Hvad er det der sker ?
Fra : Doggy

Dato : 22-05-02 20:47

Hej NG

Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er der sker i denne gruppe.

Jeg oplever den ene gang efter den anden, at jeg og andre prøver at skrive
nogle seriøse indlæg, prøver at svare på og stille spørgsmål til andres
indlæg, bare for at erfare, at der enten ikke bliver svaret eller at det
hele munder ud i personlige, stupide angreb og rodede indlæg, man hverken
kan finde hoved eller hale i.

Det er f.....edeme for dårligt, at det ikke kan lade sig gøre, at have en
fornuftig og seriøs debat om de emner der bliver bragt op i gruppen.

Alt for tit ender indlæggende i en personlig mudderkastning, som langt
overgår diverse kulørte ugeblade.

Jeg mener ikke dette forum har noget større potentiale som erfarings og
mening udveksling,
hvis indlæggende konstant drukner i personlige angreb,som i bund og grund
er fuldstændigt uvedkommende for andre end dem der sviner hinanden til.Kan I
ikke bare maile personligt til hinanden hvis I vil slås? Så kan vi andre
diskutere hunde !!!

Jeg tror mange flere havde lyst til at dele ud af deres meninger/erfaringer
i denne gruppe hvis den seriøse hundesnak kom i højsædet igen.Der sidder
garanteret mange gode hundefolk ude bagved skærmene, som ikke gider deltage
i den form for debat, der foregår i denne hundegruppe.

Jeg har nævnt det tidligere, men der er altså større vilje til at debattere
på en ordentlig måde i de engelske og amerikanske grupper.
Det burde vel også kunne lade sig gøre i lille Danmark ?

Øv hvor er det ærgeligt !!!

Hilsen

Merete

Fra : Lise Grønbæk

Dato : 22-05-02 21:38

"Doggy" <post@doggy.dk> wrote in message

> [...]
> hele munder ud i personlige, stupide angreb og rodede indlæg, man hverken

<>Jeg beklager Merete, men jeg kom med et seriøst indlæg om, at man ikke
skal bruge Husk til hunde, fordi man jo ikke kan regulerer hundens
indtagelse af væske, og på grund af mit indlæg er jeg blev bombaderet
med al mulig personligt møg fra 3 personer på siden. Så ganske
naturligt har jeg følt det nødvendigt at forsvare mig selv mod disse
angreb.
Nu har jeg ihvertfald fundet ud af, at fremover lukker jeg bare ørerne
for disse angreb og koncentrerer mig om det det hele handler om, og
det er vores hunde.
Hilsner Lise Grønbæk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-05-02 21:39

Hej Merete

> Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er der sker i denne gruppe.

heller ikke jeg.

> Så kan vi andre
> diskutere hunde !!!

Den er jeg med på, det er vel egentlig også det der er meningen?

> [...]
deltage
> i den form for debat, der foregår i denne hundegruppe.

Mig f.eks. Jeg skriver hovedsaglig kun hvis jeg har spørgsmål/problemer
hvilket jeg nu kun har haft god opleverelser med ),og en sjælden gang
imellem kan jeg komme med en kommentar, men det er ikke det vilde jeg gør
det i, man ved næsten at man "får en kniv i ryggen" ( det gør jeg nok
allerede nu )

> Øv hvor er det ærgeligt !!!

Jeg er bare 100 % ( og mer' til ) enig med dig Merete

Bolette

Fra : Kosmonauten

Dato : 22-05-02 23:25

"Doggy" <post@doggy.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
Selv Hej ;c)
> Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er der sker i denne >gruppe.
I lige måde

>SNIP en masse<
>bare for at erfare, at der enten ikke bliver svaret eller at >det hele
munder ud i personlige, stupide angreb og >rodede indlæg, man hverken kan
finde hoved eller hale i.

Der er forsvundet en del gode mennesker fra denne gruppe, hvilket er
sørgeligt. En god og saglig debat hvor alle bliver hørt og hvor respekten
for at vi absolut *ikke* ser ens på tingene kører, er blevet en mangelvare.
Enhver debat ender efterhånden i det rene Anders And eller en piratudgave af
Sussi&Leo på Skansen 4, støj, skrål og dybe personlige angreb.
Og så spørger man sig selv, er det interessen for hunde eller er det bare
"det at diskuterer" folk virkelig er her for??
Man skal kunne udtale sig kritisk om en træningsmetode eller sætte ? ved et
produkt eller et godt råd, uden at få en spand gylle i nakken. Hvad der
virker godt på nogle hunde virker måske stik modsat på andre.
For nogle mennesker er det nærmest en "religion" at pådutte andre at deres
mening bare er "åh så korrekt", og her er jeg så stået af, fordi man har
læst stakke af bøger og brugt oceaner af timer på træningsbanerne betyder
ikke nødvendigvis at man har ret! Der er en masse viden at hente hos
"amatør" hundeejerne, men der bliver lidt for ofte "lukket" af. Hvilket er
synd og skam, for vi kan alle lære noget af hinanden.
Nåja, jeg er nok den største amatør af alle, jeg ved ikke ret meget om det
at have hund, jeg har den bare ;c)

