - det vides ikke...

> Eller at blæseren ikke får strøm nok?

det burde den få. jeg har ikke rodet med noget dernede, men det er som om at
kortet bliver for varmt efter et stykke tid, så hvem ved?

> Den ekulle efter sigende larme temmelig meget.

Den larmer ok...

Jeg har sendt kortet ind til forhandleren (B.J. Trading) i går så nu må vi
se hvad de siger til det. Jeg melder tilbage fredag eller lørdag når jeg har
fået det retur.

Mvh Bo