Hvidløg
Fra : izeqb

Dato : 14-05-02 13:08

Hejsa.
Jeg er igang med noget der hedder www.Tibetkuren.dk, og selvom de
siger at den skulle være både smag- og lugtfri, men det er den ikke.

Hvad kan man spise eller gøre for at man ikke tager imod
hvidløgs-lugten?

Kuren fungerer på den måde at man drikker noget hvidløgs ekstrakt i
f.eks vand.

/ Hjalte

Fra : kamik

Dato : 15-05-02 11:27

"izeqb" skrev d. 14-05-02 13:08 dette indlæg :
> [...]
> hvidløgs-lugten?
>
> Kuren fungerer på den måde at man drikker noget hvidløgs ekstrakt i

Hej hjalte
det kan hjælpe at tygge noget persille (hvis du ellers kan lide den
smag) det skulle tage MEGET af lugten. Ellers har jeg hørt at man kan
købe nogle små "frisk mund" tabeletter, som kan tage hvidløgslugt, det
er ikke de almindelige som kan købes hos en hver kiosk, du skla nok i
matas eller på apoteket.

held og lykke med både kur og lugt
Mvh eva

http://www.kandu.dk/

Fra : Ultimativos

Dato : 15-05-02 19:13

kamik <kamik.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3GqE8.4034$4f4.250192@news000.worldonline.dk...

> [...]
> købe nogle små "frisk mund" tabeletter, som kan tage hvidløgslugt, det
> er ikke de almindelige som kan købes hos en hver kiosk, du skla nok i

Klorofyltabletter tager efter sigende lugten. (kan købes hos bl.a. Matas)
m.v.h.

Fra : MK

Dato : 15-05-02 22:29

Virker kuren ellers?
K.L

Fra : Arcana

Dato : 17-05-02 03:15

"MK" <mamsen@c.dk> skrev i en meddelelse

> Virker kuren ellers?

Sikkert ikke bedre end almindeligt hvidløg, som ovenikøbet er væsentlig
billigere. Desuden har denne "kur" intet andet end navnet til fælles med
Tibet.

Men hvidløg er skam glimrende...

arc@na

Fra : izeqb

Dato : 17-05-02 15:17

>Sikkert ikke bedre end almindeligt hvidløg, som ovenikøbet er væsentlig
>billigere. Desuden har denne "kur" intet andet end navnet til fælles med
>Tibet.
>
>Men hvidløg er skam glimrende...

Hej Arcana, er du også her
Jeg syntes det virker udemærket, men det lugter og smager af hvidløg,
det er et minus, et ret stort minus, he he...

Fra : HALLUM

Dato : 17-05-02 07:22

> Virker kuren ellers?
> K.L

Kuren som omtales virker - flere i min familie har
prøvet kuren og har haft rigtig godt af den.

Kuren renser godt ud i kroppen - virker jo næsten
helt homøopatisk - jeg går ud fra I også følger en
stigende mængde til indtagelse efter skema ?

Kuren skulle være faktisk være fra nogle Munke i Tibet.

mvh. Hallum

Fra : Arcana

Dato : 20-05-02 14:12

HALLUM wrote:

> Kuren skulle være faktisk være fra nogle Munke i Tibet.

Det er jo det der undrer mig - jeg er tibetansk buddhist, kender en smule
til tibetansk medicin, og kender personligt meget, meget dygtige ayurvediske
og tibetanske læger, bl.a. Tenga Rimpoche, Dr. Mana i Kathmandu og Bhuti
Losang her i Kbh., og jeg har aldrig hørt om sådan en "tibetansk" kur.

Men der er jo salg i "østens mystik", selv om "mystikken" i dette tilfælde
begrænser sig til en fantasifuld seddel, som er klistret på en flaske
hvidløgs-ekstrakt. Mundus vult decipitur.

Men hvidløg er skam glimrende til mange ting...

arc@na

Fra : HALLUM

Dato : 20-05-02 14:43

Hejsa !

> [...]
> og tibetanske læger, bl.a. Tenga Rimpoche, Dr. Mana i Kathmandu og Bhuti
> Losang her i Kbh., og jeg har aldrig hørt om sådan en "tibetansk" kur.

Næ - jeg ved heller ikke mere end det jeg har fået at vide om det - så
hvorfor lige Tibet og munke er blevet forbundet med kuren ? tja....

> Men der er jo salg i "østens mystik", selv om "mystikken" i dette tilfælde
> begrænser sig til en fantasifuld seddel, som er klistret på en flaske
> hvidløgs-ekstrakt. Mundus vult decipitur.

Jeg kender kuren fra en person i familien som har den i fotokopi som
opskrift på hvordan man selv laver kuren - jeg ved ikke hvor hun har den
fra - og kopien af fotokopien oplyser intet......