Men selvom "uenighedslisten" nok skal brokke sig over dette meget lange og
utroligt rodede indlæg så betyder det ikke så meget, for nu venter der en
natteluftning af hunden her, hvilket er mere spændende end at følge den gang
"mudderkastning" som denne gruppe er blevet så god til.

Hygge
Martin & Laika
(Kanon godt indlæg Merete!)

Fra : Heidi Høegh

Dato : 23-05-02 06:50

Doggy <post@doggy.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cebf4e7$0$11943$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
deltage
> i den form for debat, der foregår i denne hundegruppe.

Hej
Ja det har du helt ret i
Jeg har før hen været mere aktiv i denne gruppe men har egentlig ikke så
meget lyst mere, og hvorfor ? Jov ganske enkelt fordi jeg syntes det efter
min mening er blevet en videnskab og have hund. Og denne gruppe efter min
mening efterhånden mere minder om en konkurrence hvor det gælder om at vide
mest, og ikke mindst vide det rigtige.

Det naturlige forhold til hunden forsvinder efter min mening i alt den
videnskab. Den almindelige hundeejer der bare har hund fordi han nu engang
elsker den hund forsvinder i mængden. Og det er da sørgeligt.

Eksempel :
Jeg syntes f.eks. det kunne være fedt og fortælle om at jeg i lørdags var
ude og bade med mine to blandingshunde, de var totalt fjollede og havde det
død skægt. Vi havde en skøn tur og hele familien var godt trætte bagefter.
Og hvor er det så lige jeg vil hen ? Jov havde jeg startet en tråd, med min
lille historie, ville folk "hænge" sig mere i om vi nu havde forstyrret
havmågerne, om det nu er klogt og have to blandingshunde, om de får den
rigtige kost, om de bliver aktiveret ordentligt, stille spørgsmålstegn ved
hvorfor de var så fjollede, er det fordi de mangler aktivitet i deres
hverdag osv. Ja, jeg ved godt det er sat helt ud på spidsen, men brugt som
eksempel for at understrege hvad det er jeg mener.

Og jeg gider næsten ikke engang og fortælle om hvordan mine hunde har det,
og opfører sig i dagligdagen da det efter denne gruppes mening ikke er den
politisk korrekte måde. De er nemlig død uopdragne, gør for det meste hvad
det passer dem, sover i sengen, stjæler ting, hopper op i sofaen, drøner
rundt og laver ballade, men de har det altså pragtfuldt. Og det kunne jeg da
nogle gange godt have lyst til at fortælle, men gider bare ikke høre på alt
det bøvl det medfører.

Hilsen
Heidi Høegh og hendes to uopdragne hunde.

Fra : Kosmonauten

Dato : 23-05-02 07:55

"Heidi Høegh" <bentogheidi@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Heidi,
jamen fortæl endelig om dine oplevelser ved vandet med dine 2 hulihækkere!
Hvis der er nogen som får ondt i bagdelen over at de skulle have skræmt et
par bz-måger eller søpølser, er fuldstændigt underordnet, ignorer den slags
selvbestaltede politibetjente, de oplevelser folk i denne gruppe har med
deres hunde *kunne* jo inspirere nogen til at prøve at gøre det samme med
deres hund(e).
> [...]
> det passer dem, sover i sengen, stjæler ting, hopper op i >sofaen, drøner
> rundt og laver ballade, men de har det altså pragtfuldt.
Næh hør nu, de har da gået på samme hundeskole som Laika, hun stjæler nemlig
puder, drøner rundt i sofaen og har det pragtfuldt, især når jeg jagter
hende fordi hun stjæler mine strømper om morgenen, men det er nu blevet et
ritual som bare er pi... sjovt ;c)
Men ok, der skal nok være en cand.scient.hund som mener at dine hunde
mangler aktivering og lederskabsøvelser, men hellere have en hund med
"særpræg" og liv, fremfor en som intet kan uden en kommando, tænk hvis
mennesker var på samme måde :(
At turde gå imod strømmen er da bor dæjligt!
>Og det kunne jeg da
> nogle gange godt have lyst til at fortælle, men gider bare >ikke høre på
alt
> det bøvl det medfører.

