Fodboldslagsange
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-05-02 20:53

Er der nogen som kan fortælle hvornår disse fodboldslagsange er fra og til
hvilken anledning blev de skrevet ?

Rød hvide farver (Flemming Antony) Var det ikke til OL i Munchen i 1972 ?

Halli Halli Hallo (Johny Reymer) Hvad var anledningen?

Så er der lige et tillægsspørgsmål: Er sangen "Hej Hej i Mexico" m. Alis og
Rita ikke kommet i en anden udgave med en fodboldtekst. Det mener jeg at
kunne huske. Hvad hed den og i hvad var anledningen ?

Hilsen øhhh... dansktopexper... øhmnn hmm nej, hilsen Åge

Fra : Enzo

Dato : 16-05-02 21:46

> Halli Halli Hallo (Johny Reymer) Hvad var anledningen?

"Halli halli hallo, vi vinder i fra-ankrig..."
Er det ikke sådan den er? Eller er det mon Mexico? Gæt selv, præmien er en
forårsrulle fra Daloon.

Fra : Troels

Dato : 16-05-02 21:59

> "Halli halli hallo, vi vinder i fra-ankrig..."
> Er det ikke sådan den er? Eller er det mon Mexico? Gæt selv, præmien er en
> forårsrulle fra Daloon.

Når man ser Sunz's svar gætter jeg på Mexico.... hvor kan jeg hente min
forårsrulle??

/Troels

Fra : Sunz

Dato : 16-05-02 21:49

Åge Halldorsson skrev:

> Er der nogen som kan fortælle hvornår disse fodboldslagsange er fra og til
> hvilken anledning blev de skrevet ?
> Halli Halli Hallo (Johny Reymer) Hvad var anledningen?

SV: Johnny's sang Halli halli hallo, blev lavet i forbindelse med VM i
Mexico 1986!
De andre ved jeg ikke meget om!!!

-Sunz

Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-05-02 22:40

> [...]
> kunne huske. Hvad hed den og i hvad var anledningen ?
>

> Hilsen øhhh... dansktopexper... øhmnn hmm nej, hilsen Åge

den med de rød-hvide-farver var det ikke den med "som den lille grimme
ælling, blir vi rød og hvid på tælling ..." osv ... jeg mener den er fra em
1988

ras

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-05-02 05:03

rasmus carlsen <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce4274d$0$97321$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> den med de rød-hvide-farver var det ikke den med "som den lille grimme
> ælling, blir vi rød og hvid på tælling ..." osv ... jeg mener den er fra
> [...]
________

Er det ikke "Re-sep-ten" med Gunnar nu nu nu Gdu tænker på ?

Men for lige at komme tilbage til "Rød hvide farver" så tror jeg forresten
at den også er i en anden udgave hvor teksten blev lavet om, så den kunne
passe til alle fodboldbegivenheder. Kan det ikke passe ?

Skulle vi forresten ikke prøve at lave en liste over fodboldslagsangene. Jeg
prøver lige at lave en liste. Så kan i skive yderligere fodboldslagsange på
og i hvilken anledning de er lavet. Og evt. rette hvis der er forkerte
oplysninger. Der er jo også den helt nye med Sofie Lassen Kalke. Husker ikke
hvad den hedder. I kan jo skrive den på, så ser vi hvor lang listen bliver.

FODBOLDSLAGSANGE

Rød hvide farver (Flemming Antony) OL i Munchen 1972

Halli halli hallo (Johny Reymer) VM i Mexico 1986

Re-sep-ten (Gunnar Nu) Husker ikke hvornår

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 17-05-02 07:04

> [...]

> Rød hvide farver (Flemming Antony) OL i Munchen 1972
>
> Halli halli hallo (Johny Reymer) VM i Mexico 1986
>
> Re-sep-ten (Gunnar Nu) Husker ikke hvornår

Det kan jeg! Det var i '84. (Rygter vil vide, at det er TV2 der er
"backing-band" for Gunnar Nu). Den hed forresten "NU-rap"

Re-sepp-ten er vist nok med Landsholdet og Dodo. Men den er jeg ikke sikker
på.

Og nej, jeg skal ikke sidde og glo på fodbold hele sommeren!

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-05-02 11:49

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk>

> [...]
> "backing-band" for Gunnar Nu). Den hed forresten "NU-rap"
>
> Re-sepp-ten er vist nok med Landsholdet og Dodo. Men den er jeg ikke sikker

Ja, Gunnar Nu Hansen havde ingenting at gøre med Re-Sepp-Ten.
Re-Sepp-Tens tekst er skrevet af Jarl Friis Mikkelsen og fremført
af landsholdet med Frank Arnesen og Dodo som forsangere.
Og den er fra VM 1986. Og så er den jo den bedste danske
fodboldsang overhovedet... (Husker jeg ikke rigtigt, at det er
Frank Arnesen, der synger?)