Jeg kan kun anbefale at lave kuren selv - sådan må det være
Og det er jo nemt nok...

> Men hvidløg er skam glimrende til mange ting...

Ja - den er rigtig god - og virker på mange ting.
Så pyt med det lugter
Det er alligevel de andre der har problemet efter
et par dage hvor man ikke kan lugte det mere *S*

mvh. Hallum

Fra : izeqb

Dato : 20-05-02 16:13

On Mon, 20 May 2002 15:42:52 +0200, "HALLUM" <ph@hallums.dk> wrote:

> [...]
>Så pyt med det lugter
>Det er alligevel de andre der har problemet efter
>et par dage hvor man ikke kan lugte det mere *S*

Måske man kunne få opskriften?

Fra : HALLUM

Dato : 20-05-02 16:56

> Måske man kunne få opskriften?

Naturligvis må du det - jeg skal dog lige have
fundet den frem - giv mig lige en dag eller to

mvh. Hallum

Fra : HALLUM

Dato : 23-05-02 16:38

Hej derude !

Her er så opskriften på den omtalte hvidløgskur.
Skemaet længere nede, kan være svært at forstå
her i text-mode - jeg har derfor lagt kuren ud på :
http://www.allux.esenet.dk/opskrift.html
Hvor I er velkommen til at printe den ud.

Jeg har skrevet opskriften direkte af fra det stykke
papir som jeg har - jeg er derfor ikke ansvarlig opskriften.

mvh. Hallum

==========================

HVIDLØGSKUR

Denne recept på et lægemiddel, der kurerer næsten alle sygdomme,
blev fundet i 1972, i et budistisk kloster mellem Tibets bjerge.

Tilberedelse :

350 gram pillet hvidløg presses i en træ eller marmor morter - må ikke
komme i forbindelse med metal) - kan også puttes i en plasticpose og
knuses ved at køre en kagerulle over nogle gange - puttes derefter i et
glas sammen med 0,25 liter almindelig neutral brændevin / snaps.

Glasset lukkes hermetisk og sættes i køleskab i 20 dage.

Efter disse 20 dage sies indholdet i en gaza-si og væsken
sættes i køleskabet i endnu 2 dage.

Herefter er lægemidlet klar til at indtages på følgende måde :

angivet i dråber blandet i lidt mælk eller vand, som
indtages før hvert måltid efter følgende skema

DAG MORGEN MIDDAG AFTEN
1 1 2 3
2 4 5 6
3 7 8 9
4 10 11 12
5 13 14 15
6 16 17 18
7 18 17 16
8 15 14 13
9 12 11 10
10 9 8 7
11 6 5 4
12 3 2 1
13 15 25 25
14 25 25 25

Man fortsætter således med at tage 25 dråber 3 gange dagligt, indtil der
ikke er mere af lægemidlet tilbage. Kuren må ikke gentages før efter 5 år !

Denne tillavede hvidløgsessens hjælper og kurerer følgende :

- renser organismen for fedt og befrier den for ophobede affaldsstoffer.
- forbedre stofskiftet og følgelig gør alle blodkar elastiske.
- formindsker kropsvægten til det normale
- opløser blodansamlinger
- kurerer mellemgulv
- kurerer syg hjertemuskulatur
- kurerer åreforkalkning
- kurerer Ischemi (blodtomhed, blodstandsning)
- kurerer bihulebetændelse
- kurerer forhøjet blodtryk
- kurerer Bronko Pulmonere sygdomme
- får hovedpine til helt at forsvinde
- kurerer blodpropper i hjernen
- kurerer ledegigt, ledsmerter og gigt
- kurerer mavebetændelse, mavesår og hemorider
- absorberer alle slags indre og udvendige svulster, alle se- og
høreforstyrrelser.

Hele organismen kommer sig !

(Opskriften kan også findes på : http://www.allux.esenet.dk/opskrift.html )

Fra : Arcana

Dato : 25-05-02 17:48

HALLUM wrote:

> Man fortsætter således med at tage 25 dråber 3 gange dagligt,
> indtil der ikke er mere af lægemidlet tilbage. Kuren må ikke
> gentages før efter 5 år !

Hvorfor ikke?

> Hele organismen kommer sig !

Hvad sker der så, hvis man spiser rå hvidløg hver dag?

arc@na

Fra : HALLUM

Dato : 28-05-02 23:24

> Hvad sker der så, hvis man spiser rå hvidløg hver dag?
> Med venlig hilsen
> arc@na

Hej igen - mærkeligt - jeg skrev et svar til dig for flere dage
siden - men det lader ikke til at være dukket op på min OE.
Så for en sikkerhedsskyld svare jeg dig lige én gang til *S*

Der skulle ikke ske noget ved at spise rå hvidløg hver dag -
jeg forventer du bruger det i almindelige mængder i forbindelse
med mad ?

