Hej NG
Jeg har for 14 siden handlet med BJ. Trading og fik her en PC, hvor der var
monteret et defekt internt modem (Det tog mig flere time at finde ud af da
det var en helt ny PC.). Jeg kontaktede dem dagen efter og forklarede. "Send
os det defekte modem, så sender vi dig et nyt" Som sagt så gjort. Jeg har
IKKE haft problemer med dem.
Hvis du vil sikre dig imod, at modtage defekte varer til PC'ere, så få
firmaet til, at montere det. Det koster, men hvis ikke man har forstand på
det, kan det bedst betale sig. Køber man en reservedel til en bil, skal man
også have forstand på biler, for at kunne montere den korrekt (læs: uden at
gøre skade på reservedelen og bilen!).
Ovenstående hjælper dig nok ikke meget nu. Prøv at kontakte IBM og så køre
den der igennem, for det tyder på, at du har fået en "dead on arrival". IBM
slår gerne deres distributører oven i hovedet, for at bibeholde deres god
image (som jeg mener, at de har, men det er en anden diskussion).
Jeg har kørt en lignende sag om en Philips 19" skærm, hvor jeg kørt den
gennem Philips mod den modstridige butik. Det virkede!
Mvh
Allan P
"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message
news:g6oaeu0cipnhon79i58hm8p7l0pk2gskvr@4ax.com...
> On Thu, 16 May 2002 23:53:56 +0200, Lars Svoldgaard
> <locutusdk1@yahoo.com> wrote:
>
> >On Wed, 15 May 2002 20:54:15 +0200, Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:
> >
> >>jeg har lige fået 2 defekte ibm 60 gb HD retur - da de påstår
> >>skaden var sket ved forkert montering af ide kabel.
> >>fra B.J.Trading
http://www.bjtrading.dk/menu.asp
> >
> >Bestil en RMA fra IBM og send dem derned. Svjv. er der 3 års garanti
> >på IBMs IDE diske.
>
> jamen det gør jeg på mandag med den ene disk den anden køre jeg
> principilt igenem forbruger styrelsen ... en del tyder også at
> edb.priser wiber dem af fik den her email i går :
>
> "
> Hej Bo
>
> Jeg beklager meget den dårlige oplevelse med B.J. Trading.
>
> EDBpriser er formidler af kontakten mellem køber og sælger. Vi beder
> vores tilknyttede forhandlere, om at overholde en række skarpt
> formulerede regler, der alle primært har til formål, at beskytte
> forbrugeren i købeøjemed.
>
> Jeg kender endnu ikke til sagen og kan, på baggrund af din mail,
> derfor ikke tage forhandleren af vores service. Jeg vil dog meget
> gerne henvende mig til forhandleren og skarpt henstille til, at de
> overholder de etiske regler for online forretninger i .dk.
>
> Jeg håber du har forståelse for servicen og dens formål, og beklager
> på det dybeste for den dårlige behandling du modtager.
>
> Jeg vil gerne underrettes hvis der sker yderlige tiltag i sagen og
> håber du vil ulejlige dig med at holde mig opdateret."
>
> slut
>
> og efter som de åbenbart har flere sager i forbruger styrelsen for
> svindel ... så tror jeg ikke edb priser beholder dem på.
> når sagsafgørlserne eller evt sagforløbet er i gang.
>
> Mv
> Bo