> Og nej, jeg skal ikke sidde og glo på fodbold hele sommeren!

Nå, for søren. Skal du da til Korea og Japan og se det?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 17-05-02 15:22

> Nå, for søren. Skal du da til Korea og Japan og se det?

Næh´, jeg tror, jeg vil arbejde, sove, spise og måske se lidt sport... NFL
starter jo snart drafts og pre-season.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 18-05-02 08:29

On Fri, 17 May 2002 16:22:03 +0200, "Betina og Claus Ellegaard Skytte"
<bces@adslhome.dk> wrote:

>NFL
>starter jo snart drafts og pre-season.

Drafts er vidst et overstået kapitel. Men jeg glæder mig også til
NFL går i gang igen.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Lars B.

Dato : 17-05-02 21:41

In article <3ce49d4e$0$18598$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bces@adslhome.dk says...

> Det kan jeg! Det var i '84. (Rygter vil vide, at det er TV2 der er
> "backing-band" for Gunnar Nu). Den hed forresten "NU-rap"

Den hedder nu godt nok Rap Nu !
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Mette_S

Dato : 18-05-02 03:56

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Puhha den her er svær at quote på

(snakken om rød hvide farver)

Jeg tror at den Åge snakker om lyder nogenlunde sådan her :

Rød hvide farver
vi skal ud og slås
det er for Danmark
og dét er faktisk os

Vi kæmper for ....?
til tops med det gode gamle flag
HEY !!

Bare så'en lidt info, så vi ikke blander dodo ind i det

Med venlig hilsen

Mette_S

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-05-02 10:59

Mette_S <Mette_Sloth_Jespersen@FJERNhotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce5c25c$0$78791$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg tror at den Åge snakker om lyder nogenlunde sådan her :
>
> Rød hvide farver
> vi skal ud og slås
> det er for Danmark
> og dét er faktisk os
>
> Vi kæmper for ....?
> til tops med det gode gamle flag
> HEY !!
_______________

Ja, det er den og det var den danske slagsang til OL i Munchen. Den går
sådan her:

Rød hvide farver - vi skal ud og slås - det er jo Danamark - og det er
faktisk os.
Vi kæmper i Munchen for Danmarks sag - til top skal det gode gamle flag.
HEEEEYYYYYYYYYYYY! WARW

(og så er det jeg mener at Flemming Antony skiftede "vi kæmper i Munchen" ud
med en anden tekst så den kunne bruges i alle anledningerne ved fodbold. Men
hvis ingen ved noget om det og hvornår den kom og evt. har teksten, så lader
det til at vi inder ud af det. Jeg har forstået at Rød-hvide-farver er
kommet til ære og værdighed igen. Den skulle være i en nyindspilning på
Flemming Antonys nye cd og det må jo være i den neutrale udgave som ikke har
med Munchen at gøre, så dettt.)

REKLAME: Hov da. Sidder lige og hører Dansktoppen og nu tester de "Ønsk dig
en ting" fra cd-en. Nårh, det har sgu da ehentlig ikke noget med sagen at
gøre. Undskyld.

Hilsen Åge

Fra : Wertigo

Dato : 17-05-02 14:58

> [...]

> Rød hvide farver (Flemming Antony) OL i Munchen 1972
>
> Halli halli hallo (Johny Reymer) VM i Mexico 1986
>
> Re-sep-ten (Gunnar Nu) Husker ikke hvornår

Re-sepp-ten er fra VM i Mexico 1986 (som de andre også skriver)

Big Boys in Red and White (Big Fat Snake & landsholdet) - EM England 1996

Vi vil have sejren i land (? & landsholdet) - VM Frankrig1998

Bolden skal ind imellem stængerne.. (titel?) (Det brune punktum) - EM
Holland/Belgien 2000

Danmarks drenge (Søren Poppe, Sofie Lassen-Kahlke & landsholdet) - VM
Korea/Japan 2002

MvH Mikkel
P.S Den bedste VM-sang (udover Re-Sepp-Ten naturligvis) er den skotske Don't
Come Home Too Soon med Del Amitri fra VM 1998

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-05-02 09:48

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com>
> Vi vil have sejren i land (? & landsholdet) - VM Frankrig1998

Ja, hvem var det? Jeg kan heller ikke huske det.

> Bolden skal ind imellem stængerne.. (titel?) (Det brune punktum) - EM
> Holland/Belgien 2000

"All we need is love". - Og en smule held, skulle jeg hilse at sige.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 18-05-02 11:24

On 18 maj 2002 Peter Brandt Nielsen enriched usenet with:

> Ja, hvem var det? Jeg kan heller ikke huske det.

