Aby'er i Maribo
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 12-05-02 20:35

Hej.
Jeg har lige været på udstilling i Maribo (som tilskuer altså) og havde en
betagende oplevelse, jeg altså lige må fortælle om:
På gulvet i et hjørne af hallen sad 3-4 aby-ejere med deres katte og ventede
på at skulle for dommeren. Det er første gang jeg har set abyssiniere
"live" - det er jo nogle fantastisk smukke, meget små og vævre katte. Men
det, der virkelig betog mig, var at ejerne overhovedet ikke behøvede at
holde på kattene! De sad på ejerens bryst eller legede mellem ejerens ben -
fuldstændig upåvirkede af at være et fremmed sted, og helt uden ideer om at
ville løbe væk. Jeg er imponeret!!!
Hvis ikke det var fordi jeg ved, at deres temperament ikke stemmer overens
med mit, så skulle jeg godt nok have sådan en.

Tak for oplevelsen.
K.h. Else.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-05-02 20:41

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> wrote in message

> Hvis ikke det var fordi jeg ved, at deres temperament ikke stemmer overens
> med mit, så skulle jeg godt nok have sådan en.

må jeg lige spørge om noget??

hvorfor tror du ikke deres temperament ville pase til dit???

nu har jeg ikke en aby men en somali ( samme kat... bare langhåret) og jeg
kunne ikke forestille mig livet uden hende)
samtidig har jeg også en perser... helt andet temperament men absolut lige s
dejlig
det samme for vores huskat.....

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-05-02 21:27

Hej Sabine

Jeg kender flere, der ikke kan holde aby/som'ens impulsive adfærd ud. Men
heldigvis er der en kat for enhver smag.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 13-05-02 22:11

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> må jeg lige spørge om noget??
>
> hvorfor tror du ikke deres temperament ville pase til dit???

Jamen det er fordi jeg tror jeg vil have det bedst med en mere rolig kat,
uden at den dog skal være helt flegmatisk. Jeg har forsøgt at sætte mig godt
ind i racernes særpræg, så jeg kan få det, der er bedst for mig. Og det tror
jeg, at jeg har fundet i skovkattene, hvor både temperament og udseende
passer mig godt.
At alle katte så alligevel er helt deres egne, er jo netop charmen ved dem.
Mine to nye katte lader i hvert fald til at blive meget forskellige, selv om
de er kuldsøstre (hvis I har set Lars Dahls nye billeder, så er det Aurora
og Emily der er mine - ja det er det selvfølgelig også, hvis I ikke har set
dem *GG* )

Men jeg synes altså stadig, at aby'er er enormt charmerende - jeg tror bare,
jeg ville finde det for anstrengende at bo sammen med dem. *S*

K.h. Else.

Fra : Helle Andersen

Dato : 13-05-02 22:39

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tror
> jeg, at jeg har fundet i skovkattene, hvor både temperament og udseende

Det er rigtig klogt af dig, at du har sat dig så godt ind i racernes
særpræg og du har da ganske ret. Jeg gør meget ud af at fortælle
folk, at aby'en altså ikke er en kat for alle og bestemt ikke en
"begynder-kat".

> Men jeg synes altså stadig, at aby'er er enormt charmerende - jeg tror
bare,
> jeg ville finde det for anstrengende at bo sammen med dem. *S*

He he..... Det gør vi andre også til tider Hunkattene er dog
væsentlig mere "nedtonede" end hankattene, som ofte er langt mere
"yderligtgående" i deres adfærd - både det dejlige og det lidt mere
besværlige.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-05-02 15:22

> [...]
tror
> jeg, at jeg har fundet i skovkattene, hvor både temperament og udseende

dejligt at du er så opmærksom på det*S*

> [...]
> og Emily der er mine - ja det er det selvfølgelig også, hvis I ikke har

jeg kan næsten forstå på det hele du glæder dig*G* men jeg har desværre ikke
set dem

> Men jeg synes altså stadig, at aby'er er enormt charmerende - jeg tror
bare,
> jeg ville finde det for anstrengende at bo sammen med dem. *S*

det er vist meget forskelligt.... rent faktisk hvis jeg sådan tænker over
det så synes jeg linda, vores perser, er mere påtrængende end rasmine, vores
somali...... nok fordi rasmine er dynemissen der bare smider sig og skal
kæle men ikke har tid til at ligge stille alt for længe.. hvor linda kommer
helt op i ansigtet og vækker os med sine laaaange kildrende hår i ansigtet
når hun skal have opmærksomhed*G*

jeg elsker dog begge misserne*G* og ville ikke bytte nogen af dem for
noget.... måske er jeg bare lidt "ligeglad" med tempramentet og mere
interesseret i missen???

Fra : Lars Dahl

Dato : 14-05-02 16:05

> [...]
Aurora
> set
>
> jeg kan næsten forstå på det hele du glæder dig*G* men jeg har desværre
Hej Sabina.

Det kan hurtigt afhjælpes *S*
De blev annonceret i tråden: "Også nye billeder her*S*", og kan ses på vores
hjemmeside.

Mvh.
Lars Dahl

--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-05-02 16:58

nøøøøøøøøøøøøøøøj hvor er de bare dejlige))

*tænker* o0O mon ikke det snart er tid til en udvidelse af familien???

Fra : Majer

Dato : 18-05-02 09:16

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
så er det Aurora
> og Emily der er mine - ja det er det selvfølgelig også,

Hej Else!

Uha jeg har set de små "hårtotter", og må indrømme at de alle er søde,´men
Emily har nu fanget min interesse. Hun er meget fin synes jeg, uden at vide
så meget om Norske Skovkatte.

Tillykke med købet.

VH
--