Geforce 3 Ti 200 og FPS??
Fra : J a c o b S t r u e

Dato : 22-05-02 20:06

Hejsa.

Jeg undrer mig meget over en opgradering i mit system. Før kørte jeg med en
Duron 750 og et Asus V7100 GeForce2 MX kort, hvilket gav mig et meget
tilfredsstillende resultat på 99 fps i Counter-strike.
Nu har jeg opgraderet til en AMD XP1800+ og et Asus V8200 GeForce 3 Ti 200,
men spiller kun med 60 fps?? Underligt??!!

Jeg har sat fps_max til 120 i counterstrike, slået anti-aliasing fra for
kortet, spiller kun i 16 bit farver, og derudover er ALLE indstillinger for
kortet sat nøjagtigt som de var for MX kortet. Den eneste mulighed jeg har
tilbage er at slå lodret synkronisering fra, men det var ikke slået fra på
MX kortet så det skulle vel heller ikke være nødvendigt for ti200 kortet??

Derudover undrer det selvfølgelig mig at jeg med MX kortet fik 2500 point i
3DMark2001 og med ti200 kortet får 6000 3DMark, så burde jeg vel også kunne
spille counter med mindst min "normale" fps på 100??

Nogen der har et fornuftigt svar eller lidt hjælp til hvad der er galt?

Jacob.

Fra : N/A

Dato : 22-05-02 20:48

Fra : Martin K

Dato : 22-05-02 20:48

> Næ... Du har vel også lagt Windows ind igen, da du har fået nyt
> bundkort også, og det er de færreste der kan kan skifte bundkort og
> stadig bibeholde deres windows.
> I den "gamle" maskine havde du sikkert et refresh rate fix, eller
> ligende. Der findes også et andet program til CS så den slår
> grafikken lidt ned, men til gengæld ligger man på 99fps hele tiden.

Snakker vi refresh rate fix, synes jeg klart at MultiRes 1.40 er hver at se
nærmere på. Bruger det selv på mit GeForce 2 Ti, og det virker sq. Så er man
også fri for at skifte refresh rate fix, når man skiter detonator-driver

Mere info her: http://www.entechtaiwan.com/

--
Martin K

Fra : J a c o b S t r u e

Dato : 22-05-02 22:07

Hej FB

Tak for dit svar. Jeg er bare ikke med på en enkelt ting af det du skriver.
Det er rigtigt at jeg tidligere brugte Nvidia Refreshrate Fix, men den vil
ikke rigtigt virke med min nye skærm (en samtron 19") derfor kan jeg ikke
køre det program nu. Hit undren er bare hvad Refresh Rate Fix har med FPS at
gøre. Jeg troede at RefreshRate fix'en bare ændrede instillingerne for at
kunne køre med flere Hz på min skærm. Fx installeres winXP med standard 60Hz
på skærmen, med Fix'en kunne jeg køre 120 på min gamle 17" skærm. Har Nvidia
Refresh Rate Fix noget med FPS i spil at gøre??

Jacob

Fra : FB

Dato : 22-05-02 22:42

> [...]
Nvidia
> Refresh Rate Fix noget med FPS i spil at gøre??

Godt spørgsmål... Nu vil jeg ikke gøre mig alt for klog på dette område, så
folk skal endelig rette mig så jeg ikke blider dig noget ind Jacob.
Hvis din skærm kun kan køre 60hz i spil, så kan den jo heller ikke vise mere
end 60fps.
Nogle spil viser hvad din computer kan trække (Jeg har evt. læst at nogle
folk kan spille Quake3 eller ligende med 250fps eller såehn. Deres skærm
viser jo ikke 250 billedere per sekund, men Quake3 fortæller bare at hvis
din skræm kunne, så ville din vise 250fps.) og jeg ved jo ikke med
Counter-Strike om det viser hvad din skærm viser eller hvad din computer
_kan_ kører.

Men ja; Refresh Rate Fix vil hjælpe.

Du skriver at den ikke vil sammen med din nye skærm, men er du sikker på, at
det er ikke dit grafikkort? Kun nogle drivere understøtter Refresh Rate
Fixen.
Jeg har driveren 28.90 liggende som virker med Refresh Rate Fix Version 2.1
build 169 (19 Oct 2001) - Sikkert også nyere (aner det ikke).

Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg hentede driveren, men skriv din email
(eller bare skriv at du gerne vil have den, og jeg sender den med mail til
dig)

Det virker i hvert fald fint her hos mig.

Held og lykke :)

Mvh
FB

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 22-05-02 23:27

J a c o b S t r u e wrote:
> [...]
> ikke rigtigt virke med min nye skærm (en samtron 19") derfor kan jeg ikke

det skal lige siges at det har intet med din skærm at gøre.. Windows er
problemet.. derfor findes der en masse små utilities til at fixe din
windows registry, så din skærm kører evt. 90hz istedet for 60hz

> [...]
> på skærmen, med Fix'en kunne jeg køre 120 på min gamle 17" skærm. Har Nvidia
> Refresh Rate Fix noget med FPS i spil at gøre??

ja, hvis VSYNC er enabled er din MaxFPS = skærmrefresh..

venlig hilsen
Dennis