En god film med afbrydelser
Fra : Per K

Dato : 17-05-02 17:25

Det håber jeg dælme ikke at TV2 begynder på når de viser film hvis de
virkelig
vil begynde at gøre det samme pjat som både TVD, TV3 og 3+ gør.
Så er der ikke meget spas i at se film på TV2 længere.
Forestil jer at de havde gjordt dette med SW filmene de lige har vist
(gyyys)

Venligst Per

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-02 17:27

"Per K" <persen1@NONOyahoo.dk> writes:

> Det håber jeg dælme ikke at TV2 begynder på når de viser film hvis de
> virkelig
> vil begynde at gøre det samme pjat som både TVD, TV3 og 3+ gør.

Det tror jeg godt, at du kan indstille dig på.

Og indenfor få år vil DR få lov til at gøre det samme, hvorefter vi i
fremskridtets navn har en lige så horribel TV-kultur i Danmark som i
USA.

Godt vi har Blockbuster
--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : Peter Juhl

Dato : 17-05-02 18:03

"Peter B. Juul" wrote...

> Og indenfor få år vil DR få lov til at gøre det samme, hvorefter vi i
> fremskridtets navn har en lige så horribel TV-kultur i Danmark som i
> USA.

Jubii ... HBO !

/Peter

Fra : Søren Blom

Dato : 17-05-02 18:26

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev

> Og indenfor få år vil DR få lov til at gøre det samme, hvorefter vi i
> fremskridtets navn har en lige så horribel TV-kultur i Danmark som i
> USA.

USA har sku da ingen tv-kultur, de har slet ingen kultur overhoved

Men hvad med at klap hesten og lad være med at tage sorgerne på forskud.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-02 19:08

"Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:

> USA har sku da ingen tv-kultur, de har slet ingen kultur overhoved
>
> Men hvad med at klap hesten og lad være med at tage sorgerne på forskud.

Når først beslutningerne er taget, så er det for sent at få dem
stoppet. Vi kan med sindsro forvente, at TV2 er smadret nu. Der er
ingen grund til ikke at råbe op, før det også går galt med DR. Når
først der er dannet præcedens...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-05-02 20:01

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stoppet. Vi kan med sindsro forvente, at TV2 er smadret nu. Der er
> ingen grund til ikke at råbe op, før det også går galt med DR. Når

Grumt er det. TV2 var nu ikke for god i forvejen - men nu går det da helt
galt. Men det er for sent at gøre noget - danskerne har ladet sig forføre
(som de lod sig forføre af Brixtofte (her skal naturligvis ikke nævnes noget
som helst om hvad Venstre officielt har betegnet som en "mønsterkommune")).
Selvom landets stupide befolkning skulle besinde sig, er det, som du jo så
ganske rigtigt skriver, for sent - alt er solgt før næste valg. Jeg tror jeg
flytter til Sverige - de har et par dejlige kanaler deroppe.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Søren Blom

Dato : 17-05-02 21:54

"Morten Wartou" <donteventryspammingme@lokum.nu> skrev

> Grumt er det. TV2 var nu ikke for god i forvejen - men nu går det da helt
> galt.

TAG JER DOG SAMMEN..................................

Hvis TV2 bliver solgt osv. så skal den danske lovgivning først laves om, før
programmerne på TV2 vil blive afbrudt af reklamer, for det må man ikke så
længe programmerne sende fra Danmark. Så enten skal lovgivningen laves om
eller TV2 skal sende fra England som det bliver gjort med TVDanmark, TV3
osv. hvilket jeg personligt ikke kommer til at ske.

Og nej, jeg syndes ikke at TV2 skal sælges hvis der er nogen som tro jeg er
for et salg.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-05-02 22:16

> [...]
> osv. hvilket jeg personligt ikke kommer til at ske.
> Og nej, jeg syndes ikke at TV2 skal sælges hvis der er nogen som tro jeg

Jamen, herregud. Vi har en højreekstremistisk regering som ønsker at lave
loven om (vores "kultur"-minister mener det må være godt) - og plong -
blokpolitik - er loven lavet om. Halleluja!

