Creative GF 4 problemer
Fra : Bach

Dato : 16-05-02 22:24

Jeg har lige anskaffet mig et Creative 3D Blaster MX420 .. og .. nu
er den godt nok helt gal, eller ... dvs .. den var allerede gal før,
men nu er den da rigtig gal. Når jeg bruger 3D i feks spil, hakker det
og kører sløvt af h til .. aldrig har jeg oplevet noet så sløvt, men
når jeg kører 3Dmark2001 kører det hele fint og kortet ligger på en
over all score omkring de 70 fps ... men .. så snart jeg forsøger at
spille et spil der kræver 3d, så går det galt .. nogen der har et
forslag til havd der evt kan være galt?

Mvh

Bachy

PS:
Kortet sider i en Athlon 1800XP fra siemens, og kører udover det dette
ganske pænt :p

Fra : Óðin

Dato : 16-05-02 23:00

"Bach" <bachy@bachy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bachy
>
> PS:
> Kortet sider i en Athlon 1800XP fra siemens, og kører udover det dette

Lyder meget mærkeligt. Er det kun i OpenGL spil (RtcW Quake etc.) det
hakker, så tjeck om VSync og AntiAliasing er slået fra.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 17-05-02 11:10

VSync burde ikke have noget at sige med hans problem.
Hvis han kører 85 hz på skærmen fx. vil han ikke opleve hakken, hvis det er
VSync der sætter grænsen.

Med venlig hilsen
Claus Sørensen

Fra : Bach

Dato : 17-05-02 16:02

Okay .. jeg må vist hellere uddybe .. spillene hakker ikke som sådan
... de kører bare i slowmotion .. flydende .. hvis man ellers kan kalde
det flydende .. hehe .. men det sjove er, jeg har installeret XP på en
ny partion og installeret Nvidia's nyesre driver version
29etellerandet .. og vupti .. så kører det, men før dette havde jeg
version 28etellerandet fra Nvidia, og der virkede det ikke. Nu
forsøgte jeg så at installere de nye drivere på den gamle xp .. uden
held .. det foregår stadig i slowmotion ...

hjæææælp :p

// Bachy

Fra : Óðin

Dato : 17-05-02 21:27

"Claus Sørensen" <claussor@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> VSync burde ikke have noget at sige med hans problem.
> Hvis han kører 85 hz på skærmen fx. vil han ikke opleve hakken, hvis det
er
> VSync der sætter grænsen.

Du mener altså, at hvis man kører 85Hz, så kan VSync ikke forårsage hakken i
spillene ? Den må du længere ud på landet med.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 18-05-02 18:19

Hvorfor? Hvis Vsync sætter grænsen, kører vi i dette tilfælde 85 fps
konstant. Hvordan kan et spil hakke med 85 fps?

Det er nærmest omvendt. Hvis du fjerner VSync, og dit grafikkort så generer
300 fps og din skærm kører med 85 hz, så vil det i nogle tilfælde føles som
hakken eller andre ting (tearing hedder det vist på engelsk), da din skærm
kun viser de 85 billeder i sekundet. Dette er min egen oplevelse fra FPS
spil som Q3 og UT ihvertfald

Med venlig hilsen
Claus Sørensen