phpwebsite & phpnuke & postnuke
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 14-05-02 23:56

Jeg har være i gang med at lave mit eget site iphp, og det tager f....
lang tid, og det er svært at få det til at se rigtig godt ud (respekt
for dem som virkelig kan). Jeg er dog faldet over forholdvis færdige
sites-content-management-systemer (se <subj>) og er efterhånden kommet
til den konklusion, at indhold må være vigtigere end egen kode, og hvis
man kan få 90% af ens ønsker opfyldt i de færdige systemer, er det værd
at overveje.

Jeg vil dog gerne have en kommentar fra dem bruger/kender de respektive
systemer/projekter. For mig virker det som om at phpwebsite stadig er
noget frisk, men at tempoet er højt. At phpnuke er den etablerede på
banen, men at der kan være sikkerhdsproblemer. Postnuke virker lidt
primitiv og lidt bagefter ???

Gode links til andre der har prøvet at give deres mening om <subj>
modtages gerne.

Btw. Jeg kører php på en Linux med Apache, og mit behov er primært et
lille site for venner og familie med en nyhedssektion, links og
billedgalleri. Øvrige nice-to-have elementer vil jeg selvfølgelig ikke
fornægte, specielt når det kommer let.

--
/Jørn

I will report any spam-mail - spam is illegal in Denmark
Use http://spamcop.net

Fra : Christian Joergensen

Dato : 15-05-02 06:46

On Wed, 15 May 2002 00:56:21 +0200, Jørn Hundebøll wrote:

> Jeg har være i gang med at lave mit eget site iphp, og det tager f....
> lang tid, og det er svært at få det til at se rigtig godt ud (respekt
> for dem som virkelig kan).

Se rigtigt ud? :)

> [...]

> noget frisk, men at tempoet er højt. At phpnuke er den etablerede på
> banen, men at der kan være sikkerhdsproblemer. Postnuke virker lidt

Jeg ville, hvis jeg blev tvunget til at vælge mellem de tre, nok vælge
den sidste: postnuke. Der har været en del debat om hvisse
sikkerhedsproblemer i phpnuke, hvilket blot blev ignoreret af
ophavsmanden, hvilket får mig til at tænke på hvor meget over 14 han er.

PHP website er stadig blot i beta, og udvikles stadig. Derfor; hvis du
vil have et godt, stabilt og solidt system, vil jeg råde dig til at vælge
postnuke.

Generelt er jeg imod disse scripts, da de for det meste giver en
ordentligt portion unødvendig kompleksitet.

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 15-05-02 08:00

On Wed, 15 May 2002 07:46:19 +0200
Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> wrote:

> [...]
> sikkerhedsproblemer i phpnuke, hvilket blot blev ignoreret af
> ophavsmanden, hvilket får mig til at tænke på hvor meget over 14 han

Sikkerheden er nok ogsa det som far mig til at fravalge phpnuke.

> PHP website er stadig blot i beta, og udvikles stadig. Derfor; hvis du
> vil have et godt, stabilt og solidt system, vil jeg råde dig til at
> vælge
> postnuke.

Point taken / nu skal jeg have installeret postnuke, da jeg allerede har
phpwebsite korende.

> Generelt er jeg imod disse scripts, da de for det meste giver en
> ordentligt portion unødvendig kompleksitet.

Det ekstra betyder ikke noget i min situation, da antallet af brugere er
_meget_ begranset.

Fra : Thomas G. Larsen

Dato : 19-05-02 14:51

Kig evt. på Nucleus eller Pivot....de er rimeligt simple

Fra : LarsE

Dato : 20-05-02 19:24

Jeg kan klart anbefale PostNuke fremfor både PHPNuke. For et stykke tid
siden skrev jeg an artikel om forskellen mellem de to systemer. Tag et kig

http://postnuke.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=29&mode
=thread&order=0&thold=0

Mvh,

Lars, PostNuke.dk (tidligere PHPNuke.dk)