Xnews sucks!!
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-05-02 15:21

Hejsa
Jeg kan stadig ikke få Xnes til at virke!?
Den siger bare: 'No data while looking up Stofanet.dk'
Har prøvet at slette og installere den igen uden held.
Jeg kører Win Xp

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-02 15:40

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev:

> Jeg kan stadig ikke få Xnes til at virke!?
> Den siger bare: 'No data while looking up Stofanet.dk'
> Har prøvet at slette og installere den igen uden held.
> Jeg kører Win Xp

Har du en firewall kørende (så vidt jeg ved ligger der en indbygget
i XP). Den blokerer muligvis for programmet.

Har du prøvet at connecte til Sunsite?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-05-02 17:51

On Mon, 20 May 2002 14:39:44 +0000 (UTC), "Jens Gyldenkærne Clausen"
<gyros@email.dk> wrote:

>Har du en firewall kørende (så vidt jeg ved ligger der en indbygget
>i XP). Den blokerer muligvis for programmet.
>
>Har du prøvet at connecte til Sunsite?

Har prøvet begge dele uden held.
Den kører fint under min W98 så det må være Xp'en?

Noget andet er at jeg ikke finder den så fantastisk? Den er ikke så
overskuelig og intuitiv som Newsbin Pro.
Og nu da Newsbin understøtter Yenc så skifter jeg nok ikke
alligevel
Men hvis nogen kender løsningen med Xnews og Xp så skreiv endelig.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-05-02 18:05

Hej Morten Bowman Hansen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Har prøvet begge dele uden held.
> Den kører fint under min W98 så det må være Xp'en?

Det burde intet have at sige mht. din fejl men alligevel [1]: Du har
hevet de to filer i riched32.zip'en ind i dit Xnews-dir, ikke (?)

[1] Med et sært OS og en sær nyhedslæser *kan* det i enkelte tilfælde
være sære årsager, der er skyld i fejl. Også selvom de egentlig ikke
burde have den ringeste inflydelse på fejlen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-05-02 19:39

On Mon, 20 May 2002 19:04:51 +0200, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> [...]
>være sære årsager, der er skyld i fejl. Også selvom de egentlig ikke
>burde have den ringeste inflydelse på fejlen.

Ups havde jeg ikke læst
Men nu har jeg prøvet at hente den 3 gange - der er felj i filen.
Gider du maile den til moi

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-05-02 19:47

Hej Morten Bowman Hansen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ups havde jeg ikke læst

Det *burde* som sagt heller ikke have indflydelse på netop dit
problem, men bruge den på XP skal du jo under alle omstændigheder

> Men nu har jeg prøvet at hente den 3 gange - der er felj i filen.
> Gider du maile den til moi

Der er muligvis andre med samme problem, så i stedet:
<http://stegen.dk/download/riched32_to_win2000_and_xp.zip>

NB: Husk begge filer skal i Xnewsfolderen, også den på 0 bytes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-02 21:11

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:

> Der er muligvis andre med samme problem, så i stedet:
> <http://stegen.dk/download/riched32_to_win2000_and_xp.zip>

Hvis ellers Luu stadig følger med i news:news.software.readers er
han gjort opmærksom på det - men det er endnu ikke rettet

For et par dage siden kunne filen stadig hentes fra den gamle
Xnews-vært - 3Dnews.net - men det virker desværre ikke længere.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-05-02 00:13

Hej Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis ellers Luu stadig følger med i news:news.software.readers er
> han gjort opmærksom på det - men det er endnu ikke rettet

Jeg tror, at fyren er maniodepressiv

I lange perioder giver han ikke en lyd fra sig, ligesom der heller
ikke kommer opdateringer (testudgaver). Så efter 2-6 måneders
ingenting begynder de pludselig at sprøjte ud med en ny hveranden dag.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-02 21:14

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev:

> Noget andet er at jeg ikke finder den så fantastisk? Den er
> ikke så overskuelig og intuitiv som Newsbin Pro.

Kender ikke NP - så det må du selv vurdere.

> Og nu da Newsbin understøtter Yenc så skifter jeg nok ikke
> alligevel

For en ordens skyld: Xnews understøtter også Yenc.

> Men hvis nogen kender løsningen med Xnews og Xp så skreiv
> endelig.

Jeg kan prøve at køre det fra en XP-computer i morgen - hvis ikke
problemet allerede er løst inden da.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-05-02 21:32

On Mon, 20 May 2002 20:13:48 +0000 (UTC), "Jens Gyldenkærne Clausen"
<gyros@email.dk> wrote:

>Kender ikke NP - så det må du selv vurdere.

>For en ordens skyld: Xnews understøtter også Yenc.

>Jeg kan prøve at køre det fra en XP-computer i morgen - hvis ikke
>problemet allerede er løst inden da.

Problemet ikke løst
Både med og uden firewall vil det ikke lykkedes?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-05-02 08:06

"Jens Gyldenkærne Clausen" <gyros@email.dk> skrev:

> Jeg kan prøve at køre det fra en XP-computer i morgen - hvis
> ikke problemet allerede er løst inden da.

Ligesom Madsen har jeg ingen problemer med kombinationen XP +
Xnews.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-05-02 10:09

Underligt!? Det skodder for vildt

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 21-05-02 13:22

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in

> Ligesom Madsen har jeg ingen problemer med kombinationen XP +
> Xnews.

Heller ingen problemer hos mig..

Fra : Madsen

Dato : 20-05-02 21:44

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Jeg kan prøve at køre det fra en XP-computer i morgen - hvis ikke
> problemet allerede er løst inden da.

Den kører relativt problemløst her under WinXP. Problemerne er ikke
større end på Win2000 i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-05-02 22:24

On Mon, 20 May 2002 22:44:25 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Den kører relativt problemløst her under WinXP. Problemerne er ikke
>større end på Win2000 i hvert tilfælde.

Jeg troede det var firewall'en da den ikke spugte om tilladelse, men
det virker heller ikke uden firewall

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-05-02 00:09

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Den kører relativt problemløst her under WinXP. Problemerne er ikke
> større end på Win2000 i hvert tilfælde.

Ja, og svjv kører Morten (Bjergstrøm) også med Win XP (?)

*Hvorfor* Morten (Bowman Hansen) ikke kan få den til køre, har jeg til
gengæld ikke noget bud på. Men du (Morten, altså) kan evt. prøve at
spørge i <news:news.software.readers>, hvis der ikke kommer et hér.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-05-02 00:51

On Tue, 21 May 2002 01:08:50 +0200, Rudi Stegen

Det vil jeg gøre

Hygge Århus

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 21-05-02 01:12

Rudi Stegen skrev:

> *Hvorfor* Morten (Bowman Hansen) ikke kan få den til køre, har jeg
> til gengæld ikke noget bud på.

Heller ikke her.

Madsen.