Fra MD-afspiller til PC
Fra : annvibeke

Dato : 18-05-02 18:37

Er det teknisk muligt at overføre musik fra min aiwa-mdafspiller til min
pc (win98)?

Nu er jeg ret formørket teknisk set, men i enhedshåndtering i pc'ens
egenskaber, står der under "Enheder til lyd, video og spil":
"ESS Allegro-1 Device Maneger"
"ESS Allegro-1 DOS Emulation"
"ESS Allegro-1 PCl AudioDrive" - hvis det er oplysninger der skal
bruges!

Jeg kan se, at jeg har 3 indgange til højtalerne (det er lige fedt
hvilken indgang jeg bruger - højtalerne virker i alle)

Jeg tro'de, at det bare var at sætte stik i output på md-afspilleren og
den anden ende i en af de to overskydende højtalerindgange og så
afspille, hvad jeg nu måtte lyste...af små lette musik-stykker.

Finder en af jer på at stille supplerende spørgsmål udi teknik, vil jeg
anmode om vejledning til at finde, hvad der måtte ønskes!

Winamp og realplayer er installeret.
vh ann-vibeke

(nu får jeg formentlig IGEN problemer med point-givningen - hvis flere
svarer og det viser sig, at jeg kan bruge lidt i hver løsningsforslag -
men jeg kan ikke dele dette spørgsmål i to)

http://www.kandu.dk/

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-05-02 19:50

On Sat, 18 May 2002 17:37:18 GMT, annvibeke <annvibeke.news@kandu.dk> enlightend everyone in dk.kultur.musik with:
>(nu får jeg formentlig IGEN problemer med point-givningen - hvis flere
>svarer og det viser sig, at jeg kan bruge lidt i hver løsningsforslag -
>men jeg kan ikke dele dette spørgsmål i to)

Der er ikke noget point system på usenet, så det med at give point bliver
lidt svært...

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Martin Helbo

Dato : 19-05-02 11:09

"annvibeke" <annvibeke.news@kandu.dk> wrote in message
> Er det teknisk muligt at overføre musik fra min aiwa-mdafspiller til min
> pc (win98)?

Det kan man sagtens, Du sætter et stik i MD'ens hovedtelefonudgang og
forbinder det andet stik til pc'ens lydkort, her skal det sidde i line-in.
Herefter skal du bruge et program til at optage med, windows har et standard
program af tvivlsom kvalitet, men på http://tucows.inet.tele.dk kan du finde
gratis programmer til dette formål.

Håber at du kunne bruge dette til noget!

/Martin Helbo

Fra : Troels

Dato : 19-05-02 12:13

> Håber at du kunne bruge dette til noget!

Så er der point til dk.kultur.musik igen

/TRoels

Fra : John K

Dato : 19-05-02 16:31

> Jeg kan se, at jeg har 3 indgange til højtalerne (det er lige fedt
> hvilken indgang jeg bruger - højtalerne virker i alle)

Hvis det er til højtalere, er det normalt udgange

> Jeg tro'de, at det bare var at sætte stik i output på md-afspilleren og
> den anden ende i en af de to overskydende højtalerindgange og så
> afspille, hvad jeg nu måtte lyste...af små lette musik-stykker.

Du skal bare forbinde "line out" fra MD til "line-in" på lydkortet.

Mvh

John K