Som nævnt allerede i denne tråd, så er der lovgivet på dette område.
Betaling for opkald til service 900-numrene opkræves jo af
Teleselskaberne, og en del af betalingen videregives derefter til
serviceudbyderen. Derfor er det vel ikke nødvendigt med et andet firma
til at administrere opkrævningen.
Reglerne står her:
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024750
Med et nummer i kategori II og IV kan du opkræve en højere minuttakst,
men dine kunder skal jo så sørge for at få lukket op før de kan ringe
til dig.
Numrene i katagori III - IV er nemlig spærret for alle der ikke selv har
bedt om at få lukket op.
Der er nogle firmaer som forsøger at udsende regninger baseret alene på
A-nummeroverførsel. Den fremgangsmåde er ikke særlig populær og giver
anledning til mange klager hos forbrugerstyrrelsen.
Se f.eks:
http://www.fs.dk/jura/loveregl/fkn/tbs.htm
/Klaus
"Kursist" <kursist@kursus.aabc.dk> skrev i en meddelelse
> "Hartmann" <Hartmann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:8k5F8.8685$HN.360751@news010.worldonline.dk...
> > Gå ind på
> >
www.tst.dk
> Det er korrekt, men er der er nogle firmaer der specialiserer sig i at
> administrere dette for erhverskunder. (med henblik på at lave større
> fakturaer end 2 kr. pr. minut (med henblik på telefonisk edb-support)