Bærbare compaq
Fra : weaxler

Dato : 20-05-02 19:55

Nogle som har erfaring med følgende bærbare, eller lignende compaq
modeller?Presario 716EA (WinXP Home) AMD1200 / 256MB / 14.1" TFT / 20GB /
DVD-CDRW / 56K / LAN

Bliver de varme og ustabile?
Larmer de meget pga. køling fra kæmpe blæsere?

/weaxler

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-05-02 20:39

"weaxler" <weaxler@cs.auc.dk> wrote in message

> Bliver de varme og ustabile?

Den jeg har set, er varm på ydersiden ivertfald.. Ved ikke om det var
grundet at power supplyen var tilsluttet

> Larmer de meget pga. køling fra kæmpe blæsere?

Jeg kunne ikke høre nogen larm fra en sådan Compaq i elektronic world. Det
var den mest lydløse fra udvalget.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 20-05-02 22:32

"weaxler" <weaxler@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle som har erfaring med følgende bærbare, eller lignende compaq
> modeller?Presario 716EA (WinXP Home) AMD1200 / 256MB / 14.1" TFT / 20GB
/
> DVD-CDRW / 56K / LAN

Jeg har selv en 705EA, som er udstyret med samme config - dog kun 1000 Mhz
Athlon.

> Bliver de varme og ustabile?

Efter Compaqs eget software er afinstalleret, er maskinen *klippestabil*.
Varm - ja, hvis den sættes på arbejde, ellers ikke.

> Larmer de meget pga. køling fra kæmpe blæsere?

Varmeudviklingen stiger i takt med processorbelastningen. Under normal
Windows brug / tekstbehandling, vil blæseren kun sjældent køre. Blæseren har
flere hastigheder, og er i den laveste ikke specielt generende.

MEN (og her kommer den advarsel, jeg altid kommer med, når folk spørger vedr.
en Presario i 700-serien):
Vær opmærksom på om maskinen hyler ud af højttalerne og hovedtelefonudgangen
ved drevaktivitet. Hyletonen er højfrekvent, så om du kan høre den nede i
butikken er tvivlsomt, men alle de Presarioe'r i 700 serien, jeg har prøvet,
har desværre gjort det. Også den jeg har nu. Ualmindeligt irriterende i
længden, og jeg venter spændt på om Compaq nogensinde finder en løsning.

mvh
Peter

Fra : Jimme Sørensen

Dato : 19-05-02 11:04

Hej Chuke.
En gang for længe siden fortalte du at du havde snakket med compaq og at du
muligvis kunne få den byttet, hvordan gik det med det?

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 22-05-02 15:52

"Jimme Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev

> En gang for længe siden fortalte du at du havde snakket med compaq og at du
> muligvis kunne få den byttet, hvordan gik det med det?

Da jeg ikke kan undvære en bærbar før sommerferien, er aftalen at jeg
indleverer maskinen til reparation dér. Hvis ikke Compaq har en løsning parat
til den tid, er aftalen at jeg kan hæve købet. Jeg har ikke været i kontakt
med Compaq i de sidste to måneder, men da én af deres direktører, Søren Munch
Andersen, lovede at kontakte mig så snart en løsning var fundet, og jeg
stadig intet har hørt, har jeg ikke de store forhåbninger....Så det vil snart
vise sig om jeg skal på jagt efter en ny maskine (hvilket i grunden er en
skam, da maskinen ellers er ganske behagelig at arbejde med).

Har du selv en Compaq Presario 7xx ? Den hyler vel også?

mvh
Peter