.htacess
Fra : Søren

Dato : 22-05-02 15:47

Hej NG,

Jeg har en mappe som jeg gerne vil PW beskytte. Mappen hedder pictures. I
mappen lægger jeg en fil, der hedder .htaccess med flg. indhold:

AuthName"--Mine billeder--"
AuthType Basic
AuthUserFile pictures/htpasswd
<Limit GET>
require valid-user
</limit>

for at få adgang skal jeg bruge brugernavnet login og password login. Jeg
laver filen .htpasswd med indholdet

login:lon0uUVndPr3M

og filen .htpasswd placeres i roden. Når jeg på en html side sætter en link
på til en html fil i mappen pictures popper der en dialog boks op, der beder
om brugernavn og password for at få adgang til html siden i mappen pictures.
Dette er som jeg forstår det ud fra de tutorial, jeg har kikket på. Sådan
som jeg fremlægger det er det så rigtig fattet, at det er den måde, det skal
gøres på ??

På forhånd tak !

Søren

Fra : JOL

Dato : 22-05-02 17:47

Denne her virker megt fint hos mig!

AuthName "--Mine billeder--"
AuthUserFile /sti/til/der/hvor/kode/fil/er/placeret/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthType Basic
require valid-user

"Søren" <sorenh@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette er som jeg forstår det ud fra de tutorial, jeg har kikket på. Sådan
> som jeg fremlægger det er det så rigtig fattet, at det er den måde, det

---
Denne mail er kontrolleret og dermed certificeret som værende virus fri

Fra : Søren

Dato : 22-05-02 22:10

Så hvis jeg foretager denne ændring så er resten OK ... så skulle det virke
?

Ville gerne vide lidt om /dev/null er standard eller om der skal indtastes
noget i den linje tilpasset det site, hvor det skal anvendes.

Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-05-02 23:02

"Søren" <sorenh@gmx.net> wrote in

> Ville gerne vide lidt om /dev/null er standard eller om der skal
> indtastes noget i den linje tilpasset det site, hvor det skal
> anvendes.

Du kan udelade authgroupfile linien helt.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/