Prisleje ved Balaton & Kørsel gennem Tjeki~
Fra : Lars Christensen

Dato : 13-05-02 19:28

Hvordan ligger priserne ved Balaton Søen på :

Campingpladserne (Er der nogen der kan anbefales frem for nogle andre og
omvendt)?
Restauranterne ?
Dagligvare ?

Priserne er vel steget en del efter murens fald, men er det stadigt
"billigt" (iforhold til f.eks. Italien) ?

& sidst men ikke mindst, hvordan er vejforholdene og evt. service på
tankstationerne mm. ?
Sagt på en anden måde, kan det betale sig at køre Gedser, Berlin, Prag,
Wien og Balaton fremfor Rødby, Nurnberg, Wien og Balaton. Den første tur
er selvfølgelig omkring 250 km kortere end den sidst nævnte, men er
vejforholdene iorden ?

/Lars

Fra : Karsten Skov

Dato : 13-05-02 20:43

Hej
Vi var ved Balaton sidste sommer, og priserne er meget rimelige. Vi var to
familer af sted i 10 dage, hvor vi overnattede i egen campingvogn. Det
kostede ca 8500 kr pr familie for hele ferien, inkl. benzin, vejafgift og en
overnatning undervejs på campingplads. Af de 8500 kr var de 2000 kr benzin
udgifter, og vi sparede ikke nogen steder, vi var "ude og spise" flere
aftener og børnene skulle selvfølgelig have masse af is samt diverse
badedyr. Vi kørte Sønderborg-Hamborg- Pasau- Wien- Balaton.

Håber det gav et indtryk af prislejet

hilsen
Karsten Skov

Fra : Lars Christensen

Dato : 15-05-02 16:18

Det
> [...]
> udgifter, og vi sparede ikke nogen steder, vi var "ude og spise" flere
> aftener og børnene skulle selvfølgelig have masse af is samt diverse

Det giver et fint billede. TAK for svaret

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-02 20:57

> [...]
> Wien og Balaton fremfor Rødby, Nurnberg, Wien og Balaton. Den første tur
> er selvfølgelig omkring 250 km kortere end den sidst nævnte, men er

Vejforholdene i Tjekiet er generelt gode, der er et træls stykke fra Dresden
op til grænsen, der kan være mange lastbiler på en temmelig dårlig vej.
Der er sjældent så mange køer på den østlige vej, men det er meget afhængigt
hvornår man kommer der.
Tankstationerne ved motorvejene er i order og priserne er lavere end i
Tyskland.
Motorvejsgebyr er ca. 45 Kr for en måned.

Hilsen Aksel

Fra : Karsten Kristensen

Dato : 15-05-02 14:35

"Lars Christensen" <lars@splitbus.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan ligger priserne ved Balaton Søen på :
>
> Campingpladserne (Er der nogen der kan anbefales frem for nogle andre og
> omvendt)?

Hej Lars klipper lige et citat ind fra mig selv, fra en anden post..

"Hvis i er i tvivl om hvor i skal bo, kan jeg anbefale en campingplads i en
lille by på sydspidsen af søen. Byen hedder vidst nok Kezthely (udtales
Ke-stai) og campingpladsen Sport Camping. Jeg var der for 3-4 år siden, og
dengang var det en by uden vildt mange turister, men stadigvæk med gode
faciliteter. Campingpladsen var ihvertfald meget billigere og bedre ned
tilsvarende i Balaton Füred, som de fleste danskere rejser til."

KK