Dodo, ifølge
www.netby.dk/Vest/Ironistraede/54/vm86/musik.htm

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Vinder af Børglumkollegiets Trivial Pursuit-turnering 2002

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-05-02 21:15

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk>

> Dodo, ifølge
> www.netby.dk/Vest/Ironistraede/54/vm86/musik.htm

Nåh ja. Det havde jeg glemt. Og jeg har sikkert glemt det igen om
en uge. Den var vist ikke så god.

> Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
>
> Vinder af Børglumkollegiets Trivial Pursuit-turnering 2002

Hail the phoner!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-05-02 16:46

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce47fe0$0$78775$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Ihhh altså hvor i laver en frygtelig rod i det, hihi. Nu har jeg
sammenstillet listen. Tror vi så at det er ALLE danske fodboldslagsange der
er lavet. Skriv på hvis i kender flere.

FODBOLD-SLAGSANGE

Rød hvide farver (Flemming Antony) Fodbold-OL i Munchen 1972

Halli halli hallo (Johny Reymer) Fodbold-VM i Mexico 1986

Re-sep-ten (Frank Arnesen og Dodo and the Dodos) Foodbold-VM i Mexico 1986

Nu-Rap (Gunnar Nu og Tv 2) Fodbold-?? i ??????? 1984

Vi vil have sejren i land (??? og Landsholdet) Fodbold-VM i Frankrig 1998

Bolden skal ind mellem stængerne (Det brune punktum) Fodbold-EM i
Holland/Belgien 2000

Danmarks drenge (Sofie Lassen kalkhe, Søren Poppe og Landsholdet) Fodbold-VM
i Korea/Japan 2002

Rød hvide farver "Ny udgave" (Flemming antony) 2002
______________________

Øhhh er der ikke en som hedder "Vi er røde - vi er hvide" eller er det i en
af de nævnte sange at det bliver sunget ? - Der er altså stadig den der
alternative "Rød hvide farver" spom vist kom i 80-erne? med Flemming Antony.
Er der ingen som ved noget om den.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-05-02 21:13

> [...]
> Ihhh altså hvor i laver en frygtelig rod i det, hihi. Nu har jeg
> sammenstillet listen. Tror vi så at det er ALLE danske fodboldslagsange der

Nej, det tror jeg ikke, men jeg kan ikke lige komme på andre.
Ret så mange af dem er temmelig forglemmelige.

> Øhhh er der ikke en som hedder "Vi er røde - vi er hvide" eller er det i en
> af de nævnte sange at det bliver sunget ?

Ja, det er Re-Sepp-Ten.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-02 19:05

Her er en slagsang som vi glemte. Det er slagsangen fra VM i fodbold i 1998
"Hej VM- Her kommer vi". Der var åbenbart 2 slagsange til det VM. Jeg kyler
den ned på listen.
__________

> [...]

> Holland/Belgien 2000
>
> Rød hvide farver "Ny udgave" (Flemming antony) ´Fodbold-VM i Korea/Japan
2002

______________________

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-05-02 21:43

> Her er en slagsang som vi glemte. Det er slagsangen fra VM i
> fodbold i 1998 "Hej VM- Her kommer vi". Der var åbenbart 2
> slagsange til det VM. Jeg kyler den ned på listen.

Jamen det er fint, Åge - jeg fatter ikke hvordan vi indtil nu har
kunnet leve uden en sådan liste!

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : Lars H.

Dato : 21-05-02 22:37

On 21 May 2002 22:42:59 +0200, "Bjørn Løndahl" <usenet@4952_FJERN_.dk>
wrote:

>"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

>Jamen det er fint, Åge - jeg fatter ikke hvordan vi indtil nu har
>kunnet leve uden en sådan liste!

Det er da fint med en lille liste, omend den slet ikke er komplet.
Hvor er eks. Big Boys in Red and white fra 1996
Een for alle, alle for een med dodos fra 1988

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-02 06:12

Jamen det var jo meningen at du skulle skrive sangen på listen, så den
bliver komplet.
___________________

Lars H. <largo2@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bffleu00b9gac7d8dnvg0opefj2vnau1ab@4ax.com...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-02 06:12

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 22-05-02 10:30

> Det er da fint med en lille liste, omend den slet ikke er komplet.
> Hvor er eks. Big Boys in Red and white fra 1996
> Een for alle, alle for een med dodos fra 1988

Eller Monrad&Rislund's "Det er Danmark" ('84 eller '86)

Fra : Lars H.

