Ny KSTableau version
Fra : Arne Eckmann

Dato : 21-05-02 23:54

For hvem det måtte interessere, kan jeg fortælle,
at Tom de Neef nu har en ny version (ver. 3.4.)
ud til download.

For de der ikke kender programmet, kan jeg
oplyse, at programmet er gratis, og kan bruges
til at lave grafiske anetræer og grafiske efter-
kommertræer som HTML sider.

Programmet kan endvidere bruges til at beregne
og vise såkaldt anetab (indavl) på ens egen
computerskærm (denne feature er således ikke
beregnet på at kunne offentliggøres på internettet).

Se evt. yderligere info her:

http://www.home.zonnet.nl/kstableau/

Se de seneste opdateringer her:

http://www.home.zonnet.nl/kstableau/#Version

og download evt. programmet her:

http://www.home.zonnet.nl/kstableau/KStableau.zip

Der er - som nævnt - tale om et gratis program,
hvorfor jeg finder det okay, at gøre opmærksom
på dette gode værktøj.

For mit eget vedkommende vælger jeg at springe
over denne gang, idet programmet nu også tjekker
syntaksen på gedcom filen, og simpelthen nægter
at arbejde på grundlag af en gedcomfil, som
programmet ikke kan godkende.

I mit tilfælde kan min gedcomfil ikke længere bruges
af programmet, fordi jeg har en enkelt amerikansk
person deri, der både har biologiske forældre og
adoptivforældre, og den situation kan den nye udgave
af KSTableau altså ikke håndtere.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Claus Harkjær

Dato : 22-05-02 15:56

Hej Arne
Har du kontakt til Tom, og har du fortalt ham om din "bug". Jeg har
nemlig den samme fejl, så jeg er også blevet standset. Og det er jo lidt
ærgeligt.

Venlig hilsen

Claus Harkjær

Fra : Arne Eckmann

Dato : 22-05-02 17:25

"Claus Harkjær" <claus@harkjaer.dk> skrev i en meddelelse:

> Har du kontakt til Tom, og har du fortalt ham om din "bug". Jeg har
> nemlig den samme fejl, så jeg er også blevet standset. Og det er jo lidt
> ærgeligt.

Ja! Og han arbejder på at løse problemet.

Programmet skal kunne acceptere, at en person
både har biologiske og adoptivforældre, men han
havde ikke forudset, en sådan gedcom struktur, som
der er tale om i min (og vel også i din) gedcom fil.

Jeg går ud fra, at Tom hurtigt løser problemet.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Arne Eckmann

Dato : 22-05-02 17:44

"Arne Eckmann" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse:

> Jeg går ud fra, at Tom hurtigt løser problemet.

Og, nu ligger der så en endnu nyere version til download,
hvor flg. er fixet:

Background color shows up in on-screen charts.
Gedcom consistency checking can cope with
adoptation in old gedcom versions.
Gedcom continuation lines picked up in occupation
descriptions.
Selection list no longer empty with small lists.
Printing is now interruptable.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Claus Harkjær

Dato : 22-05-02 20:16

Jamen er det ikke mageløst. Han er en hurtig mand denne Tom - og til
overflod virker det.

Venlig hilsen

Claus Harkjær