Photoshop-bytte een farve med en anden
Fra : Zorilla

Dato : 18-05-02 13:18

Hej,

er der en eller anden photoshop ekspert som kan svare på om jeg kan ændre
een farve i et billede til en anden.
Eksempel, jeg har et billede med blå baggrund, denne blå farve vil jeg ændre
til sort. Kan jeg dette ?

Peter

Fra : Villy Erichsen

Dato : 18-05-02 14:06

Zorilla wrote:

> [...]
> een farve i et billede til en anden.
> Eksempel, jeg har et billede med blå baggrund, denne blå farve vil jeg ændre

Ja da, selvfølgelig kan du det.
Under menuen billede/justering/erstat farve.
Evt. selectiv farve.
Oversæt selv til Engelsk - hvis du bruger en sådan udgave.
God fornøjelse.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thøger Terp

Dato : 18-05-02 15:17

On 18/05/02 14:18, in article B90C132E.4C73%Zorilla@mac.com, "Zorilla"
<Zorilla@mac.com> wrote:

> [...]
> een farve i et billede til en anden.
> Eksempel, jeg har et billede med blå baggrund, denne blå farve vil jeg ændre

http://www.apple.com/creative/resources/ttphotoshop/611changecolor.html

Prøv den her

/Thøger

Fra : [5220] Maciek

Dato : 19-05-02 02:10

"Zorilla" <Zorilla@mac.com> wrote in message
> [...]
> een farve i et billede til en anden.
> Eksempel, jeg har et billede med blå baggrund, denne blå farve vil jeg

Eller også kan du bare bruge magic brush, men kun hvis baggrunden er rimelig
ensartet.

/maciek

Fra : [5220] Maciek

Dato : 19-05-02 23:39

> Eller også kan du bare bruge magic brush, men kun hvis baggrunden er
rimelig
^^^^^^^^^^
Der skulle have stået magic wand

/maciek

Fra : Zorilla

Dato : 19-05-02 18:00

> rimelig
> ^^^^^^^^^^
> Der skulle have stået magic wand
>
> /maciek

Har løst problemet. Tak for hjælpen.

Peter

Fra : [5220] Maciek

Dato : 20-05-02 06:07

Hvad brugte du så?
/maciek

Fra : Zorilla

Dato : 19-05-02 22:57

On 20/05/02 07:06, in article RzTF8.11927$4f4.517174@news000.worldonline.dk,
"[5220] Maciek @worldonline.dk>" <macfreak<fjern> wrote:

> Hvad brugte du så?
> /maciek

Thøger havde et link til en film med et photoshop tip. Lige præcis sådan
gjorde jeg.
Image -> adjustments -> Hue/Saturation
Markerede dernæst farveområdet, og vupti baggrunden ændret.
Det var noget lettere end jeg havde troet.

Peter