Dato : 22-05-02 10:56

hov Een for alle var naturligvis med rocazino.
Jeg er kommet lidt sent ind i debatten, men så må du lige skrive den
på den liste, Åge :)

Fra : Troels

Dato : 22-05-02 10:57

Lavede Papkasse-show ikke også en engang?? Jeg har dog ingen ide om hvad den
hed....

/Troels

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-05-02 11:23

Troels wrote:

> Lavede Papkasse-show ikke også en engang?? Jeg har dog ingen ide om hvad den
> hed....

"Los mig hårdt i bollerne", mener jeg.

/David

Fra : OleK

Dato : 25-05-02 21:42

For et par års tid siden begyndte jeg for sjov at købe (mest danske)
fodboldplader, når jeg faldt over dem i min jagt på TV-2, Gnags, C.V.J.,
Malurt og Hug (ja - jeg ved godt, det er i en anden boldgade ).
Det er blevet til lidt over 100 indtil videre. Og jeg ved godt, der
eksisterer mange flere.
Men nu til sagen!
Jeg er lidt i tvivl og god skik i dette tilfælde.
Jeg er ved at lave en oversigt. Den fylder jo en del. Bør jeg poste den her
i denne streng, starte en ny streng eller smide en oversigt i
dk.binaer.musik eller dk.binaer.kultur?
Hvis nogen altså er interesseret.

Mvh
Ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-02 22:46

OleK <ole.kristiansen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ceff54c$0$78770$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Bør jeg poste den her
> i denne streng, starte en ny streng eller smide en oversigt i
> dk.binaer.musik eller dk.binaer.kultur?
> Hvis nogen altså er interesseret.
__________

Selvfølgelig skal du poste den her. Det er jo derfor jeg har startet denne
tråd. Det her er jo musik-nyhedsgruppen. Kom nu med den. Ved du forresten
noget "Rød-hvide farver med Flemming Antony. er den ikke godt nok lavet med
en alternativ tekst som passer rtil alle fodboldarangemeneter. Den blev jo
oprindeligt lavet til OL i Munchen. og det ser ud til at den er kommet i en
nyindspilning

Hilsen Åge

Fra : OleK

Dato : 25-05-02 23:26

Ja - den er lavet til Müchen -72.
Flemming Anthony (og Billed Bladet) fandt så i 1984 ud af, at den måtte
kunne sælges "bredere" - så de lavede 2 nye mere generelle udgaver. En til
Billed Bladets læsere (røde flexidisc) og en til almindelig udgivelse.
Men lad mig lige få lidt mere styr på, hvad jeg har.

Mvh
Ole

Fra : OleK

Dato : 02-06-02 17:03

Ok - jeg poster her. jeg var i tvivl, fordi jeg tror, listen fylder en del.
Vedlagt en liste over de fodboldPLADER, som jeg har skrabet sammen gennem de
sidste år. En del plader indeholder flere sange - men hver enkelt sang er
ikke med i opgørelsen.
Det er ikke allesammen SLAGsange - men bare sange, der handler om fodbold.
Nogle af de efter min mening allerbedste fodboldsange (Skousen/Ingemanns
"Fodbold" og Michael Falchs "Kære vorherre") er ikke med, fordi de ikke
findes på "rigtige" fodboldplader.

Skilletegnet i opgørelsen er ;. Og så skal oplysningerne for hver plade
læses sådan:

Kunstner ; Titel ; Medie ; Mærke og nummer ; Årstal; Anledning (hvis den
kendes)

