Andet multimedie
bentjuul 3670
skære grafik ud??
Fra : Jeppe Nørgaard

Dato : 19-05-02 19:01

Hej jeg sidder og skal til at renover min hjemmeside og jeg har nogle ret
kompliceret planer om min menu tænkte jeg om jeg ikke kunne lave hele min
menu i PS og så skære knapper og diverse ting ud så jeg til sidst har en
flot menu der fungere så jeg er fri at sidde og programmere i uendeligheder
uden at få et resultat.

Hilsen Jeppe

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-02 19:37

"Jeppe Nørgaard" <fam.noergaard@tdcadsl.dk> wrote in message news:3ce7e844$0$97275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> sidst har en flot menu der fungere så jeg er fri at sidde og
> programmere i uendeligheder uden at få et resultat.

ImageReady kan lave det hele for dig og der er god hjælp at hente i
hjælpefilen. I version 2.0 er det "Web Design Features -> Working with
rollovers" hvis det altså er rollover/MouseOver du vil lave. ImageReady
laver alt HTML og JavaScript for dig, men det er da muligt at der skal
redigeres lidt i det bagefter.

--
Aphex

Fra : itgrafen

Dato : 19-05-02 20:08

"Jeppe Nørgaard" skrev d. 19-05-02 19:01 dette indlæg :
> [...]
en
> flot menu der fungere så jeg er fri at sidde og programmere i

Hej Jeppe

jo, da. Det kan du da - med lidt hjælp fra Imageready.

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Torp

Dato : 19-05-02 20:16

"Jeppe Nørgaard" <fam.noergaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> menu i PS og så skære knapper og diverse ting ud så jeg til sidst har en
> flot menu der fungere så jeg er fri at sidde og programmere i

Den næstnyeste Imageready (følger med photoshop 6) har den begrænsning, at
den kun kan lave retangulære slices, som bruges til at "skære" knapper ud.
Dermed kan runde knapper og andre ikke retangulære objekter ikke vælges
særlig præcist.

Jeg har endnu ikke fået photoshop7 og den nye imageready, så jeg ved ikke om
man nu også kan vælge cirkler og andre objekter.

Den mulighed har illustrator 10 imidlertid, så måske det var en ide at kigge
på det program.

Hilsen
Henrik

Fra : Jeppe Nørgaard

Dato : 19-05-02 21:41

Jeg vil lige sige tak for hjælpen jeg havde slet ikke tænkt på ImageReady
kunne klare den opgave, trode det var et program magen til Animationshop.

Hilsen Jeppe
Jeppe Nørgaard <fam.noergaard@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce7e844$0$97275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : itgrafen

Dato : 20-05-02 08:22

> [...]
en
> flot menu der fungere så jeg er fri at sidde og programmere i

alt efter hvilken editor du eventuelt bruger, så kan du måske også lave
hot spots.
i dreamweaver kan man lave hot spots i alle former og figurer, det er
måske en anden mulighed, de kan laves direkte i baggrunden.

dorthe

http://www.kandu.dk/