Fortsæt du bare med dine indlæg, jeg har da fået en sjov start på dagen, tak
for det ;c)
> Hilsen
> Heidi Høegh og hendes to uopdragne hunde.

Ditto hilsen herfra
Martin & Laika (hmm en uopdragen hund med "papir" ;c)

Fra : Heidi Høegh

Dato : 24-05-02 06:56

Kosmonauten <kraz_no@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cec923f$0$78751$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> mennesker var på samme måde :(
> At turde gå imod strømmen er da bor dæjligt!

Hej Martin
For det første har du endnu engang ret.
Og ja jeg tænkte det jo nok, ja altså at Laika havde gået på samme
hundeskole som mine to Og jeg kan altså tydeligt forestille mig Laikas
blik i øjet, idet hun stjæler strømperne og så bare fiser der ud af, der er
altså virkelig ikke noget sjovere.
Tilde (ja ud over og stjæle naboens sko) elsker hun lige og nuppe noget af
mit tøj, lige gå en runde i huset (med sit bytte) for at finde mig (hun skal
jo vise mig hun laver ballade) og så når hun har vist mig hvad hun har,
fiser hun ud i haven, og så er det jo altså sjovest hvis jeg løber efter
Og så er der jo Ratata, hun gik jo på et hold (ja på hundeskolen ) hvor
de simpelthen lærte og lave dette spring : stil dig på bagben, hop op i
luften, spjæt med alle ben og prøv derefter og land så tungt så hele gulvet
ryster, og rigtig godt er det hvis man samtidig kan hoppe ind i ja f.eks.
mig Denne øvelse starter i køkkenet og går derefter gennem stuen, til en
mindre gang, og derefter til bryggerset, slutter af med at blive udført på
samme sted indtil døren til haven bliver åbnet, hvor den så lansomt aftager.
Det skal lige siges at Ratata vejer ca. 40 kg. så ja der ligger lidt kilo
bag, og jeg kan desuden lige sige at hun på hundeskolen fik topkarakterer
for denne øvelse

> Fortsæt du bare med dine indlæg, jeg har da fået en sjov start på dagen,
tak
> for det ;c)

I lige måde, det er altid en virkelig stor fornøjelse at læse om dig og din
uopdragne hund med papirer hvordan var det lige at Laika fik sine
papirer i orden ? Var det noget du klarede med uenighedslisten eller hvor
skal man henvende sig
Tak for dit indlæg, og hils Laika og god weekend til jer begge.

Hilsner fra
Heidi Høegh, Ratata og Tilde uden papirer

Fra : Kosmonauten

Dato : 24-05-02 21:29

> Hej Martin
Hej Heidi, Tilde og Ratata(super navn, lever den op til "virkelighedens
Ratata ;c) )
> For det første har du endnu engang ret.
Jamen både du og Merete rammer meget præcist min egen fornemmelse (for sne).
> [...]

har,
> fiser hun ud i haven, og så er det jo altså sjovest hvis jeg >løber efter

Utroligt, vi *må* have gået på samme skole!?!?!?
Laika laver præcis det samme nummer med viskestykket, det ligge pænt på
køkkenradiatoren så laaaangsomt bliver det hevet ned under køkkenbordet,
hvem står så i gangen med logrenende hale og "inviterer" til jagt ;c)
> [...]

> bag, og jeg kan desuden lige sige at hun på hundeskolen >fik topkarakterer

*ROFL* Laika laver noget som minder lidt om det, men
det bliver kun til nogle sjove spjæt, det kursus må vi tage her til sommer
;c)
>hvordan var det lige at Laika fik sine
> papirer i orden ? Var det noget du klarede med >uenighedslisten eller hvor
> skal man henvende sig
DHIHHK (Dansk HulIHæk Hunde Klub) ;c)
Alle er velkomne, det kræver bare en hund :cD
> Tak for dit indlæg, og hils Laika og god weekend til jer >begge.
Ditto herfra
M & L
> Hilsner fra
> Heidi Høegh, Ratata og Tilde uden papirer
Canis Familiaris Ratatus Hulihækkus??
Canis Domestica Tildanis Skotyvus??

Fra : John

Dato : 24-05-02 22:03

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> DHIHHK (Dansk HulIHæk Hunde Klub) ;c)

Hov hov, Hr. rummand, det er jo min ide´ ;)) - LOL!.

Lømmel-Xlabse Basse er nemlig æresmedlem allerede, set i lyset af at han er
pudetyven over alle pudetyve!.

> Alle er velkomne, det kræver bare en hund :cD

Må være dagens bedste strofe.......

Nethygge til dej og alle.

