Re:: Riva TNT2 M64
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-02 19:22

"Oliver Nielsen" <stony1@e-mail.dk> skrev:
> Jeg har et problem med mit Riva TNT2 M64 kort.
> Jeg har lige opdateret BIOSen

Er du sikker på det er den korrekte BIOS?
Se evt. dette:

> Og jeg har også installeret det medfølgende PRolink
> drivere fra 2001.

Hvad med Nvidias drivere, virker de?
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

> Jeg har prøvet at skifte skærmdrivere til nogen andre,
> men uden held.

Hvad med ældre Nvidia drivere?
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm

> Kan det være kortet der er i stykker?

Det er da en mulighed!

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-02 19:23

Ups, glemte at skrive jeg svarer på denne:

Hvor jeg i denne besked fortæller svaret lander i denne
gruppe:

Venligst
Mikael

Fra : Oliver Nielsen

Dato : 15-05-02 19:54

Jeg er sikker på at jeg har opgraderet den rigtige BIOS til mit MS_5164
bundkort.

Den må være rigtig for jeg fandt den på www.msi.com.tw. Altså
producentens hjemmeside.

Jeg har også prøvet at hente nye drivere fra prolinks hjemmeside. Og de
hjælp heller ikke. Den vil kun køre 640*480.

Også kiggede jeg også under FAQ og læste at man skulle sætte "Assign IRQ
to VGA" i Biosen. Og det har jeg også gjort, men uden held.Virker stadig
ikke.

Og der stod også at man kunne opgradere videobiosen.Og så fik jeg også
prøvet det, men den siger "Supported EEprom not found".

Hvad skal jeg dog gøre. Grafikkortet er kun 2måneder gammelt.