1970 England Football Squad, The ; The World Beaters Sing The World Beaters
; lp ; PYE NSPL-18337 ; 1970 ; VM England 1970
Abrahamsen, Peter & Roxy Trioen ; Jeg er en roligan / Er det kærlighed ;
single ; Polydor 883813-7 ; 1986 ; VM Mexico 1986
Ager, Inge-Mai & Bent ; Guldfeber Heja Danmark EM 88... / High Chaportello
; single ; BAIM 13 ; 1988 ; EM Vesttyskland 1988 - kvalifikationen (Danmark
kom ikke med)
Alberte ; Ta' mig med til Mexico ; single ; Virgin 107501-100 ; 1985 ; VM
Mexico 1986
Ancker, Irving ; K.B. Cha cha cha / K.B. valsen ; single ; BJ 146 ; ? ;
Kjøbenhavns Boldklub
Anne-Karina og Nikolaj ; Sepp, Sepp, Pion-tæsk ; single ; Pladecompagniet
PCS 3203 ; 1988 ; EM Vesttyskland 1988 - kvalifikationen (Danmark kom ikke
med)
Antony, Flemming ; Dynamit for roligans ; mc ; Reca RMC 404030 ; 1986 ; VM
Mexico 1986
Antony, Flemming ; Mål ; lp ; Musikland MLP 5002 ; 1977 ; ? - det er ikke
hele lp'en der handler om fodbold
Antony, Flemming ; Olé vi er de bedste / Elkjær, Elkjær ; single ; Reca RS
2116 ; 1986 ; VM Mexico 1986
Antony, Flemming ; Rød/hvide farver ; flexisingle ; B.B. 1986 ; 1986 ; VM
Mexico 1986 - udgivet af Billedbladet
Antony, Flemming & danske fodboldspillere ; Rød-hvide farver '84 /
Hjerteknusere ; single ; Reca RS 2116 ; 1984 ; EM Frankrig 1984
Antony, Flemming & Walkie ; Vi er AB forever ; cds ; East Side SCD 1889 ;
1999 ; Akademisk Boldklub (AB)
Antony, Flemming / Tonny Aabo ; Rød-hvide farver / Rød-hvide vikinger ; mc ;
Reca RMC 2514 ; 1984 ; EM Frankrig 1984
Applejacks ; 10 rigtige ; lp ; RA Records RALP-6065 ; 1982 ; ? - det er ikke
alle numre på pladen, der handler om fodbold
Applejacks ; To nul / Gutterne ; single ; Vinyl Records VINYL 1 ; 1982 ; ?
Audio Media ; FC Copenhagen ; cds ; Storkophon DUCD030 ; 1992 ; FC København
Bendixen, Bo ; Mexico 86 / Vi er på vej medley ; single ; Harlekin HMS 1343
; 1986 ; VM Mexico 1986
Bo, Jytte ; Twist i Døllefjælde-Musse / Hallo, min dreng ; single ; Domino
DO 1041 ; ? ; Døllefjelde-Musse
Brøndby Support ; En klub i Danmark ; mc ; Uden nummer ; ? ; Brøndby IF
Carl-Petter & New Rocket ; Turet hele natten / Den om Tipper'n ; single ;
Triola TD560 ; 1982 ; ?
Collapsed Lung ; Eat my goal (Euro '96) ; cds ; London 850 801-2 ; 1996 ; EM
England 1996
Danmarks Olympiske Landshold ; Rød-hvide farver ; single ; Telefunken TST
77338 ; 1972 ; OL München 1972
Danskholdet ; Lets Fight ; single ; Skylight 78605 ; 1986 ; VM Mexico 1986
De danske roligans ; Det bare helt Thorkild ; Single ; Bluestudio BLUE 01 ;
? ; ?
Deedada ; Kikkelir for pi'r ; single ; Sonet T8556 ; 1986 ; VM Mexico 1986
Diskofil ; En for alle & Recepten ; cds ; Scandinavian Records 198 126-5 ;
1996 ; EM England 1996
Diverse ; 13 rigtige ; cd ; EMI-Medley EMI 8523332 ; 1996 ; EM England 1996
Diverse ; Allez!Ola!Olé! ; cd ; Colombia 491280 2 ; 1998 ; VM Frankrig
1998 - officiel cd
Diverse ; EM Hits ; cd ; CMC 44034-2 ; 1996 ; EM England 1996
Diverse ; England United ; cds ; EU 122 ; ? ; ? - promotionsingle
Diverse ; Ferry 'cross the Mersey ; single ; PWL 41 ; 1989 ; Medvirkende
bl.a. Poul McCartney samt Liverpools og Evertons fodboldhold - Støtteplade
for "The Hillsborough Disaster Fund"
Diverse ; Fifa 2000 The Album ; 2cd ; Virgin 7243 8-48589 0 2 ; 1999 ;
Spørgsmålet er, om den egentlig har noget med fodbold at gøre bortset fra
FIFA
Diverse ; Gloryland World Cup USA 94 ; cd ; Mercury 922 384-2 ; 1994 ; VM
