Header location
Fra : Leonard

Dato : 21-05-02 21:39

Jeg har lavet en 404.php som jeg redirecter til med
Header("Location /404.php");
når der er noget der ikke kan findes eller ikke skal vises.
Det virker også fint nok, men jeg vil gerne have den oprindelige sti
med som en variabel, så jeg kan vise hvilken sti, det var der ikke
kunne findes og i nogle tilfælde foreslå eller redirecte til en anden
side.

Men hvordan får jeg overført variablen til 404.php uden at skrive
404.php?sti=/siden/der/ikke/findes i adresselinien?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-05-02 21:45

dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk (Leonard) wrote in

> Men hvordan får jeg overført variablen til 404.php uden at skrive
> 404.php?sti=/siden/der/ikke/findes i adresselinien?

Sessions, cookies, "kryptering"

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-05-02 01:21

On Tue, 21 May 2002 20:38:55 GMT,
dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk (Leonard) wrote:

>Jeg har lavet en 404.php som jeg redirecter til med
>Header("Location /404.php");
>når der er noget der ikke kan findes eller ikke skal vises.

Hvorfor redirecter du folk, fremfor fx blot at inkludere koden fra
404.php? I sidstnævnte tilfælde vil du stadigvæk have adgang til alle
relevante data.

--
- Peter Brodersen