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-05-02 11:01

"Morten Wartou" <donteventryspammingme@lokum.nu> skrev i dk.kultur.film:

> Jamen, herregud. Vi har en højreekstremistisk regering som ønsker at lave
> loven om (vores "kultur"-minister mener det må være godt) - og plong -
> blokpolitik - er loven lavet om. Halleluja!

Jamen, herregud, I har allesammen overset, at en del af regeringens
medieudspil er, at lovgivningen nok laves om, men ikke på en sådan
måde, at det tillades TV 2 at afbryde udsendelserne med reklamer.
I hvert fald ifølge de artikler, jeg har læst.

Jeg har tænkt på, om ikke der er behov for lidt lobbyarbejde fra
gode folk som os i denne anledning. Dels for at sikre, at reklame-
afbrydelser ikke tillades på TV2, dels måske for at få politikerne
til at tilføje til lovgivningen, at dette også gælder for verbale såvel
som visuelle afbydelser af rulletekster. Er der nogen - fra film- såvel
som tv-gruppen - der vil være med på en fælles henvendelse til
f.eks. kulturministeren og kulturordførerne?

XFUT: dk.medier.tv.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peden

Dato : 18-05-02 00:07

> Og nej, jeg syndes ikke at TV2 skal sælges hvis der er nogen som tro jeg
er
> for et salg.
Har du boet under en sten de sidste par dage?
Det ovennævnte kommer til at ske, vores stærkt stærkt lidende kulturminister
(sådan så han ihvertfald ud) kom med en herlig prædiken om at privatisering
da ville give bedre tv. Da intervieweren så spurgte ham om ikka han hadede
at reklamer afbrød midt i det hele svarede han, "ja i høj grad", flot flot
Brian, bare gør som onkel Fogh siger, så skal du nok blive siddende.

mvh
Peter, som undskylder for de barske politiske overtoner

Fra : Per K

Dato : 18-05-02 11:01

> [...]
> osv. hvilket jeg personligt ikke kommer til at ske.
>
> Og nej, jeg syndes ikke at TV2 skal sælges hvis der er nogen som tro jeg

Det er netop det, lovgivningen er på nuværende tidspunkt igang med at blive
ændret. Så du ikke interviewet med vores dumme kulturminister ?
Det har den idiot sørget for, for så at alle tv kanaler kan vise reklamer
midt i
udsendelserne, og det er derfor at der var en lille skræmme kampagne
i TV2´s nyheder tidligere på ugen.
Men jeg ved godt hvilken minister der ikke bliver valgt ved næste
folketingsvalg
og det er kulturministeren. Han er vist færdig på den post næste gang.

Hr Kulturminister: Du har ødelagt den gode tv kultur her i landet.
Mange tak for den FUPAR du der har lavet.

Venligst Per

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 19-05-02 19:37

"Morten Wartou" <donteventryspammingme@lokum.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> flytter til Sverige - de har et par dejlige kanaler deroppe.

Ja blandt andet TV4 der afbryder en film i en halv timer for at vise nyheder
og reklamer. Se det er mishandling på det groveste. Hvis jeg skulle vælge et
land med god TV-kultur skulle det være Norge.

Fra : Peden

Dato : 18-05-02 00:08

> Godt vi har Blockbuster

Problemet er bare at "forced ads" på DVD er muligt som det er nu.
Tænk bare på den FBI skræm vi alle sammen skal glo på, selvom den kun har
betydning for de 270millioner der bor i USA. Hvorlænge tror du der går før
de begynder (for filmens skyld) at væve reklamer ind ?

mvh
Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-05-02 00:15

"Peden" <peden@anarki.dk> writes:

> [...]
> betydning for de 270millioner der bor i USA. Hvorlænge tror du der går før
> de begynder (for filmens skyld) at væve reklamer ind ?