USA 1994 - officiel CD
Diverse ; Hammerfede fodboldhits ; cd ; EMI 4956112 ; 1998 ; VM Frankrig
1998
Diverse ; HIF Simpelthen de bedste ... ; CD ; Popcorn POCD 014 ; 1996 ;
Hvidovre IF
Diverse ; Holland is good waardt! ; cd ; LB 10.001 ; 1996 ; EM England 1996
Diverse ; Mangel på ilt præsenterer - det er tanken der tæller ; cd ; O2 003
; 1997 ; AGF - cd med 13 slagsange
Diverse ; Mexico '86 - de danske slagsange ; lp ; Light Sound VMLP 86 ; 1986
; VM Mexico 1986
Diverse ; Olé olé olé - the soccer album ; cd ; Cabyon International
PCCY-00426 ; 1993 ; ?
Diverse ; Syng med danske roligans ; mc ; TEWA WM 86 ; 1986 ; VM Mexico 1986
Dodo & VM-Landsholdet ; Vi vil ha' sejren i land ; cds ; Rainbow Records UMD
85065 ; 1998 ; VM Frankrig 1998
Dodo og VM-landsholdet ; Vi vil ha' sejren i land ; cds ; Rainbow Records
PROMO UMD 0498 ; 1998 ; VM Frankrig 1998 - promotioncd
EM Holdet ; En for alle / RE-SEPP-TEN ; mc ; Polydor 887 593-4 ; 1988 ; EM
Vesttyskland 1988 - kvalifikationen (Danmark kom ikke med)
EM Holdet ; En for alle / RE-SEPP-TEN ; single ; Polydor 887 593-7 ; 1988 ;
EM Vesttyskland 1988 - kvalifikationen (Danmark kom ikke med)
E-type 'Campione 2000 ; The official Euro 2000 Anthem ; cds ; Universal
(uden nummer) ; 2000 ; EM Holalnd/Belgien 2000 - promotioncd
Everton Football Club ; All together now ; cds ; MDMC DEVCS3 ; 1995 ;
Officiel F.A. Cup finale CD
Falch, Michael ; AB sangen ; cds ; AB 01 ; 2000 ; Akademisk Boldklub (AB)
Frederiksberg Boldklub Dameholdet ; Girls just want to have fun ; cds ;
Eigen 051 CDS ; ? ; Frederiksberg Boldklub - promotioncd
Genesis ; Spot the Pigeon ; 12" ; Atlantic EP 1800 ; 1978 ; ?? - Nummeret
"Match of the day"
Glenmark/Eriksson/Strömstedt ; När vi gräver guld i USA ; cds ;
Warner4509-96291-2 ; 1994 ; VM USA 1994 - svensk slagsang
Gorm & The Rocking Roligans ; Verdens bedste roligan / På med vanten danmark
; cds ; Polydor 5767032 ; 1996 ; EM England 1996
Græsrødderne ; Græsrødderne ; mc ; Lyngby Boldklub - uden nummer ; 1989 ;
Lyngby Boldklub - Produceret af Brødrene Olsen for Lyngby Boldklub 1989
Gunnar Nu ; Rap nu / Vejen dertil ; single ; Replay RES 2000 ; 1984 ; EM
Frankrig 1984
Hall, Daryl and Sounds of Blackness ; Gloryland ; cds ; Mercury 858 756-2 ;
1994 ; VM USA 1994
Hall, Daryl and Sounds of Blacknesse ; Gloryland ; cds ; Mercury 858 757-2 ;
1994 ; VM USA 1994
Hampenberg ; Football-Football ; cds ; Polydor HAMPRO 1 ; 2000 ; EM
Holland/Belgien 2000 - promotioncd
Hansen ; Så' vi klar ; cds ; KICK Music KICKVMCD 98 ; 1998 ; VM Frankrig
1998
Hansen, Gunnar Nu ; Rap nu / Vejen dertil ; 12" ; Replay REMS 2000 ; 1984 ;
EM Frankrig 1984
Haugaard, jacob ; Hammer hammer fedt (vi vinder li'e om lidt) ; cds ; BMG
uden nummer ; 1998 ; VM Frankrig 1998 - promotioncd
Havana ; La copa de la vida ; cds ; Iceberg Records ICE COM DS1 ; 1998 ; VM
Frankrig 1998
Henriksen, Per med Grevelunds kvintet ; Fodbold-dansen / Landligger-Valsen ;
single ; Stella 7 AA 105 ; ? ; ? - Per Henriksen var landsholdsmålmand i
slutningen af 50'erne
Humleridderne ; Min mor er hooligan ; cds ; Scoop 661124 ; 2001 ; ?
Humleridderne ; Min mor er hooligan - promo ; cds ; Scoop Promo - uden
nummer ; 2001 ; ?
Højbjerg, Vibeke ; Skyd på mål, Jimmy-dreng ; single ; Telefunken TST 78484
; 1975 ; ? - sikkert ingen speciel anledning
Høng Centrets Dynamitkor ; Vi er roligans ; cds ; HC 000001 ; 1995 ; EM
England 1996
