Microstar GeForce4 4400 - kan man fjerne k~
Fra : Oleander

Dato : 15-05-02 21:54

Hej gruppe,

Jeg er blevet lidt lun på at skifte mit gl. Asus 7700 ud med subj.
Jeg er bare meget lidt glad for at have læst flere steder at det
larmer meget - faktisk syntes jeg at mit 7700 larmede for meget
hvilket resulterede i at jeg skiftede til en passiv zalman køler.

Tænkte at jeg kunne gøre det samme med MSI-kortet, men blev i tvivl
efter at have læst at AnandTech skriver at køleren er limet på?

Såe... Er det eller er det ikke muligt at tage blæseren af?

En anden (mindre væsentlig) ting. Mit gl. er et TiVo-kort men ret
ubrugeligt da det laver generende striber på billeder med bevægelse.
Hvordan er MSI-kortet - det er jo en philips-chip så det kunne nemt
være bedre...

--
¡Olé!
Husk at fjerne fjerndette osv..

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-05-02 23:04

Oleander <oleander@fjendette.mail.dk> wrote in

> [...]
> efter at have læst at AnandTech skriver at køleren er limet på?
>
> Såe... Er det eller er det ikke muligt at tage blæseren af?

Det er altid muligt at få den af - men spørgsmålet er om ikke den
bliver for varm ved at køre med passiv køler. Jeg vil absolut ikke
anbefale dig at gøre det med et 4600 eller 4400 kort idet de er
clocket rimelig hårdt - måske et 4200 kan klare det idet den kører med
noget lavere clocks (og derfor kan overclockes rimelig meget). Er der
nogen der har praktiske erfaringer med passiv køling af den nye Ti
serie?

Flemming

Fra : Joe Sandøe

Dato : 16-05-02 01:44

> [...]
> noget lavere clocks (og derfor kan overclockes rimelig meget). Er der
> nogen der har praktiske erfaringer med passiv køling af den nye Ti

Min erfaring er at Geforce 4 4400 udvikler en hel del mere varme end mit
Leatek Geforce 2 pro. Min kabinettemp steg betydeligt, da jeg afprøvede en
af mine venners nye Asus 4400.

VH Joe

Fra : Ole Vanman

Dato : 16-05-02 10:50

Torsda den 16 maj 2002 02:43:36 +0200, skrev "Joe Sandøe"
<joes@tv.dk>:

>Min erfaring er at Geforce 4 4400 udvikler en hel del mere varme end mit
>Leatek Geforce 2 pro. Min kabinettemp steg betydeligt, da jeg afprøvede en
>af mine venners nye Asus 4400.

Ok, ok! Jeg har fattet det! :)
Passiv kølig er udelukket!
Jeg vil stadig gerne vide om der er nogen med det pågældende kort som
har sat en anden blæser på? Det er meget muligt at det "altid er
muligt at få den af" - det har jeg også selv prøvet med et ET6000 som
havde pålimet køleprofil, men er den limet eller sidder den bare fast
med clips?

Hvis der er nogen der har skiftet køleren, hvad har i så skiftet til?
Jeg er helt indstillet på at skifte den, men vil godt lige høre andres
erfaringer.

Fra : Christian Catu

Dato : 16-05-02 15:46

"Ole Vanman" <ole.vanman@fjerndette.jur.ku.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis der er nogen der har skiftet køleren, hvad har i så skiftet til?
> Jeg er helt indstillet på at skifte den, men vil godt lige høre andres

Jeg har monteret en passiv Zalman køler på selvsamme kort. Den oprindelige
blæser er altså ikke limet fast. Jeg har monteret en Zalman slot køler med
80 mm blæser over grafikkortet og det kører perfekt

Fra : Oleander

Dato : 16-05-02 16:55

Torsdag den 16 maj 2002 16:45:53 +0200, skrev "Christian Catu"
<catu@NOSPAMworldwidenerds.dk>:

>Jeg har monteret en passiv Zalman køler på selvsamme kort. Den oprindelige
>blæser er altså ikke limet fast. Jeg har monteret en Zalman slot køler med
>80 mm blæser over grafikkortet og det kører perfekt

Woot!

Lige hvad jeg gerne ville høre! :)
Jeg bestiller også lige en ny zalman køler.
Har du limet din på eller sidder den med noget varmeledende tape og i
givet fald virker det skidt?

Fra : Christian Catu

Dato : 17-05-02 13:06

"Oleander" <oleander@fjerndette.mail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg bestiller også lige en ny zalman køler.
> Har du limet din på eller sidder den med noget varmeledende tape og i

Jeg brugte det to-komponent lim der fulgte med, men jeg vil lige holde øje
med den, for jeg har engang monteret Zalmans NB32 chipsætkøler med det
medflg. lim, og den faldt sgu af. Der er mange der anbefaler varmeledende
tape i stedet

Fra : Jens U. K.

Dato : 17-05-02 16:11

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote in message
[...]
> [...]
med
> 80 mm blæser over grafikkortet og det kører perfekt

Hvad er modelnummeret?

/Jens Ulrik

Fra : Christian Catu

Dato : 17-05-02 22:23

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message

> Hvad er modelnummeret?
>
> /Jens Ulrik

Den passive køler hedder ZMCU og koster kr. 240,- hos studiedata.dk og
mm-data.dk

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga2.htm

Slotkøleren hedder FB165 og koster kr. 100,- hos studiedata.dk og mm-data.dk
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga3.htm

Catu

Fra : Jens U. K.

Dato : 21-05-02 09:09

> [...]
>
> http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga2.htm
>
> Slotkøleren hedder FB165 og koster kr. 100,- hos studiedata.dk og

Tak, det var også dem jeg regnede med, men hvordan finder man ud af om de
f.eks. kan monteres på et Asus8440?
Hvordan finder man ud af om den køler nok (det er jo ikke så let at checke
temperaturen)?

/Jens Ulrik