Riva TNT2 vil bare ikke
Fra : Oliver Nielsen

Dato : 15-05-02 19:48

Jeg har et problem med mit Riva TNT2 M64 kort.Jeg har lige opdateret
BIOSen, formateret computeren og installeret WIN98 2.udg.

Der sker det at grafikkortet ikke vil vise opløsning højere end 640*480.
Det er det jeg kører lige nu og jeg har kun Graffikortet i. Så der
skulle ikke være nogen IRQ konflikter. Og jeg har også installeret det
medfølgende PRolink drivere fra 2001.

Den skal lige til at gå ind i windows, hvor der gir et milisekund kort
blåt blink i skærmen og derefter skifter til sort/mørke gråt farve.Og på
skærmens LCD display står der godt nok opløsning og
frekvensopdateringen. 800*600, 60 HZ.

Jeg har prøvet at skifte skærmdrivere til nogen andre, men uden held.

Kan det være kortet der er i stykker?

Mit bundkort: MS-5164

Fra : Lars Arberg

Dato : 15-05-02 20:38

Du er sikker på at windows ikke har fundet dit graffikkort 2 gange???

Lars