thailand - solcreme
Fra : Onix

Dato : 19-05-02 15:42

Hej !

Ska' til Thailand i Juli måned - hvilken faktor anbefales ? (vi er vel gens.
hudtype, kan tåle solen, men blir rød uden creme herhjemme) Er det er fordel
at købe det i Thailand ? Hvad er godt - creme, olie, pumpspray ? evt.
bestemt mærke frem for et andet ??

Glæder og til at se jeres svar og tips *S*

Mvh

De forventningsfulde

Fra : Sander

Dato : 19-05-02 17:18

"Onix" <3kantsomr@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestemt mærke frem for et andet ??
>
> Glæder og til at se jeres svar og tips *S*

Ved ikke så meget om Thailand, men vi var i Australien 5 mdr. sidste år.
Folk rådede os til at købe solcremen dernede, da de bruger en helt anden
faktor på de kanter, som er fremstillet, til deres noget varmere klima og
meget stærkere sol. Vi købte en faktor 30, som vi brugte til hele familien,
og vi er et par stykker med sart hud. Det er min erfaring, at creme er det
bedste, men det kommer nok an på, hvor sart man er i huden.

GOD TUR ! : )

MVH.

http://www.tjekmig.dk/
Foto & Tegninger forum om australien mm.

Fra : Gard Karlsen

Dato : 20-05-02 09:59

Hei

Solen er sterk i Thailand og det er best å bruke høy solfaktor inntil en har
fått litt farge. Jeg hadde med meg både 30, 16 og 8 da jeg reiste dit og jeg
brukte de på forskjellige plasser på kroppen. En bør uansett alltid bruke
solfaktor (til og med hjemme i Danmark Du finner helt sikkert sol-kremer
på flyplassen. Kjøp noen som er "water-proof" slik at du kan bade og kose
deg.

Jeg har besøkt Koh Samui og Phuket og jeg har lagt ut reisebrev og bilder på
min hjemmeside. Kanskje du kan finne noen generelle tips der. Adressen er
http://donar.netpower.no/~ghk/

Håper at dere får en fin tur til Thailand

Mvh
Gard

Fra : Onix

Dato : 20-05-02 10:22

Hei Gard !

tak for tippet og tak for dit link, flot hjemmeside !

Mvh

Fra : J a c o b S t r u e

Dato : 20-05-02 15:17

hej forventningsfulde!!!

Jeg skal selv til Thailand til sommer, jeg er ikke den sarte typr hvad hud
angår, men vi køber solcrem hjemme fra så ved mand at man ikke for noget der
er forgammelt eller har stået i sommen, og midstet noget af faktoren.

Hvis i har sart hud vil jeg anbefale at ta en høj faktor, som er vand
afvisende... og jeg synes selv at crem og ikke spry er bedst.

Et andet godt råd køb en hat hjemme fra, feks. en bølle hat som skygger
både for næse og nak; da det er meget udsat.
Og en anden ting læbepromade med faktor da læberne er meget sarte da det er
meget tynd hud.

I må ha en rigtig god rejse, håber at i får nogel råd i kan bruge.

mvh.
Bettina skov.

Fra : Jan

Dato : 27-05-02 01:10

Et godt råd !!

V-A-N-D !!!

Jeg besvimede i Thailand efter en hel dag på snorkeltur. Det kan ikke siges
ofte nok !!

ALTID have vand nok med, og drik det selv om det skulle være bleven
halvlunkent.
Og cola/the/kaffe/juice/kokos og så videre kan også godt bruges. Men vand er
nu det bedste.

Og ja, masser af solcreme. Og lige en bonusting, køb myggecreme dernede.
Det indeholder DEET. Som er det eneste der virker imod myggene....

/Jan