VIRUS
Fra : CG

Dato : 12-05-02 16:04

OBS!!
Jeg ved godt at dette langt udenfor denne konferences emne.
OBS!!

Men da jeg modtager utrolig mange mails fra hovedsagelig slægtsforsker som
indeholder virus.
Vil jeg anbefale at man henter et lille stykke antivirus værktøj på følgende
adresse.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixKlez.com

Da denne virus sender mails til et stort antal af de mailadresser som man
har i sit adresseliste.

Men er så smart at den ændre afsender adressen, så det kan være ganske
vanskeligt at finde ud af hvem den reelle afsender er. Hvilket betyder at
denne virus kan "leve" meget længe.

Hvorfor jeg har valgt denne form for rundsending af denne opfordring til at
få kontrolleret ens computer for virus.

En utrolig ting er, at denne virus netop udnytter det snart 1 år gamle
sikkerhedshul i Microsoft Internet Explorer. Nøjagtig det samme, som
W32.Nimda.A udnyttede. Patch til dette kan findes på følgende adresse.

http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/q290108/default.asp

Yderlig information kan findes på følgende side:

http://www.virus112.dk

Med venlig hilsen

Chris Gade Oxholm Sørensen

www.brotherskeeper.dk

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 12-05-02 16:14

Sun, 12 May 2002 17:03:53 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"CG" <ox@dr.dk> wrote:

> [...]
>indeholder virus.
>Vil jeg anbefale at man henter et lille stykke antivirus værktøj på følgende

Jeg vil generelt anbefale at alle har antivirusprogram og holder disse
oppdaterte. Det er ofte sent å hente ned reparasjonsfiler etc når man
oppdager at man har virus. Da har man gjerne vært den store spreder av
dette.
Det beste for seg selv og sine venner, er at man holder sitt bord rent.

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Show The Andersens

Dato : 12-05-02 18:48

For os der ikke er så tekniske kan det til tider være vanskeligt at
gennemskue om vores antivirusprogrammer er gode nok, er opdaterede korrekt
mm. Når jeg kommer i tvivl bruger jeg en online virusscanning - det tager
temmelig lang tid men hvis man har en fastpris internetopkobling gør det jo
ikke så meget.
Jeg bruger:

http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?language=2&country=63
&partner=1&ref=EN-PR-AS-107

og er ofte meget glad for at have den i mine bookmarks. Den finder af og til
virus i slettet post der endnu ikke er permanent slettet og indikerer derfor
når der sker noget nyt virusmæssigt således at jeg skal være ekstra på vagt.
Jeg har på denne måde aldrig haft virus på min PC kun i modtaget mai.

Annette

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 12-05-02 20:03

Sun, 12 May 2002 19:47:34 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Show The Andersens" <show@bear.dk> wrote:

>For os der ikke er så tekniske kan det til tider være vanskeligt at
>gennemskue om vores antivirusprogrammer er gode nok, er opdaterede korrekt

Jeg vil si det så enkelt:
Med dagens hyppighet av virus, vil ethvert seriøst antivirusfirma ha nye
oppdateringer minst en gang i uken.
Er ikke dette tilfellet, da er det noe alvorlig galt.