Ingmann, Jørgen ; Argentina / Le Reve ; single ; Polydor 2054 210 ; 1978 ;
VM Argentina 1978
Ingmann, Jørgen ; Tema fra VM i fodbold 1978 / Albatross ; single ; Starbox
SX1172 ; 1978 ; VM Argentina 1978
Joenback, Towe & Peter ; More than a game ; single ; Columbia LSP 982741 7 ;
1991 ; EM Sverige 1992 - the official song
Kate & Per ; Ta Me'xico / Knald eller fald ; Single ; DASK 2305 ; 1986 ; VM
Mexico 1986
Krabbe, Palle ; Den rød-hvide blues / Katrines blues ; single ; Euro music
SG6692 ; 1992 ; EM Sverige 1992
Landsholdet & Big Fat Snake ; Big boys in red and white ; cds ; EMI Medley
8681602 ; 1996 ; EM England 1996
Landsholdet & Det Brune Punktum ; All we need is love ; cds ; CMC 8884982 ;
2000 ; EM Holland/Belgien 2000 - Danmarks officielle em-sang
Lille Palle Andersen ; Er du på spanden / Hold på hatten, gamle Eifeltårn ;
single ; Tono T 4506 ; 1984 ; EM Frankrig 1984
Louisiana Jazzband ; Hyldest til fodboldheltene ; mc ; Toms Chokolade (uden
nummer) ; 1992 ; Hyldestsange til Europamestrene
Luka, Gry & Peter Schmeichel ; We can do it ; cds ; Polydor 5766612 ; 1996 ;
EM England 1996
M.A.T.C.H. ; Hot legs ; cds ; EB Hot CD 01 ; 1998 ; VM Frankrig 1998
M.A.T.C.H. ; Hot legs ; cds ; Tocano DK 26386 ; 1998 ; VM Frankrig 1998 -
promotioncd
Mader, Jørn ; Mexico ; single ; VM 86 ; 1986 ; VM Mexico 1986
Manchester United F.A. Cup Squad ; Move move move [The Red Tribe] ; cds ;
MANU CD1 ; 1996 ; Manchester United
Manchester United Football Squad ; Come on you reds ; cds ; Polygram MANU 2
; 19½94 ; Manchester United
Markoolio ; Mera mål ; cds ; Arcade 188-313-3 ; 2000 ; EM Holand/Belgien
2000
Mellervang ; Fodbold / Drømmen ; single ; Medley MdS 153 ; 1980 ; Indgår i
teaterstykket "Dannys Drrøm" - sikkert ingen aktuel anledning
Midnight Blues, The ; Rock'n Roligans ; cds ; TMBCDM1 ; 2001 ; Den
officielle danske roligan sang
Modspillerne ; Sange om idræt ; lp ; Demos 44 ; 1978 ; Idrætsdebat - flere
fodboldsange
Monrad & Rislund ; - det er Danmark ; single ; Medley MdS 388 ; 1988 ; EM
Vesttyskland 1988 (Danmark kvalificerede sig ikke)
Moonjam ; Salsa de Paris ; cds ; Replay BMG udn nummer ; 1998 ; VM Frankrig
1998 - promotioncd
Morricone, Ennio und sein Orchestet ; El Mundial / Officieller Marsch der
Fussball-Weltmeisterschaft '78 ; single ; RCA BB 6175 ; 1978 ; VM Argentina
1978
Musikbacillen ; Vi er på vej til Mexico / Hel're ud å fisk end på disk ;
single ; Black Label BL 202 ; 1985 ; VM Mexico 1986
Møller, Stig ; Nu får Brøndby mål ; cds ; Columbia 9718-3 ; 1997 ; Brøndby
IF
New Order ; world in motion / the B-side ; single ; Factory MCA Fac293-7 ;
1990 ; VM 1990
New Order ; world in motion / the B-side / no alla violenza mix / subbuteo
mix ; cds ; Factory Faccd 293 ; 1990 ; VM 1990
Nielsen, Anker ; Her kommer vi La France / Rød-hvide farver ; single ; TEWA
EM84 ; 1984 ; EM Frankrig 1984
Nielsen, Carl ; Carl Nielsen i Idrætsparken / Carl Nielsen udsat for 13
stemmer ; single ; Sonet T 8368 ; 1971 ; Satire - måske lige i kanten af
emnet
Nielsen, Harald ; Arrivederci / Bolden ruller ; single ; Philips 355 236 PF
; ? ; ?
Nordjysk Dynamit ; Mexico vi kommer / Der er et yndigt land ; single ;
Generation GR 8611 ; 1986 ; VM Mexico 1986
Nordsø Band, Mikkel ; Goal ; cds ; STUCD0009-40 ; ? ; ?
Olsen, Brdr. ; Fællessang i Parken / Rejse til solen ; single ; EMI 139584 7
; 1986 ; VM Mexico 1986 - sandsynligvis