Præcis så lang tid som der går, før jeg begynder at checke de
relevante hjemmesider for at undgå at købe reklamer.

Jeg tror salgstallene meget hurtigt vil lære distributørerne, at det
er en dårlig ide.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Peden

Dato : 18-05-02 01:36

> Jeg tror salgstallene meget hurtigt vil lære distributørerne, at det
> er en dårlig ide.
Problemet er bare at hvis de 5 store filmselskaber (eller måske lidt flere)
bliver enige om at der skal være reklamer, på samme måde som de er blevet
enige om priser. Jamen så hurra, så skal det nok komme.

mvh
Peter

Fra : Tenzel Kim

Dato : 18-05-02 11:43

Peden wrote:

> Problemet er bare at hvis de 5 store filmselskaber (eller måske lidt flere)
> bliver enige om at der skal være reklamer, på samme måde som de er blevet
> enige om priser. Jamen så hurra, så skal det nok komme.

Hvorefter de vil begynde at miste endnu flere penge til ulovlige
(reklamefri) kopier over internettet så jeg tror ikke ligefrem det vil
være en holdbar løsning for dem.

Tenz.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 18-05-02 18:05

"Peden" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er bare at "forced ads" på DVD er muligt som det er nu.
> Tænk bare på den FBI skræm vi alle sammen skal glo på, selvom den kun har
> betydning for de 270millioner der bor i USA.

Der er da ingen FBI skærm på DVD beregnet for det europæiske marked.
Derimod er der den tilsvarende smøre på et hav af forskellige europæiske
sprog,
ofte dog placeret EFTER filmen.

> Hvorlænge tror du der går før
> de begynder (for filmens skyld) at væve reklamer ind ?

For ikke at tale om at afbryde film i biografen med reklamer?

Fra : Tenzel Kim

Dato : 18-05-02 19:10

Peden wrote:

> Hvorlænge tror du der går før de begynder (for filmens skyld)

> at væve reklamer ind ?

Gør de ikke allerede det? De kalder dem godt nok "skjulte" men de plejer
da at være ganske nemme at få øje på

Tenz.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 18-05-02 12:05

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev:

> Hvorefter de vil begynde at miste endnu flere penge til ulovlige
> (reklamefri) kopier over internettet så jeg tror ikke ligefrem det
> vil være en holdbar løsning for dem.

Jeg er tror ikke, at du finder de største økonomiske genier i de
brancher. Se bare på musikbranchen, der fortsat er overbevist om, at
det er kopiering, der er den største årsag til det faldende musiksalg.

De fleste andre vil nok hurtigt indse, at det handler om, at en meget
stor del af det musik, der udbydes er opsamlingsalbum som der
naturligvis ikke er ret megen interesse i og prisstigningerne, der kom
som resultat af et faldende salg.

Jeg er bange for, at noget tilsvarende gør sig gældende i filmbranchen.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : izeqb

Dato : 20-05-02 15:06

On 17 May 2002 18:27:02 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

> [...]
>
>Og indenfor få år vil DR få lov til at gøre det samme, hvorefter vi i
>fremskridtets navn har en lige så horribel TV-kultur i Danmark som i

Hmmm...hvis DR begynder at vise reklamer, hvad så med licens, slipper
vi for den (tror at der er noget jeg er gået glip af?)

// Hjalte

Fra : EH

Dato : 18-05-02 01:17

"Per K" <persen1@NONOyahoo.dk> wrote in message news:<ac3aoo$1cu5$1@news.cybercity.dk>...
> Det håber jeg dælme ikke at TV2 begynder på ...

Det gør de sgu da allerede nu ... de kværner løs over rulleteksterne
fordi de mener at rulleteksterne ikke har noget med filmen at gøre.