anmeldere om AOTC
Fra : Michael Skov

Dato : 21-05-02 10:17

Efter debatten om Niels Frid kunne det være rart at høre om I havde en
anmelder I syntes om / altid er enig med / Respekter.
Personligt så respekterer jeg Ole Michelsen meget. Guderne skal vide at
jeg ikke altid er enig med ham men han gør sku' sit forarbejde godt
(og han kan udtale jedi rigtigt)
Min yndlings anmelder er Jacob Stegelmann
Min hade (and)melder er ......... ja Niels Frid. Når man ikke har fakta i
orden eller ikke kan navnene på tingende( SkywalkerFARM ???) så ...... bye
bye

Michael (MU!)
PERCHIK
Money is the world's curse.

TEVYE
May the Lord smite me with it! And may I never recover!

From Fiddler on the Roof (1971)

MU! (http://www.mobilixnet.dk/~mob65045/?22/)

Fra : Martin M.

Dato : 21-05-02 11:24

Michael Skov wrote:

> Efter debatten om Niels Frid kunne det være rart at høre om I havde en
> anmelder I syntes om / altid er enig med / Respekter.

Den anmelder, jeg synes bedst om, er helt klart Ebbe Iversen fra Berlingske
Tidende. Han skriver fornøjeligt og yderst velformulerende og jeg nyder at
læse hans anmeldelser hver fredag. Jeg er næsten altid enig i hans
synspunkter, når jeg læser en anmeldelse af en film, jeg lige har set.

> Personligt så respekterer jeg Ole Michelsen meget. Guderne skal vide at
> jeg ikke altid er enig med ham men han gør sku' sit forarbejde godt
> (og han kan udtale jedi rigtigt)

Jeg synes også, at Ole Michelsen gør sit arbejde rigtig godt og at han er en
god anmelder. Ligesom dig er jeg ikke altid enig i hans synspunkter, men
hans kritik er saglig, og det respekterer jeg.

[...]

> Min hade (and)melder er ......... ja Niels Frid. Når man ikke har fakta i
> orden eller ikke kan navnene på tingende( SkywalkerFARM ???) så ...... bye
> bye

Jeg bryder mig ikke så meget om Kim Skotte og Anders Rou fra Politiken.
Niels Frid´s anmeldelser er heller ikke dem, jeg lægger vægt på, når jeg
overvejer at se en bestemt film.

--
Mvh. Martin Møller

Fra : Martin Møller

Dato : 21-05-02 11:24

--
"Michael Skov" <mu@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse news:fc.0073fb6b0427b1210073fb6b0427b121.427b4ec@net.dialog.dk...
> [...]
> orden eller ikke kan navnene på tingende( SkywalkerFARM ???) så ...... bye

Ole har også min respekt. Også selvom jeg ikke er enig med ham i alt hvad han siger, men som du selv nævner så gør han sit
forarbejde og vi slipper for de smålumre småperverse kommentarer som Niels Frid altid kommer med.

Læs lige http://usenet.dk/netikette/signatur.html angående signaturer.

Martin

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-02 12:45

In article <bfpG8.12762$4f4.609810@news000.worldonline.dk>,
Martin Møller claimed the following:

Læs lige http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html angående linielængde.

--
Anders Vind Ebbesen
Når man skal score i dag, skal man ikke komme med blomster, men med en 128MB

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-05-02 11:33

On Tue, 21 May 2002 11:16:58 +0200, "Michael Skov" <mu@net.dialog.dk>
wrote:

> [...]
>orden eller ikke kan navnene på tingende( SkywalkerFARM ???) så ...... bye

Well synes udemærket om Ole og Stegelman.
Det er faktisk dem i Jp jeg har det sværest med. Jeg kan simpelthen
ikke gennemskue en linje i deres anmeldelser - uanset hvem det er. Det
er ligesom om at det primært handler om hvilket humør de er i!?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 21-05-02 11:55

<-SNIP->
> [...]
> ikke gennemskue en linje i deres anmeldelser - uanset hvem det er. Det
> er ligesom om at det primært handler om hvilket humør de er i!?

Jeg har personligt heller aldrig brudt mig JP, men da jeg læste anmeldelsen
af Blinkende Lygter blev jeg godt nok sur. Ikke bare beskrev han slutscenen,
men han gjorde det også klart at her "sluttede" filmen. Så da fæ.....(nå ja,
jeg skal jo ikke selv ødelægge det for nogen . Anyhoo, ret træls
oplevelse da jeg jo så sad i biografen og vidste hvad der ville ske til
sidst. Øv øv øv!
Selv er jeg gladest for mr Bogart, Politikens anmeldere (jeg er selvfølgelig
ikke altid enig, men jeg kan stadigvæk bruge deres anmeldelser til noget, og
så selvfølgelig Odense Studenterradios anmelderkorps (men det skyldes måske
at jeg selv er en af dem
hygge
Nicolai

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-05-02 12:08

> [...]
> Personligt så respekterer jeg Ole Michelsen meget. Guderne skal vide at
> jeg ikke altid er enig med ham men han gør sku' sit forarbejde godt

Ole Michelsen er min favorit. Idéen om at man altid skulle kunne være
helt enig med en anmelder er utopisk, så det er ikke et problem,
hvis han vurderer noget lidt anderledes, end jeg gør. Hans velforberedte
og morsomme beskrivelser af filmene er noget, jeg ikke ville undvære.
Eneste problem er, at når der er mange film på programmet, bliver der
for lidt tid til hver film.