*:) - John.
Kassemester i -
The Danish Allrounds Thief Doggy Hole in the hæk Club of DK.

* 10 % rabat ved dokumentation for ægte rundkørsel ( hehe ).

Fra : Kosmonauten

Dato : 25-05-02 00:00

"John" <nospam4me@yoda.net> skrev i en meddelelse

> "Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hov hov, Hr. rummand, det er jo min ide´ ;)) - LOL!.

Nææh hør nu, skal du nu til at starte en debat ;c)
Der er nemlig et H mere i DHIHHK end DHIHK*ROFL*
>Lømmel-Xlabse Basse er nemlig æresmedlem allerede, >set i lyset af at han
er pudetyven over alle pudetyve!.
Jotak, vi kender ham godt herovre på Isle De Diablo.
Selv en Dyne Larsen frygter El Basso den maskerede pudetyv fra Silkeborg!

> Må være dagens bedste strofe.......

> Nethygge til dej og alle.
Ditto
> *:) - John.
> Kassemester i -
Hør hov, så skal du jo give en omgang, hmm så gir vi to ;c)
> The Danish Allrounds Thief Doggy Hole in the hæk >Club of DK.
Majet fornemt!

> * 10 % rabat ved dokumentation for ægte rundkørsel
>( hehe ).
No problemo, Laika har skam sin altertavle i orden.......

Fra : John

Dato : 25-05-02 01:03

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> skrev:

Hej Martin.

> Nææh hør nu, skal du nu til at starte en debat ;c)

Vil du slås ;)))

> Der er nemlig et H mere i DHIHHK end DHIHK*ROFL*

Vores medlemskort er bare røde og vores klub
har Sussie og Leo som protektor - Stik den *:P...

> Hør hov, så skal du jo give en omgang, hmm så gir vi to ;c)

Jamen så skål da , vi ses på basses bar og tillykke med
drømmejobbet forresten ( hvad det så end er? )

> No problemo, Laika har skam sin altertavle i orden.......

A ve´et. Gode klaps til hende.

Nethils og tak for humorentråden. Den mangler i den grad til tider
i denne ng.

John og labse.

Fra : Heidi Høegh

Dato : 26-05-02 08:48

Kosmonauten <kraz_no@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ceea26f$0$11908$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Heidi, Tilde og Ratata(super navn, lever den op til "virkelighedens
> Ratata ;c) )

Hej Martin
Nej Ratata lever heldigvis ikke sådan helt op til, ja op til
"virkelighedens" Ratata, men navnet passer nu meget godt alligevel

> Canis Familiaris Ratatus Hulihækkus??
> Canis Domestica Tildanis Skotyvus??

Perfekte navne, dem vil vi huske Og vi vil straks melde os ind i DHIHHK,
så vi kan få papirerne i orden

God dag til dig og Laika
Hilsner fra de to hunde der snart har papirerne i orden og Heidi Høegh

Fra : Torben Møller-nielse~

Dato : 23-05-02 07:42

Hej Merete,

Jeg er helt enig. Det som undrer mig er, hvorfor folk herinde ikke bare
ignorerer de mennesker, som ikke kender bare en lille smule til
net-etikette. Det er meget tydeligt, at visse personer, fx. Lise, får et
større kick ud af at diskutere (læs: skændes) med andre, end hun
egentlig får noget ud af at læse andres holdninger og meninger. Jeg er
med i en anden nyhedsgruppe, godt nok amerikansk, hvor der er en helt
anden tone. Alle kan komme med deres mening og holdning, men hvis det
gøres personligt, griber en moderator ind efter et par advarsler, og så
er den person simpelthen udelukket fra det forum. Der er mange andre
steder at diskutere og brokke sig på nettet. Synd at dette forum er
blevet til et af dem.

Mvh.
Torben

Fra : Alex Linaa

Dato : 23-05-02 07:47

> [...]

> ikke bare maile personligt til hinanden hvis I vil slås? Så kan vi andre

Jeg havde egentlig "meldt mig ud" af hundegruppen, men kunne ikke lade være
med at lure lidt, og faldt så over dit fremragende indlæg.
Så jeg må lige som en slutbemærkning i gruppen, som vist burde omdøbes til
dk.fritid.arrige.hundeejere, fortælle at det nøjagtigt er derfor jeg ikke
gider bruge min dyrbare tid her inde længere. Der er så mange andre og
vigtigere ting i livet end ævl og kævl, for eksempel min hund.

---snip---

> [...]
> på en ordentlig måde i de engelske og amerikanske grupper.
> Det burde vel også kunne lade sig gøre i lille Danmark ?

Det er ikke for ingenting at Aksel Sandemose er født i Danmark.

Hygge
Alex