Papa Bue ; På vej til Mexico / Der er et yndigt land ; single ; Storkofon
DUA 025 ; 1985 ; VM Mexico 1986
Papkasseshow ; Los mig hårdt i bollerne ; cds ; Medley EMI 8587042 ; 1998 ;
VM Frankrig 1998
Papkasseshow ; Så går vi til fodboldkamp ; cds ; Papkasseshow PAP 222-1 ;
2000 ; EM Holland/Belgien 2000
Pupil ; Op med flaget VM version / Dronningemyre ; cds ; LIDO CD18 ; 1998 ;
VM Frankrig 1998 - hvis den egentlig har noget med fodbold at gøre
Reimar, Johnny ; Halli Halli Hallo (vi vinder i Mexico) / Mexico ; single ;
Eldorado EL 1001 ; 1985 ; VM Mexico 1986
Rejseholdet ; Vi er på banen / B-siden ; mc ; Medley MdMC358 ; 1986 ; VM
Mexico 1986 (Rejseholdet: Caroline Henderson, Frede Nordbrink, Klaus
Kjellerup, Frank Arnesen)
Rejseholdet ; Vi er på banen / B-siden ; single ; Medley MdS358 ; 1986 ; VM
Mexico 1986 (Rejseholdet: Caroline Henderson, Frede Nordbrink, Klaus
Kjellerup, Frank Arnesen)
Rock'n'sport Orkestret ; AGF sangen for Fredensvang ; single ; Fox 717 ;
1987 ; AGF - B-siden med indgraverede autografer
Roligans børnene ; Rød-hvide farver ; mc ; JK Sound JK180 ; ? ; ??
Rose, San ; Argentine melody / Strung ; single ; MCA records MCA 369 ; 1978
; VM Argentina 1978
Savage Rose ; Stjerneskud / Aldrig mer' ; single ; DBU DBUS 100 ; 1989 ;
DBU's 100 års jubilæum
Schanze, Michael und die Fussball-Nationalmannschaft ; WM '82 Olé Espana ;
lp ; Ariola 204 450-580 ; 1982 ; VM Spanien 1982
Schwartz, Kim & Banditterne ; Herfølge Samba ; cds ; Fair Play Lilly 3 ;
1998 ; Herfølge Boldklub
Simply Red ; We're In This Together ; cds ; Eastwest 0630-15299-2 ; 1996 ;
EM England 1996
SOFA-gruppen ; Fodboldsangen / Solen står op ; single ; EMI 1394897 ; 1983 ;
EM Frankrig 1984
Sten og Backdoors ; Fodboldsangen '98 ; cds ; Dolphin DMCD 9813 ; 1998 ; VM
Frankrig 1998
Stewart, Rod ; Ola Ola / I'd walk a million miles for one of your goals ;
single ; Riva RIVA 15 ; 1978 ; VM 1978 (Skotsk slagsang)
Stjerneskud ; Fodbold fodbold / Fodbold fodbold Instrumental ; single ;
Laser Music LASER 109 ; 1986 ; VM Mexico 1986
Stjerneskud ; Mexico / Mexico (instrumental) ; single ; Laser Music LASER
106 ; 1986 ; VM Mexico 1986
Store drenge græder ikke ; Danmarks bedste uofficielle slagsang ; cds ;
Dandisc 96061212 ; 1996 ; EM England 1996 - måske
Stævnets orkester ; Til landskamp med Stævnets orkester 1. Halvleg ; single
; Tono EP 45172 ; ? ; ?
Sweet F.A ; Stand up ; cds ; Edel 0038785ERE ; 1998 ; ?
Takt med tiden ; Brøndby (Helt sikkert bedst i det danske land) / Vi er på
røven ; cds ; Flex Records LC542 ; 1997 ; Brøndby IF
Takt med tiden ; Brøndby (Helt sikkert bedst i det danske land) / Vi er på
røven ; cds ; Flex Records LC542 - version 1 uden omslag ; 1997 ; Brøndby IF
Toms Showband ; Halli halli hallo ; mc ; SM Productions 031285 ; 1985 ; VM
Mexico 1986
Vanløses Divisionshold ; Såd'n er en VIF'er ; single ; VIF 1921 ; 1976 ;
Vanløse Idræts Forening
VM Holdet ; Re-Sepp-Ten ; mc ; Replay REMC 4000 ; 1986 ; VM Mexico 1986
VM Holdet ; Re-Sepp-Ten ; single ; Replay RES 4000 ; 1986 ; VM Mexico 1986
VM-Holdet ; Re-Sepp-Ten / Drible Mix ; 12" ; Replay REMS 4000 ; 1984 ; EM
Frankrig 1984
Wolfgang, The ; Football olé / Stop smokin' ; single ; Sonet T-7294 ; 1982 ;
VM Spanien 1982
Østjydsk Musikforsyning ; Danmarks drenge ; single ; Testpres ; ? ; ?
(Testplade) - vist nok EM Frankrig

Hvis nogen kan bruge oversigten i excel, har jeg den liggende. Send blot en
mail.
Mvh
ole