Derudover læser jeg Informations anmeldelser. Christian Monggaard-
Christensen er bedst - han fokuserer på de samme ting, som jeg gør,
og er i virkeligheden nok nærmere min smag end Ole Michelsen,
i hvert fald mht. smalle europæiske film.

Information har også anmelderne Claus Christensen, Eva Novrup og
Morten Piil, hvoraf jeg bedst kender Piil, som skriver godt, men
også har det med at flippe ud på enkelte film, f.eks. Moulin Rouge
og Requiem for a Dream, begge én stjerne ud af fire, hvilket ikke kan
retfærdiggøres efter mit hoved.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : ottesen

Dato : 21-05-02 12:14

"Michael Skov" <mu@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
fakta i
> orden eller ikke kan navnene på tingende( SkywalkerFARM ???) så ......

Jeg er også vild med Ole M. Derudover synes jeg at Mogens Damgaard fra
Fyens Stiftstidende (anmeldelser kan læses online) er rigtig god, mens
jeg ikke bryder mig om Johs. H. Christensen fra Jyllands Posten.
Det afgørende for mig er ikke så meget om jeg er enig med dem i deres
vurdering af en film. Dog kan der kan der da godt være eksempler på at
det som anmelderen lægger vægt på i sin bedømmelse afviger så kraftigt
fra hvad jeg selv ville lægge vægt på at anmeldelsen bliver uinteressant
for mig. Det er f.eks. derfor at jeg ikke er så vild med Johs. H
Christensen. (Reguiem for a Dream: 1 ud af 6 stjerner - tsk tsk...
Ellers lægger jeg mere vægt på en detaljeret, humoristisk anmeldelse
hvor anmelderen ikke er bange for at tage bladet fra munden og komme med
en klar tilkendegivelse, men hvor hans/hendes eventuelle aversion mod en
genre/tema generelt ikke skinner alt for meget igennem.
Frid? - Nej - jeg er ikke vild med hans anmeldelser. Han bruger for
meget krudt på selve stilen (den poppede og pseudo-provokerende) men
dermed ikke sagt at han ikke kan have ret i sine kritikpunkter, som jeg
f.eks. synes han har det (på sin egen halvsjofle måde) i sin AOTC
anmeldelse...

/ottesen

Fra : Michael Skov

Dato : 21-05-02 14:15

mm.randers@musikskole.dk skriver:
>Læs lige http://usenet.dk/netikette/signatur.html angående signaturer.
OK sorry
Dette skulle være bedere.

tak
MU!

PERCHIK "Money is the world's curse"
TEVYE " May the Lord smite me with it! And may I never recover!"
From Fiddler on the Roof (1971)
MU! (http://www.mobilixnet.dk/~mob65045/?22/)

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-05-02 22:22

"Michael Skov" <mu@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Efter debatten om Niels Frid kunne det være rart at høre om I havde en
> anmelder I syntes om / altid er enig med / Respekter.

Jeg fik vist svinet Niels Frid helt godt i den debat.. Grunden til jeg ikke
kan lide ham, er den stil han fremføre sine anmeldelser på.. ottesen har
skrevet det jeg mener, så jeg vil ikke genfortælle det..

> Personligt så respekterer jeg Ole Michelsen meget. Guderne skal vide at
> jeg ikke altid er enig med ham men han gør sku' sit forarbejde godt
> (og han kan udtale jedi rigtigt)

Det samme her.. Jeg nyder at se hans anmeldelser. Han har styr på lortet (
hvorimod andre anmeldere til tiden godt kunne tænkes at have lort på
styret.. )
Mener aldrig helt det samme som ham, men jeg kan bruge hans anmeldelser til
selv at få en mening omkring filmen.

> Min yndlings anmelder er Jacob Stegelmann

Jeg kan godt lide hans stemme, og hans person, men til tider kommer de til
at afsløre lidt for meget af handlingen.

> Min hade (and)melder er ......... ja Niels Frid. Når man ikke har fakta i
> orden eller ikke kan navnene på tingende( SkywalkerFARM ???) så ...... bye
> bye

Også helt klart min hade anmelder nummer 1. Jeg kan ikke bruge hans
anmeldelser til noget, fordi man næsten altid ser for lidt af filmen, da der
er for lidt tid til han kan nå at anmelde ordentligt. Det er muligvis også
derfor jeg ikke så godt kan lide dem.
Og hans væremåde, og popsmarte facon og den måde han dropper facts mellem
ting som ikke passer / er en meget twistet version af det som passer, bryder
jeg mig ikke om. Jeg er heller aldrig enig i hans bedømmelser, så jeg kan
heller ikke bruge det som en retningslinie for hvilke film jeg bør se eller
ej..

--
Mvh Anders Houmark