Matrox 550 og Tv-out
Fra : Peter Fjelsten

Dato : 16-05-02 20:35

Hej,

Jeg har lige købt ovenstående og har endelig fået tv-out til at virke.

Kan jeg kun køre tv-out hvis hele skærmen er én viruel skærm? Jeg kan
ikke få det til at virke hvis jeg kører med 2 separate skærme (altså
hvor opløsning osv kan instilles separat).

Kan jeg bruge andre DVD-afspillere (gerne en med en "kø-funktion", så
jeg slipper for at skifte mellem diskene [har flere drev]) en den der
følger med og så stadig bruge "fuldskærms DVD"?

PFT.

--
<author> Peter Fjesten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>

Fra : Esben

Dato : 17-05-02 22:38

"Peter Fjelsten" <nospamtofjelsten@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke få det til at virke hvis jeg kører med 2 separate skærme (altså
> hvor opløsning osv kan instilles separat).

Hm, virker fint her på et G400.

> Kan jeg bruge andre DVD-afspillere (gerne en med en "kø-funktion", så
> jeg slipper for at skifte mellem diskene [har flere drev]) en den der
> følger med og så stadig bruge "fuldskærms DVD"?

Du kan bruge PowerDVD, det spiller alt, dvd, vcd, svcd, divx, mpg, avi etc,
men ikke real video og quicktime.

--
Esben

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 19-05-02 21:06

Esben wrote (Esben skrev):

> Hm, virker fint her på et G400.

OK. Jeg kan kun få tv-out til at virke på én virtuel skærm.

> Du kan bruge PowerDVD, det spiller alt, dvd, vcd, svcd, divx, mpg,
> avi etc, men ikke real video og quicktime.

Takker.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 18-05-02 11:57

"Peter Fjelsten" <nospamtofjelsten@adr.dk> wrote in message
> [...]
> ikke få det til at virke hvis jeg kører med 2 separate skærme (altså
> hvor opløsning osv kan instilles separat).

Med normal opsætning på nyeste driver under XP (har aldrig prøvet det der 9x
snask) skulle den automatisk skifte til fuldskærm DVD Max mode når du
afspiller en film, selv om du kører forskellige opløsninger etc. Du må give
os flere oplysninger (OS, driver version) hvis du vil have hjælp.

> Kan jeg bruge andre DVD-afspillere (gerne en med en "kø-funktion", så
> jeg slipper for at skifte mellem diskene [har flere drev]) en den der
> følger med og så stadig bruge "fuldskærms DVD"?

Det er ikke DVD afspilleren der før Matrox til at skifte till fullscreen -
det er Video overlay, så alle afspillere skulle gøre det. Mediaplayer gør
det også når du afspiller andre filmformater (og real player, men du må evt
pille lidt i settings på Matrox TV-out kortet for at få det til at virke
ordentligt).

/Lars

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 19-05-02 21:08

Lars Møllebjerg wrote (Lars Møllebjerg skrev):

> [...]
> Max mode når du afspiller en film, selv om du kører forskellige
> opløsninger etc. Du må give os flere oplysninger (OS, driver

K7-700, 256 MB, WinXP Prof, Matrox driver 5.72.21.0

Hmm. Det må jeg prøve.

Tak.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 19-05-02 21:51

> K7-700, 256 MB, WinXP Prof, Matrox driver 5.72.21.0
Seneste driver er 5.82.018 - prøv den! Du finder den på
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm

/Lars

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 20-05-02 11:00

> Seneste driver er 5.82.018 - prøv den! Du finder den på
> http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm

Hmm, jeg hentede den anden derfra for et par dage siden (selvom jeg kan
se den er fra feb 02).

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 20-05-02 19:13

Lars Møllebjerg wrote (Lars Møllebjerg skrev):

> Seneste driver er 5.82.018 - prøv den!

Installeret. eg synes stadig det er vanskeligt at skifte mellem tv-out
og en sekundær monitor. Hvordan gør I andre det, altså hvordan sætter I
systemet op sår det softwaremæssigt er let at skifte mellem en sekundær
monitor og tv-out?