God/Free FTP client OSX
Fra : walther

Dato : 13-05-02 07:58

Hej,

Endnu et OSX-program spørgsmål.

Jeg har efterhånden prøvet en del ftp clienter til OSX og fælles for dem
alle er at de enten er elendige, eller koster penge.

Jeg har brug for en _meget_ simpel ftp client, til simpel fil flytning
(duh!). Det er ikke raketvidenskab, det må da findes.

Under OS9 brugte jeg en gammel (free) Fetch.

nogen bud?

tak,
walther

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-05-02 08:21

walther <walther_hansen@hotmail.com> writes:

> [...]
> (duh!). Det er ikke raketvidenskab, det må da findes.
>
> Under OS9 brugte jeg en gammel (free) Fetch.

Definer simpel.

Hvis du bare skal flytte filer og er ligeglad med at skulle skrive, så
åbn "Terminal.app" og skriv "ftp andenmaskine". Dette er en helt
standard ftp.

I gamle dage kunne man lave ftp-upload ved at hive filer over paa
Netscape Navigator efter at have aabnet med "ftp://user@maskin", men
det kan Mozilla vist ikke

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : walther

Dato : 13-05-02 09:20

> Definer simpel.
>
> Hvis du bare skal flytte filer og er ligeglad med at skulle skrive, så
> åbn "Terminal.app" og skriv "ftp andenmaskine". Dette er en helt
> standard ftp.

Det er også det jeg gør i øjeblikket (henter filer fra en Unix server),
men jeg kan ikke finde ud af at flytte hele mapper ?
Og så virker auto-completion samt arrow-up ikke, det driver mig en smule
vanvittig!

tak for svarene,
walther

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-05-02 10:32

walther <walther_hansen@hotmail.com> writes:

> Det er også det jeg gør i øjeblikket (henter filer fra en Unix server),
> men jeg kan ikke finde ud af at flytte hele mapper ?

Det kan den heller ikke, saa det kan jeg godt forstaa.

> Og så virker auto-completion samt arrow-up ikke, det driver mig en smule
> vanvittig!

Rolig nu. Tag et par piller og bid lidt i bordet, saa gaar det nok.

Spank den der staar for softwareinstallation paa Unixmaskinen til at
installere ssh, og benyt saa scp til at flytte filer frem og tilbage
med. Den har et "-r" flag.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : walther

Dato : 13-05-02 10:40

> Rolig nu. Tag et par piller og bid lidt i bordet, saa gaar det nok.

Puha, hvis jeg skulle snuppe en pille hver gang der noget ved
Unix/Linux/Gnome/Windows der driller, ville det se godt ud for medicinal
vare industrien! Så jeg holder mig til at bide i bordet...

> Spank den der staar for softwareinstallation paa Unixmaskinen til at
> installere ssh, og benyt saa scp til at flytte filer frem og tilbage
> med. Den har et "-r" flag.

Glimragende, jeg kigger på det.

Tak for hjælpen,
walther

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-05-02 08:23

In article <walther_hansen-1FF8FF.08575713052002@sunsite.dk>,
walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Jeg har brug for en _meget_ simpel ftp client, til simpel fil flytning
> (duh!). Det er ikke raketvidenskab, det må da findes.
>
> Under OS9 brugte jeg en gammel (free) Fetch.

RbrowserLite (freeware: kun til ftp, ikke ssh som i den fulde version)
fetch (som nu en gang er shareware)
interarchie (også shareware)
komandoliniprogrammet ftp (del af Apples installtion)
gftp er også et udemærket bud, men kræver at XDarwin er installeret.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-05-02 13:18

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> RbrowserLite (freeware: kun til ftp, ikke ssh som i den fulde version)

Jeg er selv ved at afprøve RbrowserLite, som jeg opdagede via
Versiontracker.

I flere anmeldelser hos Versiontracker samlignes den med Fetch, men med
den konklusion, at Rbrowser virker mere moderne, hvilket jeg vil sige er
rigtigt. Det er ret flot OS X' agtigt. Om den så er lige så stabil og
anvendelig som Fetch ved jeg endnu ikke.

Men det bedste er nu at den er gratis - "you can't beat the price!".

Martin

Fra : BassBalls

Dato : 13-05-02 19:22

In article <5kpnba.er4.ln@g4.reippuert.dk>,
> [...]

> komandoliniprogrammet ftp (del af Apples installtion)
> gftp er også et udemærket bud, men kræver at XDarwin er installeret.

med xdarwin er den mest simple løsning efter min mening at installere
'mc' så får man jo også oven i hatten det bedste filhåndteringsværktøj
(man behøver ikke starte xdarwin op kører fint fra terminal.app)

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-05-02 17:37

On 13.5.2002 8:57, in article
> [...]

> (duh!). Det er ikke raketvidenskab, det må da findes.
>
> Under OS9 brugte jeg en gammel (free) Fetch.

osXigen. Den er fantastisk. Cocoa.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 13-05-02 18:28

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Under OS9 brugte jeg en gammel (free) Fetch.

Erhhh Fetch findes også i en carbon udgave, kig på din iDisk.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : walther

Dato : 14-05-02 09:32

rBrowserLite var hvad jeg skulle bruge.

installation, drag ét element til apllicatin mappen.

log på FTP serveren.

træk en mappe ud på skrivebordet.

hvor svært kan det være....

tak,