Maveproblemer
Fra : ingste

Dato : 13-05-02 11:36

Min hund, en lille minipuddel, har tynd mave. Den har ingen feber. Har nogen
et godt rad.

Mvh

Ingste

Fra : Louise Kragh

Dato : 13-05-02 12:12

Hejsa

For det første er det en ok ide lige at tænke over hvad den har fået at
spise, så evt. ting den ikke kan tåle kan undgås ellers ellers gi den
masser af vand, og gerne et par teboller eller andet hvidt brød, det plejer
at virke godt. Man kan også lige droppe godbidderne en dag eller to, og bare
lade den have sit fodder, så mavsen kan få lov at falde til ro.
Hvis hunden begynder at kaste op, eller det fortsætter mere end et par dage
ville jeg nok lige vende dyrelægen. Vi fik engang noget pulver man kunne
blande i hunden vand. som hjalp med at stabilisere maven.
mvh
louise

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-05-02 13:34

"ingste" <ingste@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min hund, en lille minipuddel, har tynd mave. Den har ingen feber.
Har nogen
> et godt rad.

Kan varmt tilslutte mig Louise Kraghs råd .. du kan evt. prøve at give
din hund HUSK i f.eks ymer eller et andet surmælksprodukt ... HUSK er
tarmregulerende og et godt middel ved måde forstoppelse og diarre ..
HUSK er et rent naturprodukt og i øvrigt også lanceret til dyr under
navnet psylivet .. men som sagt fortsætter det eller begynder hunden
at kaste op må du kontakte dyrlægen ... kogt vand og ris er også godt
til en dårlig hundemave ....

godbedringhils fra Ami, der kan oplyse at HUSK kan købes både hos
Matas og på apoteket ...

Fra : Doggy

Dato : 13-05-02 14:41

"ingste" <ingste@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min hund, en lille minipuddel, har tynd mave. Den har ingen feber. Har
> [...]

Hej Ingste

På apoteket kan du købe et præparat der hedder ZooLac propaste. Det er et
middel til regulering af tarmfloraen og skal gives hver 6-8. time indtil den
ønskede effekt er opnået.

Hvis hunden har fået akut diarre gives en større dosis første gang. Jeg har
brugt det flere gange med god virkning.

Ellers kan du holde den på skånekost et par dage, bestående af kogt lyst
kød- pasta og A 38 eller et lignende produkt.
Hvis hundens diarre står på i flere dage og den begynder at blive
dehydreret, skal du søge dyrlæge.

Hunde kan godt få diarre ind imellem uden at det betyder noget, men der kan
også ligge alvoligere ting bagved, så man må endelig ikke ignorere
symptomerne

Hilsen

Merete

Fra : Stine Frandsen

Dato : 13-05-02 19:31

Hej
Har du overvejet om den kan have orm ???
Få lavet en afføringsprøve hos dyrlægen som det første, det e rmit råd,
inden du begynder med alt muligt andet
Stine

ingste <ingste@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cdf9612$0$51192$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Lars

Dato : 13-05-02 21:16

Hejsa

Her i huset får vovse en fastedag først.
Derefter starter jeg op igen med en portion kogte ris.

Det første giver ro i maven og risene får gang i "systemet" igen på en
stille og rolig måde.

Denne kur virker stort set hver gang, men gør den ikke det, er det afsted
til dyrlægen med det samme.

Hilsen Lars

Fra : Holm

Dato : 13-05-02 21:58

> [...]
nyhedsmeddelelse:3cdf9612$0$51192$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Min hund, en lille minipuddel, har tynd mave. Den har ingen feber. Har

Hej Ingste..

Gode råd du allerede har fået.Jeg vil blot nævne at det er en god ide at
lade hunden faste en dag og tilsætte lidt sukker samt salt i dens drikke
vand...for det er vigtigt at den drikker!!!
Hos dyrlægen kan du købe en mild skånekost ca.16-19.00 kr pr dåse.
Eller du kan købe tabletter/pasta mod diarré samme sted.
hilsen Holm

Fra : John

Dato : 13-05-02 23:26

"ingste" <ingste@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min hund, en lille minipuddel, har tynd mave. Den har ingen feber. Har nogen
> [...]

Hej Ingste.

Prøv at give din hund noget A38 og kog evt. nogle
ris til den. Ris er godt til at holde på maveindholdet og
A38 er god til at stabilisere bla. mavesyren.

Har det ingen effekt, så kontakt dyrlægen.

Nethilsen
*:) - John.
www.nethundeguiden.dk
www.nethundeguiden.dk/cgi/webring/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-05-02 08:50

"ingste" <ingste@mail.dk> writes:

> Min hund, en lille minipuddel, har tynd mave. Den har ingen feber. Har nogen
> et godt rad.

Det kan jeg desværre ikke, men den er vel fohåbentlig blevet rask? Men
jeg har et råd til hvordan man måske kan undgå det en anden gang. Vi
har haft held med at give Alfred en skvæt tykmælk (eller hvad der nu
er på tilbud ved købmanden af samme slags) i aftensmaden. Alfred
elsker det og han har ikke haft dårlig mave siden. Det er noget med at
mælkesyrebakterier holder bakterierne i maven i orden. Han spiser
endda alt hvad vi skulle finde på at tilbyde ham og det han selv
finder i marken af særdeles ulækre ting, men dårlig mane får han nu
ikke.

Mvh Trine

http://usenet.dk