Parse error ved login på server
Fra : [5220] Maciek

Dato : 20-05-02 19:17

Jeg er ret ny i det her (begyndte i går)
Jeg er gået i gang med en tutorial, og når jeg har uploaded filen i
/www/test/1.php på serveren, får jeg følgende fejl i browseren, når jeg
kalder filen.
Er der nogen her der kan sige mig hvad jeg gør galt?

(i koden har jeg erstattet brugernavn og password med x'ere, men kun her,
ikke i php koden)

Parse error: parse error in /net/users/a38/105/novavistadk/www/test/1.php on
line 12

og sådan ser koden ud...

Jeg ville blive glad, hvis jeg kunne få lidt hjælp, da det er lidt nyt for
mig, det hele...
mvh .Maciek

<?php
$TITLE = "php mysql access"
?>
<head>
<title><?php echo $TITLE ?></title>
</head>
<?php echo $TITLE ?>
<?php
if($myDB = mysql_connect("localhost","xxxxxx","xxxxxx",))
{ echo "connection to MYSQL server 'localhost' successful!<br>\n;}
# nu skal vi åbne databasen
mysql_select_db("start",$myDB);
echo "Database selected<br>\n";
$query="CREATE TABLE test (";
$query="id int not null primary key auto_increment,";
$query .="date DATE);";

if(mysql_query($query,$myDB))
{echo "Table 'test' created<br>\n":}

# her kan der komme noget avanceret database manipulation
#
#
#
#

# og så skal vi lige lukke døren efter os...

msql_close($myDB);
echo "the mysql database connection is now closed<br>\n";

?>

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 20-05-02 10:30

Hvad laver det komma der -------------------------------^ ?

--
Mvh. Nezar Nielsen

Nano - Advanced Simplicity
http://www.nano.dk/

Fra : [5220] Maciek

Dato : 20-05-02 21:03

Det virkede, men den melder om fejl andre steder i programmet. Jeg tror at
jeg har en dårlig manual til det her...
Er der nogle gode forslag til hvor man skal starte? noget nemt... jeg er
ikke god til at fejlfinde...

/maciek

Fra : [5220] Maciek

Dato : 20-05-02 21:39

Så nu har jeg prøvet en anden stump kode, og nu virker det ikke på en ny
måde

Warning: Can't connect to local MySQL server through socket
'/tmp/mysql.sock' (2) in /net/users/a38/105/novavistadk/www/test/1.php

og min kode var:

mysql_connect("localhost","xxxx","xxxx");

hvad skal man kalde serveren, hvis det er en ude i byen? burde localhost
ikke virke?

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 20-05-02 13:21

[5220] Maciek

> [...]
> '/tmp/mysql.sock' (2) in /net/users/a38/105/novavistadk/www/test/1.php
>
> hvad skal man kalde serveren, hvis det er en ude i byen? burde localhost

Ehm, du skal skrive dens hostnavn/ip-nummer.. spørg din udbyder hvad disse er, hvis du overhovedet kan få lov til at forbinde til den udefra.

--
Mvh. Nezar Nielsen

Nano - Advanced Simplicity
http://www.nano.dk/