Linieskift i mail...
Fra : Mads Pedersen

Dato : 13-05-02 23:07

Kan simpelthen ikke forstå det!?

1. En bruger udfylder et TEXTAREA og indholdet smides i en mysql database
2. Teksten hentes ud af databasen igen

Hvis jeg echo'er teksten ud ser den fin ud, men hvis jeg sender den med
mail() kommer der to linieskift hver gang der skal være et.

Hvad skyldes det og hvordan slipper jeg af med det ekstra linieskift?

Tak,

// Mads

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 14-05-02 10:56

Mads Pedersen skrev:

> [...]
>
> Hvis jeg echo'er teksten ud ser den fin ud, men hvis jeg sender den
> med mail() kommer der to linieskift hver gang der skal være et.

På Unix-maskiner giver det nogle gange problemet at bruge \r\n som
linjeskift i mail() i stedet for bare at bruge \n - på trods af, at
RFC'erne siger, at man skal bruge \r\n i mails. Løsningen er altså at
erstatte \r\n med \n, hvis PHP'en kører på en Unix-maskine.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Mads Pedersen

Dato : 14-05-02 17:06

Tak, det var en variant over dette problem!

// Mads