Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Tv-out kvalitet
Fra : Anders Siboni

Dato : 18-05-02 19:47

Jeg har netop købt et Creative Gforce 2 Titanium m. TV-out (Win XP)
Jeg har ingen problemer med at få signal ud til TV'et, men kan det passe at
det skal være så svært at læse
tekst, menuer osv. i Windows ? 800x600 er eneste opløsningsmulighed i 60 Hz.
Bruger Composite-signal, da fjernsynet ikke har
S-video indgang. Har prøvet PAL-B og PAL-G, ændret kontraster osv., men det
nytter ikke meget; tekster, menuer osv er meget svære at læse.
Ved at TV har en lavere opløsning iforh. monitoren, men man kan da godt se
mindre tekster i f.eks. en film vist på TV ?
E-mail på TV via TV-out vil være umuligt for mig sådant som mit billede er
pt.
Nogen der kan hjælpe ?

Mvh. Anders

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-02 08:37

"Anders Siboni" <anders.siboni@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> mindre tekster i f.eks. en film vist på TV ?
> E-mail på TV via TV-out vil være umuligt for mig sådant som mit billede er

Du kan prøve at lede efter et "flicker filter" i dit videokorts
indstillinger, men du må nok ikke forvente særlig høj kvalitet. Jeg har selv
et Chaintech kort med S-video og det er ligeså flimrende som mit TNT2 med
composite udgang. Til gengæld kan man end ikke ane flimren når man afspiller
film uanset kortet.

HTH

Fra : JRS

Dato : 19-05-02 14:30

"Anders Siboni" <anders.siboni@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mindre tekster i f.eks. en film vist på TV ?
> E-mail på TV via TV-out vil være umuligt for mig sådant som mit billede er
Har selv et Matrox g400 Dual, hvilket skulle være noget af det beste tvout
kort man kan finde .. Her kan jeg heller ikke særlig godt læse text på TV ..
Nu nævner du text i film .. Er det for det meste ikke noget større end den
text du prøver på at læse fra compen ?

MVH
JRS

Fra : Anders Siboni

Dato : 19-05-02 19:51

> [...]
> Nu nævner du text i film .. Er det for det meste ikke noget større end den

Det er da en trøst at det også er sådan på selv Matrox kort !
Jo, måske er teksten større i film, men alligevel. Har da hørt om at man vil
skabe mulighed for at surfe, e-maile osv. direkte fra sofaen på TVet - men
det
virker da fuldstændigt umuligt med nutidens TV ?
Skal primært bruge TV-out til at vise jpg-billeder fra fotoalbumet, og når
først diasshowet er aktiveret
vises billederne da også ok (som forventet fra et TV).
Har prøvet Flicker-filter uden det hjalp (men aktivere man
WinXP-handicaphjælp med bogstaver i tårn-størrelse og sort
baggrund, så hjælper det ! *G*)

Tak for svar.
Anders

Fra : Madsen

Dato : 20-05-02 01:01

Anders Siboni skrev:

> Har da hørt om at man vil skabe mulighed for at surfe, e-maile
> osv. direkte fra sofaen på TVet - men det virker da fuldstændigt
> umuligt med nutidens TV ?

Så skal du nok til at spekulere i HDTV (High Definition TeleVison) som
pt. koster en mindre formue. De har en højere opløsning end "normale"
fjernsyn. Spørgsmålet er så om prisen på HDTV nogensinde kommer ned i
en pris så almindelige mennesker får råd til dem, men det vil tiden jo
vise.

Madsen.

Fra : Nikolaj

Dato : 20-05-02 21:54

> [...]
> mindre tekster i f.eks. en film vist på TV ?
> E-mail på TV via TV-out vil være umuligt for mig sådant som mit billede er

Nu er et TV væsentlig dårligere kvalitet end en computer skærm. Der er en
grund til at du kan købe et 28" TV til samme pris som en 19" skærm.