Husk på - at den ekstrakt man drikker i hvidløgskuren - der er
det bestemte stoffer der er trukket ud og koncentreret - derfor
kan du ikke sammenligne med almindelige hvidløg - så spis
du blot videre og hop på kuren hvis det skulle have interesse

mvh. Hallum

PS) Kunne du se mit omtalte 1.svar i din news-liste ?

Fra : hannethorupkoudal

Dato : 15-08-03 23:24

"HALLUM" skrev d. 28-05-02 23:24 dette indlæg :

> [...]
>
> mvh. Hallum
>
> PS) Kunne du se mit omtalte 1.svar i din news-liste ?

Jeg har fået samme kur anbefalet til candidainfektion og ME/CFS
(myeloencephalitis/kronisk træthedssyndrom) og MCS (multiple chemical
sensitivity) og har i går fremstillet drikken. Det tog sin tid at pille
350 g hvidløg med fingrene, så om 14 dage går jeg i gang med kuren.
Indtil da spiser jeg Garcin hvidløgstabl. og holder en kost, hvor jeg er
forsigtig med gluten, gliadin, mælkeprotein og natskyggeplanter
(lægeanbefalet), og samtidig med meget lidt sukker og frugt. Jeg er
spændt på, om det har effekt og tager gerne lugten med.
Efter at have været syg i 17 år er hvidløgslugt en ligegyldig bagatel.
mvh. Hanne

http://www.kandu.dk/

Fra : arc@na

Dato : 16-08-03 02:01

"hannethorupkoudal" <hannethorupkoudal.news@kandu.dk> wrote in

> [...]

Er det mig, du skriver til? Jeg kan ikke se dit oprindelige indlæg.

> Jeg har fået samme kur anbefalet til candidainfektion og ME/CFS
> (myeloencephalitis/kronisk træthedssyndrom) og MCS (multiple chemical
> sensitivity) og har i går fremstillet drikken. Det tog sin tid at pille

Hvor har du fået stillet den diagnose? Hos en læge med speciale i
mikrobiologi og neurologi, eller hos en af de "alternative"?

arc@na

Fra : hannethorupkoudal

Dato : 17-08-03 09:50

"arc@na" skrev d. 16-08-03 02:01 dette indlæg :
> [...]
>
> Hvor har du fået stillet den diagnose? Hos en læge med speciale i
> mikrobiologi og neurologi, eller hos en af de "alternative"?

Det er ingen hemmelighed, hvordan jeg har fået diagnoserne. Diagnosen
ME/CFS er stillet af speciallæge i intern medicin og infektionsmedicin,
dr. med. Henrik Isager, Rosengårdscentret, Rød Gade 128, 1. 5220 Odense
SØ, som også arbejder i Kbh. i "Institut for Optimal Næring",
Teglgårdsstræde 4-8, 1452 Kbh. K. Nogle vil nok kalde ham alternativ,
men han har i mange år arbejdet på Odense Universitetshospital.

Man kan læse mere om ME/CFS på patientforeningens hjemmeside:
http://www.me-cfs.dk/

Diagnosen MCS er stillet på Rigshospitalets øre-næse-halsafdeling af
ovl. Søren Vesterhauge, som ikke er alternativ, fordi Hillerød Sygehus
arbejdsmedicinske klink henviste mig dertil, da de ikke selv vidste ret
meget om MCS. Miljøministeriets bekendtgørelse "Ny viden om duft- og
kemikalieoverfølsomhed" er meget god. Den er fra dec. 2002 og ligger
også på internettet på Her kommer 2 mail-adresser på "Ny viden om duft-
og kemikalieoverfølsomhed":

http://www.mst.dk/udgiv/nyviden/2003_3/07011406.htm

http://www.mst.dk/presse/13320000.htm

Når man prøver at komme ind på den, får man
http://www.mst.dk/default.asp?Sub=http://www.mst.dk/presse/13320000.htm

Miljøstyrelsens hjemmeside, siger klart, at "MCS udvikles hos
mennesker, der i forvejen er særligt følsomme over for udefra kommende
miljøpåvirkninger. Mange af de personer, der liger af MCS, kan
formodentlig
ikke helbredes".

Desuden har jeg IgA-mangel. Denne diagnose er stillet på Hillerøds
sygehus, med. afd. F, som henviste mig til fjernelse af
skjoldbruskkirtlen pga. forhøjet stofskifte på Rigshospitalet. Alle tre
diagnoser samt stofskifteproblemet er opstået nogle år efter
mononunukleose (Epstein Barr virus), som var meget hård ved mit
immunsystem, før dette var jeg fuldkommen rask og meget aktiv.

Hanne

http://www.kandu.dk/