Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
asus geforce 2 v7700 på abit bh6 motherboa~
Fra : Jan Marguc

Dato : 05-12-00 12:57

Hej med jer,

jeg overvejer at anskaffe mig et 32 MB Asus Geforce2 V7700D (M/DDR RAM
tv-out/video in), men er blevet stærkt i tvivl om det overhovedet kan lade
sig gøre at køre det på et Abit BH6 motherboard, da Geforce2 kortet er
beregnet til AGP 2x og 4x.
Der står i min manual til motherboarded, at "Accelerated Graphics Port
connector supports AGP 1x and 2x module (Sideband) 3.3V device)", men jeg
ved ikke hvordan jeg skal tolke det -- det er stort set umuligt at finde
sider på nettet, der så meget som nævner Abit BH6. Jeg kører med en
overclocket Celeron 300 @ 450 MHz med en busfrekvens på 100 MHz og en
multiplier på 4.5, hvilket lige er hvad min RAM kan klare. AGP bus
frekvensen er sat til 2/3 og kan sættes op til 1/1.
Nogen, der har prøvet denne underlige blanding før eller kan give en
fornuftig forklaring på, hvorfor det burde/ikke burde virke?
På forhånd mange tak,
Jan Marguc