Hvilket lydkort?
Fra : Steffen

Dato : 20-05-02 16:39

Hejsa!
Jeg har tænkt mig at invistere i et nyt lydkort, istedet for det onboarde
bras ;).
Jeg skal bruge det til mp3, spil, DVD og til Sibelius 2.0 (et nodeprogram).
Jeg har hørt man på Audigy kort kan hente nye lyde ned til kortet, så man fx
kan få et koncertflygellyd, som man så kan bruge i Sibelius, det vil jeg
meget gerne have, men kan man også det i fx et Soundblaster Live! 5.1 kort=
Det skal helst koste under de der 600 kr. lidt over gør ikke noget.
Det skal også have 5.1 udgange i.
Jeg sidder og kigger på et Audigy og et Soundblaster Live! 5.1, og jeg aner
ikke hvad jeg skal vælge. Det kunne også være et helt 3. kort?

Mvh. Steffen

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 24-05-02 17:04

"Steffen" <Airbus@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> kan få et koncertflygellyd, som man så kan bruge i Sibelius, det vil jeg
> meget gerne have, men kan man også det i fx et Soundblaster Live! 5.1

Øh - er der et kort der IKKE kan gøre det idag ? :)

> [...]
aner
> ikke hvad jeg skal vælge. Det kunne også være et helt 3. kort?

Phillips kortene har fået en del ros - ellers skal du sikre dig at der er de
ind- og udgange er du har brug for (optisk S/PDIF f. eks.). Derudover er det
nok en god id'e du fortæller hvad du vil forbinde lydkortet til. Mit SB
Live! er f.eks. forbundet med et optisk kabel til en Sony receiver, så der
er kortes analoge kvalitet fuldstændig underordnet.

/Lars