? om at køre med større hz på skærmen.
Fra : Madsen

Dato : 27-11-00 02:07

Hej,

Jeg sidder med en skærm som kommer med en advarsel hvis
man stiller opdateringsfrekvensen for højt og derfor må der jo
altså ligge en sikkerhed indbygget i skærmen, så jeg ikke kan
komme til at brænde den af på den konto.

Hvis manualen f.eks. siger 1600 X 1024 ved 85 hz. og jeg så
godt kan køre op på 95 hz. uden at skærmen slår fra, eller får
et ringere billede, - kan det så skade skærmen at køre med
den opdateringsfrekvens. ?

Jeg vil hellere køre med 95 hz. end 85, men ikke hvis skærmen
tager skade af det i længden, selvfølgelig.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 27-11-00 11:47

On Mon, 27 Nov 2000 02:07:07 +0100, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>den opdateringsfrekvens. ?
>
>Jeg vil hellere køre med 95 hz. end 85, men ikke hvis skærmen
>tager skade af det i længden, selvfølgelig.

Jeg ville nok ikke gøre det, 85hz burde da også være rigeligt.... Der
er jo heller ingen grund til at pine grafikkortets RAMDAC mere end
højst nødvendigt, vel

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den.

Fra : Madsen

Dato : 27-11-00 17:51

"Thomas A. Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> skrev:

> Jeg ville nok ikke gøre det, 85hz burde da også være rigeligt.... Der
> er jo heller ingen grund til at pine grafikkortets RAMDAC mere end
> højst nødvendigt, vel

Ja du har nu nok ret. Jeg bliver ved de 85 hz.

Tak for svaret :)

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : - DEVIL -

Dato : 28-11-00 20:52

Skærmen skal som hovedregel bare køre over 72 hz, så tager øjnene ikke skade
!!!!

....øøøh hvodan har hz indflydelse på grafikortets ramdac ???

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 28-11-00 23:40

On Tue, 28 Nov 2000 20:51:33 +0100, "- DEVIL -"
<2299121m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Skærmen skal som hovedregel bare køre over 72 hz, så tager øjnene ikke skade
>!!!!
>
>...øøøh hvodan har hz indflydelse på grafikortets ramdac ???
<snip>

Det er jo sådan set ligesom om det er RAMDAC'en der omsætter det
digitale signal til et analogt som skærmen kan forstå (DAC= Digital to
Analog Converter), lidt derfor. Jo flere Hz, jo flere gange skal det
gøres i sekundet (Refresh rate = gentegningshastighed = antal gange
skærmbilledet skal genoptegnes per sekund...).

Fra : mohr

Dato : 29-11-00 01:31

"- DEVIL -" <2299121m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Skærmen skal som hovedregel bare køre over 72 hz, så tager øjnene ikke
skade
> !!!!

øhhhh hvorfor er det så lige at TCO 99 certifikationen bl.a. kræver 85Hz??

/mohr

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 29-11-00 11:41

On Wed, 29 Nov 2000 01:30:31 +0100, "mohr" <mmohr@stofanet.dk> wrote:

>"- DEVIL -" <2299121m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
>skade
>
>øhhhh hvorfor er det så lige at TCO 99 certifikationen bl.a. kræver 85Hz??
>
>/mohr

Altså lige bortset fra at følsomme personer, som jeg selv, ser flimmer
ved alt under 85 Hz ?!? Men der er jo åbenbart nogen (=- DEVIL -...)
der ikke kan se flimmer no matter what

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 11:08

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 30-11-00 11:08

On Wed, 29 Nov 2000 18:37:36 +0100, "mohr" <mmohr@stofanet.dk> wrote:

>"Thomas A. Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> wrote

>Jeg ser også flimmer under 85Hz!!
>
>/mohr

Det skulle du også helst, det er tegn på at du har gode øjne