tørfoder
Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 22-05-02 09:36

Hej
Er der nogle der har erfaringer med tørfoder, der har stået for længe?
Vores hvalp på 7 måneder har kastet op hele natten og er nu temmelig træt

Jeg har en kraftig mistanke til foderet idet begge vores hunde har været
godt trætte af deres mad de sidste par dage. Der er lang tid til sidste
salgsdag er overskredet så det må være fordi sækken har stået åbnet for
længe. En hvalp tager jo noget tid om at få spist sig igennem 15 kg selvom
han er en labber.
Nu smider jeg i hvert fald resten af foderet ud og køber en helt ny (og
mindre) sæk. Så kan han få af den når først vi lige har taget et par
"skånekostdage".
Vibeke L

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-05-02 13:55

Til et dyrlægeforedrag har jeg fået at vide, at en åbnet tørfoderpakke ikke
må være åben mere end 1 md. før det går ud over vitaminindholdet. Man kan
vel også forestille sig at der udvikler sig svampe i tørfoderet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ceb58a4$0$220$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 22-05-02 15:11

Nina El Falaki skriver:

> Til et dyrlægeforedrag har jeg fået at vide, at en åbnet tørfoderpakke ikke
> må være åben mere end 1 md. før det går ud over vitaminindholdet. Man kan
> vel også forestille sig at der udvikler sig svampe i tørfoderet.

Jep.
Vi har en 15 kg pose til vores Skt. bernhard i ca. 4 uger,og har fået at vide
fra forhandleren at det er omkring max. tid man bør have den stående åben.
Hilsen Dorthe

Fra : Stine Frandsen

Dato : 22-05-02 22:50

Hej
Der kan komme toxiner i foder hvis det står for varmt dvs. toxinerne er i
foderet, men hvis det varmes op formerer toxinerne sig og det er det der gør
foderet dårligt. Lav en "test" der er rar at have : når du åbner en ny pose
foder smager du selv på det. Så ved du hvordan det skal smage hvis du en dag
er i tvivl.
Og så husk lige at tage en "lugteprøve" og opbevar foderet køligt og gerne i
lufttæt emballage.
Stine
- der godt ved hvor tørt det er at tygge i *GG*

V.Lerche & S.Andersen <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ceb58a4$0$220$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...