Bounce med Mail
Fra : Henrik Münster

Dato : 20-05-02 20:16

Hvis jeg bouncer en e-mail med Mail.app (på dansk: Retur til afsender),
hvad sker der så? Afsenderen får vel en fejlmeddelelse. Bliver
fremtidige e-mail fra den afsender sat i kill-filter?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen Villumsen

Dato : 21-05-02 07:12

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Hvis jeg bouncer en e-mail med Mail.app (på dansk: Retur til afsender),
> hvad sker der så? Afsenderen får vel en fejlmeddelelse. Bliver
> fremtidige e-mail fra den afsender sat i kill-filter?

SHJV bliver mailen sendt tilbage til afsender med en meddelelse om at
den ikke kunne blive leveret (et eller andet med 'adresse ukendt'). Den
ryger ikke automatisk i kill-filteret.

Venligst,
Steen

Fra : Zorilla

Dato : 21-05-02 07:22

"Steen Villumsen" <steen@villumsen.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Virker kun hvis afsender har en gyldig returadresse Lyder indlysende jeg
ved det, men ellers ku' man fristes til at tro at det fungerer ved
spam-mails. Desværre ender man i disse tilfælde op med endnu mere post fordi
nu kommer din egen 'bounce' mail retur med besked om ukendt modtageradresse.
Derfor synes jeg egentlig ikke funktionen er så smart som den lyder.

Peter

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 21-05-02 10:11

On 21/05/02 8:22, in article
3ce9e78d$0$11922$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Zorilla" <Zorilla@mac.com>
wrote:

> [...]
> nu kommer din egen 'bounce' mail retur med besked om ukendt modtageradresse.
> Derfor synes jeg egentlig ikke funktionen er så smart som den lyder.

Helt enig! Jeg synes også, at mail.app mangler et spamfilter. Det skulle
være med i Jaguar?! Man kan lave regler, men det ville være lettere med en
"mark sender as spam"-knap. Det kunne retur til afsender skiftes ud med.

Poul

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-02 20:28

In article <B90FDBCF.26CB%skovmand@apples.post>,
Poul Skovmand Thingholm <skovmand@apples.post> wrote:

> On 21/05/02 8:22, in article
> 3ce9e78d$0$11922$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Zorilla"

Det har jeg også fundet ud af. Gad vide, om nogen trods alt får besked
om, at mailen bouncer? Det siges jo, at man ikke må besvare spam, for så
opdager de, at det er en fungerende adresse. Burde det modsatte så ikke
gælde.

> [...]
> skulle være med i Jaguar?! Man kan lave regler, men det ville være
> lettere med en "mark sender as spam"-knap. Det kunne retur til

Jeg havde netop læst om et Windowsprogram kaldet MailWasher. Det
returnerer spam og sætter det i et kill-filter helt automatisk. Men så
meget gider jeg ikke gør ud af det. Jeg er bange for, at noget ønsket
e-mail ved en fejl ikke når frem til mig. Det har jeg set flere
eksempler på med spam-filtre.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 26-05-02 01:35

> [...]

> om, at mailen bouncer? Det siges jo, at man ikke må besvare spam, for så
> opdager de, at det er en fungerende adresse. Burde det modsatte så ikke

Nej for de seriøse (heh, det lyder HELT forkert) spammere har programmer
der ser hvor lang tid der går fra de sender spam, til den evt. kommer
tilbage som bounced.

Hvis der f.eks. går mere end et par minutter kan de - med en vis
sikkerhed - satse på at den IKKE bouncede men blev fake-bounced. Og så
har en eller anden sucker jo rent faktisk læst den

Jeg har altid BBEdit på mit Desktop, så trækker jeg suspekte mails over
på BBEdit ikonet og ser hvad de indeholder. På den måde undgår man også
evt. fancy HTML ting der sender info tilbage til spammeren om at man har
læst deres mail.

Mojn, Thomas

--
Never criticize Slashdot's conduct no matter how deserved -
too many idiots have moderation points

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-05-02 08:09

On 26.5.2002 2:35, in article 1fcrqsn.tzdda3ztw1c0N%mmm_beer@manics.dk,
"Thomas Boelskifte" <mmm_beer@manics.dk> wrote:

> [...]
> på BBEdit ikonet og ser hvad de indeholder. På den måde undgår man også
> evt. fancy HTML ting der sender info tilbage til spammeren om at man har

Smart! Men mit spamfilter i Entourage klarer faktisk det hele! Har
andre også oplevet en øget invasion af spam?
- David
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-06-02 00:41

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Smart! Men mit spamfilter i Entourage klarer faktisk det hele! Har
> andre også oplevet en øget invasion af spam?
> - David

Min pointe var at man kunne kigge en suspekt mail igennem først.

Ja, der er kommet gang i S*am mails

Mojn, Thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-06-02 01:59

On 1.6.2002 1:40, in article 1fd2sdy.dgvfby1rlrslcN%mmm_beer@manics.dk,

> Min pointe var at man kunne kigge en suspekt mail igennem først.

Aha!

> Ja, der er kommet gang i S*am mails

De vælter ind.

> Mojn, Thomas