Katten ælter
Fra : Lotte M

Dato : 17-05-02 13:10

Hej

Jeg er hmmm.. husholderske for Mimi, som jeg adopterede fra et
dødsbo for 2 år siden.

Mimi er meget kærlig og hun elsker at sove i arm. Især når vi skal
sove ælter hun (som når killinger dier). Bortset fra de første måneder
- hvor hun ikke værdigede mig et blik - har hun æltet, men for tiden
gør hun det mere end hun plejer. Hvorfor gør hun mon det?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 17-05-02 13:38

Hej
Er Mimi steriliseret? Hunkatte bliver ofte meget mere kælne lige før og
under deres løbetid.
Ellers er det måske bare fordi hun føler sig glad og helt tryg ved dig.
Hilsen Vibeke L

Fra : Lotte M

Dato : 17-05-02 23:51

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev :

> Er Mimi steriliseret?

Ja, hun var steriliseret da vi fik hende.

> Hunkatte bliver ofte meget mere kælne lige før og
> under deres løbetid.

Jeg har selv overvejet, om det skyldes hun måske skulle ha været i
løbetid nu, at hun ælter meget mere end normalt. På den anden side
synes jeg det er ulogisk, at Mimi (som jeg oplever æltningen) opfører
sig så killinge-agtigt, hvis forklaringen er hun hormonelt er på spring
til at blive mor. I øvrigt har hun ikke tidligere haft så udprægede
ælte-perioder.

Mimi er normalt meget kælen, ligesom hun fra tid til anden har fået
et ælte-flip, men hendes adfærd lige nu er ..... påfaldende kærlig og
ja, killinge-agtig.

> Ellers er det måske bare fordi hun føler sig glad og helt tryg ved dig.

Jeg er ikke i tvivl om Mimi er tryg ved mig - kæresten mener Mimi tror
jeg er hendes mor
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 18-05-02 02:18

Det gør min den ene også samtidig med at den sutter på sin ene forpote - en
rigtig dårlig vane.
Og nej, den blev ikke taget for tidelig fra moderen, jeg tror bare den
hygger sig med det når den ligger hos mig.

Gitte