Harry Potter DVD
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-05-02 08:31

Hej

Er der nogen der har været ude og købe Harry Potter på DVD? Jeg har
ingen DVD-afspiller, men hvis der er klippene med Rick Mayall som
Peeves, så tror jeg at vil anskaffe mig sådan en.

Så, er der Peeves med på DVD'en?

Hilsen Trine

http://usenet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-02 05:18

jeg sidder nettop med dvd'en og kan ikke finde fraklipen.
Er der nogle der ved hvor de er ??

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-05-02 06:48

complete instructions on reaching the deleted/extended scenes menu on the
Harry Potter DVD.

From disk 2:

1.. On the Opening screen select the owl (Diagon Alley), and press enter.
2.. Enter Diagon Alley by clicking in order:

left
up
up
enter
up
enter
up
enter
right
down
down
enter
down
enter

3.. Put the selector over the Gringotts key by entering
right
right
down
and press enter.

4.. Press right to hightlight the "Galleon, Sickle, and Knut" item and
click enter
5.. Click the menu button to go back to the main page for Diagon Alley
6.. Click right and down to highlight Olivanders and press enter
7.. Click right then click enter three times to get a wand that works, it
seems that the first two always fail and the third always works whatever is
selected.
8.. Click the menu button to go back to the main menu and down to
highlight the wand (Classrooms) and click enter
9.. Click the right button to select the cat (transfiguration) but do
*NOT* click enter, then click the down button to highlight the owls on the
torch, and click the up button to highlight the H on a Shield, and only now
click enter.
10.. Click right three times to highlight the Flute and click enter
11.. At the Keys, click
right up
up
right
to select the one in the middle, the only one that is completely within
the arch in the background, and click enter

12.. From the bottles click right twice to highlight the round one with
the yellow liquid and click enter
13.. Click the right button to highllight the red stone in the mirror and
click enter to get to the menu for the seven cut scenes

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-05-02 07:22

I betragtning af, at det er børn, der er helt syge med HP,
virker det ikke just brugervenligt. Men det er måske helt
med vilje?

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-05-02 07:53

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> skrev i en meddelelse
> I betragtning af, at det er børn, der er helt syge med HP,
> virker det ikke just brugervenligt. Men det er måske helt
> med vilje?

Jeg tror du har ret i at børn er glade for filmen, men sikkert ikke mere end
så mange voksne, og børnene vil sikkert gå efter filmen, og ikke ekstra
materialet omkring produktionen og fraklip osv.

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Wiseguy

Dato : 15-05-02 08:08

> Jeg tror du har ret i at børn er glade for filmen, men sikkert ikke mere end
> så mange voksne, og børnene vil sikkert gå efter filmen, og ikke ekstra
> materialet omkring produktionen og fraklip osv.

Ja så må man jo sige det er smart kun at lave en 2 disc udgave så alle skal give op til 300 for filmen.

mvh

Kostas
email@supertips.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-05-02 08:42

"Wiseguy" <no@way.com> skrev i en meddelelse

> Ja så må man jo sige det er smart kun at lave en 2 disc udgave så alle
skal give op til 300 for filmen.

Ja, men det samme jeg så det, kunne det ikke gå hurtigt nok med at få
bestilt hos Bensons Jeg mener, det må da kun være interessant for dem
med børn at købe den danske? man betaler jo 100 kr. bare for en
synkronisering!

Fra : Wiseguy

Dato : 15-05-02 08:56

> [...]
> bestilt hos Bensons Jeg mener, det må da kun være interessant for dem
> med børn at købe den danske? man betaler jo 100 kr. bare for en

Ja jeg skulle heller ikke nyde noget og bestilte min hos futureent.

mvh

Kostas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-05-02 09:31

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> bestilt hos Bensons Jeg mener, det må da kun være interessant for dem
> med børn at købe den danske? man betaler jo 100 kr. bare for en

Personligt vil jeg helst se synkroniserede film. Koster det 100
kr. ekstra, so be it.

Men der bliver da ikke solgt ret mange film, der ikke er
synkroniseret, gør der?

--
Peter B. Juul, o.-.o "EDB er noget lort!"
The RockBear. ((^))          -Asbjørn Højmark

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-05-02 10:43

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Personligt vil jeg helst se synkroniserede film.

Jaja, det er fand'me godt med dig, og hvis vi tror på den har du tre store
trekantede bygninger til salg billigt i Egypten!

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm
Nej heldigvis da, jeg priser mig lykkelig for at vi ikke bor i et land som
Tyskland eller Frankrig - damn det må være forfærdeligt!

Fra : Stefan Holm

Dato : 15-05-02 10:53

Således skrev "Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk>:

> Jaja, det er fand'me godt med dig, og hvis vi tror på den har du tre
> store trekantede bygninger til salg billigt i Egypten!

Foretrækker du virkelig dine film usynkroniserede? Er det ikke
forvirrende?

--
"Look! I added an emergency backup pocket!"

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-05-02 11:00

"Stefan Holm" <stefan@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Således skrev "Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk>:
>

> Foretrækker du virkelig dine film usynkroniserede? Er det ikke
> forvirrende?

I tager pis på mig? I vil sku da ikke påstå at i hellere vil have en dansk
synkronisering end den usynkroniserde originale engelske? det er jo fand'me
næsten ligeså tåbeligt som når de synkroniserer Monster's Inc. og Ice Age!

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-05-02 11:32

Jesper Winding wrote:
> [...]
> næsten ligeså tåbeligt som når de synkroniserer Monster's Inc. og Ice Age!

Jeg er ikke sikker, men jeg tror at de hentyder til at usynkroniseret
betyder en tidsmæssig uoverensstemmelse, f.eks. mellem lyd og billede,
mens en indtaling på f.eks. dansk, kaldes noget andet. Vist nok dubbing.
Anyway, der er tale om flueknepperi, for alle ved jo hvad du mener.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-05-02 11:44

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net> writes:

> Jeg er ikke sikker, men jeg tror at de hentyder til at usynkroniseret
> betyder en tidsmæssig uoverensstemmelse, f.eks. mellem lyd og billede,
> mens en indtaling på f.eks. dansk, kaldes noget andet. Vist nok dubbing.

Eller - på dansk - eftersynkronisering.

Hvis man har oplevet en DVD, hvor lyd og billede er forskudt en
brøkdel af et sekund, så ved man hvor vigtigt synkronisering er.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-05-02 08:17

Nu har der været en lang debat om synkronisering, men er der ikke en
der kan fortælle mig om der er klip med Peeves/Rik Mayall på DVD'en?

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 21-05-02 08:49

> Nu har der været en lang debat om synkronisering, men er der ikke en
> der kan fortælle mig om der er klip med Peeves/Rik Mayall på DVD'en?

Jeg har ikke set ham nogen steder, men har nok heller ikke været hele DVD'en
igennem. Men jeg tror det ikke.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-05-02 09:37

On Wed, 15 May 2002 07:48:29 +0200, "Jesper Winding"
<jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

>complete instructions on reaching the deleted/extended scenes menu on the
>Harry Potter DVD.

Hvor latterligt.

Er der en guide hvor man kan se hvordan man finder andre ting på DVD'en?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/