Lyddæmpning af strømforsyning?
Fra : Karl Kaas Laursen

Dato : 12-05-02 15:22

Hej

Har nongen af jer haft held med at lyddæmpe en alm. ATX-strømforsyning? Jeg
har lyddæmpet hdd og lydløs CPU-køler, så nu mangler jeg bare min
PSU-blæder, der er temp-styret og larmer helt vildt. Kan den dæmpes, uden at
lufstrømningen hindres - og uden at jeg skal ud at købe en støjsvag PSU til
800,- ?

--
Mvh.
Karl Kaas Laursen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-05-02 15:37

Hey Karl...

Jeg har et Aopen HX45 kabinet med standart 300w PSU. Blæseren heri har jeg
udskiftet med en Pabst 1500 RPM 12 dba ... det sku' være noget af det mest
lydløse der findes, men stadig tager det altså ikke al larmen! Øhm,
strømforsyningen bliver lidt varmere, men så vidt jeg ved sku' det ik' ha'
nogen betydning!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-05-02 16:59

"Karl Kaas Laursen" <kk@karlos.dk> skrev....

> Kan den dæmpes, uden at
> lufstrømningen hindres - og uden at jeg skal ud at købe en
> støjsvag PSU til 800,- ?

Jeg har haft held til at fjerne blæseren helt fra min PSU. Det er
stadig på beta stadiet, men ser lovende ud.

Princippet er ganske enkelt et tæt kabinet med store langsomt
roterende blæsere i bunden, som presser luften ud igennem PSU'en.

De store blæsere i bunden er meget nemmere at få støjsvage.

Mine erfaringer kan følges i overclocking gruppen.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Leony

Dato : 13-05-02 08:19

> Har nongen af jer haft held med at lyddæmpe en alm. ATX-strømforsyning?

Lyddæmpning diskuteres ofte i dk.edb.hardware.overclocking.
Der er mange gode tråde om lyddæmpning. En af de mest diskuterede er netop
PSU.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/