Andet multimedie
bentjuul 3670
Ændre farvepalette på Gif billede
Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 17-05-02 13:26

Hej NG

Jeg har nogle gif-knapper, som jeg gerne vil ændre en af farverne i (fra gul
til blå) Når jeg åbner filen i Corel PhotoHouse viser paletten mange gule
nuancer og lidt enkelte andre klare farver.

Hvis jeg så vil lave et floodfill med en ny farve f.eks blå HEX 0066CC (RGB
00,102,204) så bliver den til en anden når jeg "fylder den i"...f.eks en
underlig grågrøn der ikke er magen til den jeg lige har valgt.

Er det fordi jeg fylder med den farve der har nr 0066CC fra gif-filens
palette ?

I så fald, hvordan kan man rette/udskifte farven i paletten i Gif-filen så
jeg kan få min (iøvrigt "web-sikre") farve i knapperne, eller nulstille
paletten til default 256 farver ?

Med venlig hilsen og tak for hjælpen

Steffen H.Schmidt

PS. hvis Corel ikke kan ændre på dette, er der så et shareware/freeware der
kan, jeg har prøvet at søge på tucows, og der er mange programmer, men ingen
der nævner lige det med palette.

Fra : Else-Marie Jeppesen

Dato : 17-05-02 13:34

vw83gti@hotmail.com skriver:
> [...]
>der
>kan, jeg har prøvet at søge på tucows, og der er mange programmer, men

I Paint Shop Pro kan du selv lave dine paletter. Kan man ikke det i Corel
Draw også?
Hilsen emj

Opdateret 12. maj
http://home1.stofanet.dk/emj/kirstine/kirstine.htm