E-Mail
webnoob 5265
Slette e-mails på server
Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-05-02 20:15

   Hej alle.

Hvordan sletter man e-mails på server, uden at hente dem først?
Ole Sørensen

Ved direkte svar: Erstat x med o i efternavn.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-05-02 20:26

Ole Sørensen skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan sletter man e-mails på server, uden at hente dem først?

1. Brug din udbyders webmail interface.
2. Brug et mailprogram, der kan dette (fx. FoxMail)
3. Brug et 3. parts program (fx. Easy Notification eller Mailwasher)

--
Mvh.
LarsK

Fra : Lovegreen

Dato : 17-05-02 20:27

http://www.mailwasher.net/

Fra : woody

Dato : 18-05-02 21:21

On Fri, 17 May 2002 21:27:04 +0200, "Lovegreen" <lovegreenFJERN@it.dk>
wrote:

>http://www.mailwasher.net/

Den har jeg så hentet ned, men Agent er ikke nævnt som et af de
programmer den kan bruges til, jeg er i tvivl om hvordan jeg sætter
den op til Agent. ?? Nogen råd???

mvh Woody

Fra : woody

Dato : 18-05-02 22:00

On Sat, 18 May 2002 22:20:32 +0200, woody <patjens@adr.dk> wrote:

>Den har jeg så hentet ned, men Agent er ikke nævnt som et af de
>programmer den kan bruges til, jeg er i tvivl om hvordan jeg sætter
>den op til Agent. ?? Nogen råd???
Det var ikke noget problem da jeg først lod være med at tænke med det
der er højest når man plukker jordbær.

Nu kører MailWatch tilsyneladende som en drøm, jeg sku' slet ikke
skrive mnoget om Agent, den starter blot selv op i Agent, nuj hvor
dejligt.

Tak for et' venner mvh Woody

Fra : woody

Dato : 20-05-02 08:49

On Sat, 18 May 2002 23:00:12 +0200, woody <patjens@adr.dk> wrote:

>Nu kører MailWatch tilsyneladende som en drøm,

Men det iriterer mig at den går ind og henter ALLE mine gamle mails
ind fra serveren når jeg beder den om "Check Mail", kan det ikke
undgåes???

mvh Woody

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-05-02 11:14

Hej woody, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Men det iriterer mig at den går ind og henter ALLE mine gamle mails
> ind fra serveren når jeg beder den om "Check Mail", kan det ikke
> undgåes?

Er der ikke en eller anden indstilling i MailWatch [1], som bevirker,
at hentede mails samtidigt slettes fra serveren?

[1] Jeg formoder, det er den, du henter med. Jeg kender den ikke, men
den skulle da være mere end normal sær, hvis den ikke kan sættes til
at slette mails fra serveren, når de er hentet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : morten L

Dato : 17-05-02 22:26

"Ole Sørensen" <ole.sxrensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle.
>
> Hvordan sletter man e-mails på server, uden at hente dem først?
> --
> Med venlig hilsen
> Ole Sørensen

eller du kan telnet til din pop3 server.

morten

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-05-02 13:28

On Fri, 17 May 2002 23:26:28 +0200, "morten L" <kalkunen@mail.dk>
wrote:

>eller du kan telnet til din pop3 server.

Kunne jeg lokke et eksembel ud af dig?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-05-02 14:33

Ole Sørensen, du skrev:

> Kunne jeg lokke et eksembel ud af dig?

værtsnavn smtp.mail.dk
port 110

+OK InterMail POP3 server ready.
user en masse tal
+OK please send PASS command
pass nogen bogstaver
+OK xxxxxxxxxx is welcome here
list
+OK 2 messages
..
dele 2

--
Henrik

Fra : morten L

Dato : 18-05-02 15:11

"Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev i en meddelelse

> værtsnavn smtp.mail.dk
> port 110
>
> +OK InterMail POP3 server ready.
> user en masse tal
> +OK please send PASS command
> pass nogen bogstaver
> +OK xxxxxxxxxx is welcome here
> list
> +OK 2 messages
> .
> dele 2
>
> --
> Henrik

Og slut af med at skrive quit

Morten

Fra : morten L

Dato : 18-05-02 15:20

"Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
og hvis man f.eks. skriver retr 1 kan man se en masse om mail 1 afsender og
det hele.

morten

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-05-02 16:35

Således skrev "morten L" <kalkunen@mail.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sat, 18 May 2002 16:19:30 +0200:

>og hvis man f.eks. skriver retr 1 kan man se en masse om mail 1 afsender og
>det hele.
>
>morten

"top mailnummer linieantal" viser desuden det valgte linieantal af den
valgte mail

Knud
--
"My biscuits are burnin'!"
-- Yosemite Sam

Fra : Alexander Køpke

Dato : 20-05-02 10:26

"morten L" <kalkunen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole Sørensen" <ole.sxrensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> eller du kan telnet til din pop3 server.

Det skulle også være en "sikker" måde at hente mail på, om ikke lidt
besværlig indtil man vender sig til det.

Man får jo kun ascii-text på den måde, og virus skulle på den måde ikke
kunne komme over på ens computer 80)

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-05-02 22:36

On Fri, 17 May 2002 21:14:32 +0200, Ole Sørensen
<ole.sxrensen@adslhome.dk> wrote:

>   Hej alle.
>
>Hvordan sletter man e-mails på server, uden at hente dem først?

Tak til Lars og Lovegreen.
Ole Sørensen