Lille fregnede Louise - tekst
Fra : Rømer

Dato : 13-05-02 18:48

Er der en der vil sende mig et link til teksten til "Lille fregnede etc." -
evt. en side, hvor jeg kan høre melodi og tekst og selv afskrive den.

Med venlig hilsen,

Leo

Fra : Jette H

Dato : 13-05-02 21:29

"Rømer" <romer@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en der vil sende mig et link til teksten til "Lille fregnede
etc." -
> evt. en side, hvor jeg kan høre melodi og tekst og selv afskrive den.

Link kan jeg ikke give dig, men hvis du går på biblioteket skulle du kunne
finde både tekst og melodi. Hvis ikke dit lokale bibliotek har materialerne,
kan det bestilles til dig udefra. Teksten er bl.a. med i 'Imudico's
melodibog nr. 4'.

Mvh Jette

Fra : D. Peran

Dato : 13-05-02 21:38

> Link kan jeg ikke give dig, men hvis du går på biblioteket skulle du

Hvor er Åge? Det må han kunne svare på.

Fra : ole damgaard

Dato : 14-05-02 16:41

> [...]
etc." -
> evt. en side, hvor jeg kan høre melodi og tekst og selv afskrive den.

Her er teksten:

Jeg har mødt miss Frankrig,
jeg har set miss Chile.
Næsten alle verdens flotte misser har jeg mødt.
Billedskønne var de
og hvor de ku` smile.
Men de ja kom hjem igen, så mødte jeg en sjællands pige
og hun var det sødeste af alt, hvad der er sødt.

Lille fregnede Louise, fra Karise
blev miss Faxe nu i år.
Alle drenges hjerter slår,
når hun gennem byen går.
Lille Fregnede Louise fra Karise
er så blond som rugens strå,
og det dejligste som jeg i verden så-.
Hun skal ikke laves om og ha´ lagt teint
og dresseres til bikini manequin
som hun er er hun så livlig som en juni-kløvereng
Hun får aldrig diadem og hermelin
men hun synes osse selv hun er så fin
i sin nye lærredskjole der er blå som en lupin.

Lille Fregnede Loúise fra Karise
er så blond som rugens strå
og den dejligste som jeg i verden så.

mvh ole

Fra : Rømer

Dato : 15-05-02 08:26

Ole Damgaard <odg1@yahoo.com> skrev :

> Her er teksten:

Mange tak - det var smukt gjort!! ))

Leo

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 15-05-02 10:54

On Wed, 15 May 2002 09:25:52 +0200, "Rømer" <romer@esenet.dk> wrote:

Jeg har hørt om, at der også er en tysk og en svensk udgave af "lille
fregnede..."

er der nogen som ligger inde med den?

mvh
Kenneth

Fra : ole damgaard

Dato : 15-05-02 15:41

">
> Jeg har hørt om, at der også er en tysk og en svensk udgave af "lille
> fregnede..."
>
> er der nogen som ligger inde med den?
>
> mvh
> Kenneth

Kære Kenneth
Jo du kan tro den findes på Svensk - for den er svensk. Den er skrevet af
den svensker som nok har skrevet det meste af Åges yndlingsmusik - Thore
Skogman. I den sidste halvdel af 1900-tallet dominerede han
svensk-topscenen - ja man kan vel kalde ham"svenskernes thøger olesen". Han
lever dog endnu er stadig aktiv - skriver bl.a. børnebøger i en alder af et
par og halvfjerds.
Den hedder på svensk Frøken Fræken. I midten af 60érne var den svenske
udgave osse populær herhjemme med Hootenanny Singers.
Jeg ved den findes i en engelsk udgave hvor den hedderLittle Miss Freckles
Det skulle være mærkeligt om ikke osse den findes på tysk - for de tyske
schlagere lånte osse meget fra Sverige i 60´erne - men jeg kender ikke noget
til det.

Her er i hvert fald den svenske tekst:

Jag har sett miss Grekland,
jag har sett miss Kina.
Nästan alla världens
vackra missar har jag mött.
Och jag tyckte alla
sköna var och fina,
men när jag kom hem till Värmland,
mötte jag en Värmlandsjänta,
och hon var för mig
det allra sötaste bland sött.

Lilla söta fröken fräken,
ifrån Fryken,
blev miss Värmland nu i år.
Alla Värmlandspulsar slår,
när hon genom staden går.
Lilla söta fröken fräken,
ifrån fryken,
hon är blond som ängens råg.
Vackrast utav alla flickorna jag såg.

Hon ger bilden av det sköna Värmeland
och hon passar ej vid Medelhavets strand.
Hon med sjöarna och skogarna
vill vandra hand i hand.
Och som Karlsta´ sola skiner hon så glatt
och hon lockar oss till kärleksfulla skratt.
Hon är den som jag beundrar mest
och ni skall veta att: lilla söta fröken fräken

mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-02 19:25

ole damgaard <odg1@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EruE8.45$1x4.3200@news.get2net.dk...

> Jo du kan tro den findes på Svensk - for den er svensk. Den er skrevet af
> den svensker som nok har skrevet det meste af Åges (OG BEFOLKNINGENS)
yndlingsmusik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-02 18:02

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en