Hvilket grafikkort til K7M ?
Fra : René Láadal

Dato : 30-11-00 06:38

Hej NG!

Jeg har et AsusK7M bundkort som trænger til et nyt grafikkort.

Jeg har set de fleste priser på Nvidia, Ati´s og 3dfx´s kort, og er
ikke i tvivl om at det bedste køb, prismæssigt, nok er et geforce2
MX.

Men nu forholder det sig sådan, at geforce og k7m bundkortet, ifølge
adskillige indlæg i diverse newsgropus ikke kan køre mere end 1xagp
speed.

Så mit spørgsmål er følgende: er der nogen som har et ati eller 3dfx
kort i et k7m som kører med 2xagp speed? Og hvis ja, kan det så betale
sig at anskaffe sig et sådant kort, fordi de er lidt dyrere og ikke
klarer sig lige så godt i diverse test på nettets hardware sider?

Eller sagt på en anden måde: er 2xagp speed det værd, dvs. at man får
et lidt dyrere og lille smule langsommere kort, men tilgengæld (måske)
til 2xagp speed?

På forhånd tak

René Láadal

Fra : Karsten Vinding

Dato : 30-11-00 08:29

"René Láadal" wrote:

> Jeg har et AsusK7M bundkort som trænger til et nyt grafikkort.

Det samme har jeg og det trænger også til noget nyt (både RAM og
GFX-kort).

> Jeg har set de fleste priser på Nvidia, Ati´s og 3dfx´s kort, og er
> ikke i tvivl om at det bedste køb, prismæssigt, nok er et geforce2
> MX.

I øjeblikket er det nok det mest fordelagtige køb.

> Men nu forholder det sig sådan, at geforce og k7m bundkortet, ifølge
> adskillige indlæg i diverse newsgropus ikke kan køre mere end 1xagp
> speed.

Det er for det meste korrekt. Nogle er dog heldige at det virker med
AGPx2, men hvis man har den seneste revision af AMD 751 chippen på sit
board skulle der være bedst chancer (jeg har selv den ældste officielle
rev.).

> [...]
> sig at anskaffe sig et sådant kort, fordi de er lidt dyrere og ikke
> klarer sig lige så godt i diverse test på nettets hardware sider?

Jeg tror ikke at der er problemer med 3DFX's kort ved AGPx2, da de ikke
udnytter AGP særlig meget. ATI ved jeg ikke med, men det er muligt at
der er problemer.

> Eller sagt på en anden måde: er 2xagp speed det værd, dvs. at man får
> et lidt dyrere og lille smule langsommere kort, men tilgengæld (måske)
> til 2xagp speed?

Personligt vil jeg, når jeg skal skifte, blæse på AGPx2, og købe mig et
GeForce 2 mx. Hvis jeg så er heldig at det vil virke er det fint, men
ellers går det nok endda, da man ikke mister _så_ meget performance ved
at undvære det.

I dagligt brug og med nuværende spil, tror jeg ikke det giver nogen
voldsomt mærkbar forskel.

--
Mvh, Karsten.

Tilmeld dig SETI@home (http://setiathome.ssl.berkeley.edu/).
Læs mere om projektet på deres hjemmeside eller på:
"http://www.vinding.adsl.dk/seti.htm"